Gå til innhold

Mathiseen's E46 330ci Clubsport


 Share

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Ja, min 328 med kompressor hadde vært rimelig slitsom med åpen diff, men jeg er fortsatt ikke fornøyd med M3 diffen jeg har nå. Låser ikke fort nok uten at jeg må være brutal og voldsom. Drømmer om E34 M5 innmat.

Derfor jeg sa til @Mathiseen at det baller fort påseg med LSD og større bremser.

 

Artig at du nevner E34 M5. Hadde en E34 M5 Touring for noen år siden, og den diffen var helt rå på fremkommelighet - selv med nedslitte piggfrie vinterdekk på snø/is kom den seg alltid frem. Husker fortsatt når jeg kom sidelengs i 50km/t oppover en snøfyllt fylkesvei der en "Norges-suksess", Suzuki Baleno 4wd hadde satt seg fast. Gliste godt når S38en blåste forbi på 6000rpm mens snøen sprutet :mrgreen:

Diffbremsen på M Roadsteren jeg har nå er litt treig, tregere enn M5en. Har opplevd et par ganger at den spinner for mye på innerhjulet på tørr asfalt og at den trenger litt fart for å gå ordentlig sidelengs. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Werther skrev:

 

Artig at du nevner E34 M5. Hadde en E34 M5 Touring for noen år siden, og den diffen var helt rå på fremkommelighet - selv med nedslitte piggfrie vinterdekk på snø/is kom den seg alltid frem. Husker fortsatt når jeg kom sidelengs i 50km/t oppover en snøfyllt fylkesvei der en "Norges-suksess", Suzuki Baleno 4wd hadde satt seg fast. Gliste godt når S38en blåste forbi på 6000rpm mens snøen sprutet :mrgreen:

Diffbremsen på M Roadsteren jeg har nå er litt treig, tregere enn M5en. Har opplevd et par ganger at den spinner for mye på innerhjulet på tørr asfalt og at den trenger litt fart for å gå ordentlig sidelengs. 

 

E34 M5 innmat er den vanligste og beste original oppgraderinga man kan gjøre uten å sveise eller gå opp til Quife, kan bytte clutchpakker og få bedre bremsing også. Det er samme opplevelse jeg har også. Hadde 100% brems på E36 M3 og den var magisk. Har lyst på sånn, synd den koster heroin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen din er skikkelig digg! Med den motoren, fargen og at det er Clubsport blir det jo så og si perfekt :) Personlig ville jeg beholdt originalinteriøret på denne da. Synes det er meget stilig, og det er jo mye bedre enn klamt skinn ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, mr.Wreckless skrev:

Virkelig lekker bil! Ta vare på den, og mer interiørbilder mottas med takk :)

Tusen takk, interiørbilder skal jeg få til:D

 

2 timer siden, StigJ skrev:

Den bilen din er skikkelig digg! Med den motoren, fargen og at det er Clubsport blir det jo så og si perfekt :) Personlig ville jeg beholdt originalinteriøret på denne da. Synes det er meget stilig, og det er jo mye bedre enn klamt skinn ;) 

 

Tusen takk! orginal interiøret er beholdt og står pent på loftet i tilfelle en fremtidig eier vil ta det i bruk, men er desverre i ganske ræva stand. sensormatte er gåen i setet så det gir airbag lampe, hull i førersete, og hvis man bruker varmen i førersetet begynner stoffet og smelte ifølge forrige eier:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
På 20.9.2020 den 9.45, Carlsius skrev:

Tror dette er den mest perfekte E46 jeg har sett i Norge! :D

Utvendig farge 10/10
Interiør farge 12/10
Motor 10/10

Hadde E39 530i en gang i tiden og var strålende fornøyd med 3.0i M54 motoren, og i en E46 må det være enda bedre i en lettere bil!

FLERE BILDER :D

Tusen takk for det! skal få fikset en oppdatering med noen flere bilder snart:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...