Gå til innhold

Personlig bilskilt. Hva tenker dere ?


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Amistad skrev:


E30 C2 kunne jeg også hatt. Men kan du linke meg til info? Googler og kommer kun opp alpina c2. 

Jeg kan umiddelbart ikke finne andre kilder enn tyske Wikipedia, men den er normalt ganske etterrettelig (langt mer enn f.eks den engelske). Jeg har imidlertid sett disse interne werkskodene for E30 andre steder også. Det er forøvrig litt viktig at man benevner E30 cabriolet E30/2C - og ikke E30/C2. E30/2 er forøvrig coupé versjonen (2 dører) - og E30/2S og E30/2SC er hhv. M3 og M3 cabriolet... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg kan umiddelbart ikke finne andre kilder enn tyske Wikipedia, men den er normalt ganske etterrettelig (langt mer enn f.eks den engelske). Jeg har imidlertid sett disse interne werkskodene for E30 andre steder også. Det er forøvrig litt viktig at man benevner E30 cabriolet E30/2C - og ikke E30/C2. E30/2 er forøvrig coupé versjonen (2 dører) - og E30/2S og E30/2SC er hhv. M3 og M3 cabriolet... :)

Takk, så: E30 2C  

Det betyr rett og slett BMW E30 Cabriolet ?

helt sikkert ? 9000 kr sikkert ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, t06afre skrev:

Dette er vel et eksempel på hva som bare virker dumt særlig når det er en voksen mann over 40 som kjører rundt med dette.

https://www.tv2.no/a/9516176/

Han der er jo selve prakteksemplet på alt som er galt med Tesla sekten. Her må det kompenseres for mye som mangler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Amistad skrev:

Takk, så: E30 2C  

Det betyr rett og slett BMW E30 Cabriolet ?

helt sikkert ? 9000 kr sikkert ? 

Hmmm... nå gjør du det litt vanskelig for meg, men jeg er temmelig sikker på at E30/2C er den interne BMW koden for E30 cabriolet (dog ikke M3 cabriolet). Hva med å rette en henvendelse til BMW sentralt i Norge for å få dette bekreftet før du legger ut 9K for et skilt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik skrev:

Hmmm... nå gjør du det litt vanskelig for meg, men jeg er temmelig sikker på at E30/2C er den interne BMW koden for E30 cabriolet (dog ikke M3 cabriolet). Hva med å rette en henvendelse til BMW sentralt i Norge for å få dette bekreftet før du legger ut 9K for et skilt? 

😂 god plan. Jeg stoler på deg altså. Bare det å være 9000 kr sikker ... takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2020 den 22.52, Fredrik skrev:

Hmmm... nå gjør du det litt vanskelig for meg, men jeg er temmelig sikker på at E30/2C er den interne BMW koden for E30 cabriolet (dog ikke M3 cabriolet). Hva med å rette en henvendelse til BMW sentralt i Norge for å få dette bekreftet før du legger ut 9K for et skilt? 

Jeg kontaktet BMW Norge og fikk tilbake at slike henvendelser måtte jeg rette til et BMW verksted 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kommentere noe vedrørende om det er harry, kleint, og eller noe annet med personlige skilt, selv om jeg aldri ville hatt det selv :P

Men en viktig faktor er jo at en ved å ha personlige bilskilt bidrar til Statens Vegvesens arbeid med nasjonale trafikksikkerhetskampanjer da alt overskudd fra ordningen er øremerket nettopp dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amistad skrev:

Jeg kontaktet BMW Norge og fikk tilbake at slike henvendelser måtte jeg rette til et BMW verksted 😂

Jeg er temmelig sikker på at E30/2C er den korrekte interne BMW koden for E30 Cabriolet. Du kan se selv hvis du f.eks googler: bmw modelle E30/2C. Da vil du få frem en hel rekke tyske referanser der E30/C2 fremkommer for E30 Cabriolet... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du heller bør gå for e30 cab om det er ledig og du vil ha det, e30/2C er for spes at selv de fleste e30 entusiaster tar den 🙃 . Når det er snakk om at man må sende mail til bmw for å få det bekrefta ser jeg ikke poenget, er vell omtrent like meningsfylt med siste nummera i delenummeret på chassiet liksom. Tenk alle gangene noen kommer bort til deg på esso å spør om hvilken spesialmodell av e30 cab denne "2C" er for noe 😅

ellers mener jeg alle biler uansett er finest uten skilt, og ivertfall jeg hadde prioritert annerledes. Stusser litt når jeg ser biler til en halv mill + på replicafelger og med personlig skilt, slik hadde ikke jeg prioritert ivertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topless eller toppløs burde man jo ha på en cab 🤪

Hadde lyst på personlige skilt da det ble innført.  Nå er jeg fornøyd m d de jeg har. Men skulle jeg hatt det på Z4rn skulle det vært Z43051 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en notorisk grisekjører har jeg unngått personlige kjennemerker da jeg ikke ønsker at random nisser i Toyota Avensis skal huske regnr mitt når jeg blåser forbi dem godt over fartsgrensen....

Liker du å bryte fartsgrensene med jevne mellomrom er det greit å gjøre seg selv så anonym og usynlig som overhodet mulig. Alle husker hvis en kar i en oransje-foliert F11 med skiltnr "BADAZZ" kjørte på rødt lys, sneiet en barnevogn og dro forbi ex antall skolebusser i 40-sona....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har skiltet i 9 år og tenker å bruke det i 9 år så er det kanskje skummelt å relatere skiltet til bilen. Kanskje du selger den om 4-5 år f.eks.?

Jeg kjenner ikke reglene i detalj, men jeg antar at om du skal ha en annen tekst så blir det nye 9000kr.🙄

En på jobb har teksten "SKITBIL" og har hatt skiltene på 3 biler allerede :P Sto på en gammel peugeot, står nå på en Nissan Leaf. Like passende!

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng det der.

Med mindre du vet at dette er "livets bil" syns jeg at det er bedre å knytte skiltet opp til deg som person. 

Hva slags bil det er som kommer kjørende er åpenbart for de som har interesse og veldig mange vil ikke skjønne det/bry seg.

Men dette må du bestemme helt selv. Har sett mange "kryptiske" skilt som sikkert er helt åpenbart for noen folk/miljøer. 

Syns det er bra at man har fått muligheten til dette. At endel tar mindre smakfulle avgjørelser om hva det skal stå på skiltet er heldigvis helt opp til de selv. Valgfrihet er en BRA ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...