Gå til innhold

15’ F31 touring på plass


Anbefalte innlegg

@Ron Jeremy når du har krysset av for delt skjerm og gått ut av den menyen slik som siste bildet viser, drar du iDrivehjulet enda en gang til høyre, da får du opp mulighet for å endre innhold, det kommer opp forklaring i skjermen :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Nei, er ikke der inne, litt insta bare og det er det. Føler enkelte ting tar litt for mye plass og tid, hvertfall for enkelte. 😂

Bra du fant ut at H&K kan fungere fint i en F31.
Solgt den røde nå?

 

Ellers har 3’ern fungert brillefint i sommer, fått kjørt seg litt på Sørlandet og den har levert bra. Fremdeles positivt overrasket over bagasjeplass, komforten er bra nok, selvom jeg savner å sitte høyere. Alt i alt, mye BMW for en relativt billig penge og den er billig i drift, hårfint over 0.5 på mila og det er med endel hengerkjøring og full bil med familie på 4.

Men la oss se på totalen når den skal selges, kan dukke opp noe snadder med tiden?

Forsøker å skjønne splitt screen i i drive’n. Får bare opp navi på høyre side, men aner ikke hvordan jeg får opp alternativer til det. F.eks med DAB, liker jeg å få kanalvalg til venstre og låt/artist osv til høyre. Må SW oppdateres? Skal se FW versjon etterpå.

 

Ja solgt Teslan nå og kjøpt meg en 15 f31  med den berømte n47 2 literen :) så får vi se hvor lenge den holder, ser mange sier det bare er dritten men har selv flere som jeg kjenner som har den og den har funket utmerket. Men det vil vel tiden vise det.

Får treffes en dag så kan du oppdatere meg på denne bilen eller kanskje du ikke er så oppdatert hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Hefner skrev:

Ja solgt Teslan nå og kjøpt meg en 15 f31  med den berømte n47 2 literen :) så får vi se hvor lenge den holder, ser mange sier det bare er dritten men har selv flere som jeg kjenner som har den og den har funket utmerket. Men det vil vel tiden vise det.

Får treffes en dag så kan du oppdatere meg på denne bilen eller kanskje du ikke er så oppdatert hehe.

Du ser mitt lave nivå, tror du trenger å lære meg et og annet!

Grattis, håper du blir fornøyd, blir den brukt som familietralle, eller har du noe annet til det? Du får åpne opp en tråd her inne, i det minste slik at jeg kan lære et og annet 😉

Takk papirtiger, det skal prøves 👍🏻


Edit: Tipset førte ikke frem, men.. gikk inn på profilen, stod ikke noe navn der - men tidligere eier hadde tydeligvis laget noen preferanser, der valgte jeg bort kart og la til «underholdningsdetaljer», voila.

🙈😇

Endret av Ron Jeremy
iDrive ratting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Det må jeg sjekke ut om går an, å gjøre det via profilen 🤔

Du får altså ikke opp noenting når du drar iDrivehjulet til høyre med split screen? 

Jeg kan ikke gå videre til høyre fra den menyen, stemmer det - kan være at min programvare versjon er eldre og litt ulik din.

Man ser det her på bildet, på pilene i sirkelen til venstre på skjermen.

Men via profilen kunne jeg endre oppsettet på splitt screen. Bare det fungerer er jeg fornøyd :-) 

E60B2155-1D94-4142-9F22-CE87CDD9F082.jpeg

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilen til høyre er ikke der da det ikke er mer til høyre. Skru på split screen så får du valgene du er ute etter med å dytte hjulet til høyre og trykke på knappen som er i "lille skjermen til høyre" etter at split screen er på.

Valgene dine i iDrive som du sier er hva som skal være tilgjengelig i split screen menyen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7eALKuGuJpo

 

Edit: Du har jo Norsk/Dansk så du må velge "Delt skjerm" knappen. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Touringen tikker å går.
Har et par betraktninger til.

Komforten er generelt bedre enn ventet, syns også setene er bedre enn E9* generasjonen, men de kan ikke tiltes like mye i vinkel.
Slik at jeg sliter litt på langkjøring. Kombinasjonen av lav sittestilling og den siste hakket med vinkel gjør at jeg blir litt «nummen». Nå kjører jeg ikke bilen mye, men tanken om å ta denne på en lenger tur blir nok ekskludert.

Vurderer å leie en graver en helg, men usikker på hvor mye en stakkar 316d orker eller klarer 😬😅

Ellers bruker den lite suppe, interiørknirk/dørknirk er av og på men helheten og kost gjør dette hittil til et trivelig bekjentskap.

Sett litt på trøbbel med el svingbart hengerfeste, så kjører denne i fast stilling ute, hodet blir jo så tørt også i innfelt posisjon.

😂😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har dukket opp en uønsket odør i bilen. 
litt som om en katte har pissa i bilen?!

Har prøvd X-it uten hell, prøver eddik i bilen nå. Kommer ikke fra klima føles det som.

forslag til å løse dette problemet taes imot med stor takk!

🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg med lukt. Men så bilen din her om dagen når jeg var på sykkeltur mot Kverndammen og så nå at du hadde tråd her. Ser altid litt ekstra når det er BMW parkert rund i nabolagene, og spesielt når jeg har nesten lik bil i utseende.

Bra at du er fornøyd med bil. Har bensin så er ikke like gjerrig som din. Men hørtes gjerrig ut på drivstoffet👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, M-jakob skrev:

Kan ikke hjelpe deg med lukt. Men så bilen din her om dagen når jeg var på sykkeltur mot Kverndammen og så nå at du hadde tråd her. Ser altid litt ekstra når det er BMW parkert rund i nabolagene, og spesielt når jeg har nesten lik bil i utseende.

Bra at du er fornøyd med bil. Har bensin så er ikke like gjerrig som din. Men hørtes gjerrig ut på drivstoffet👌

Morsomt med lokale her inne. Hva ratter du?

Fint på Vessia 👍🏻
Tut neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Har dukket opp en uønsket odør i bilen. 
litt som om en katte har pissa i bilen?!

Har prøvd X-it uten hell, prøver eddik i bilen nå. Kommer ikke fra klima føles det som.

forslag til å løse dette problemet taes imot med stor takk!

🙈

Prøv en sånn bare for å utelukke klima kanskje? 

 

https://www.thansen.no/bil/bilpleie/rense-og-kjemikalier/aircondition-rens-arctic-optimize/n464/pn920660/?gclid=EAIaIQobChMIlbmyup_Y7AIVDywYCh35nw-dEAQYASABEgJfrPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ellers så jeg at en artikkel om at var museår og at mange får problemer med mus i bilen. Får håpe det ikke er tilfellet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er 3’ern solgt og levert til de flinke gutta i Autobudget.

F31 er en flott bil, mye BMW for pengene, stor nok - men den er for lav og sittekomforten var ikke optimal for oss.

Så det blir å kjøre i3’n noen mnd, har ikke noe umiddelbart behov for noe mer de neste 6 mnd.
Neste bil, tja har noen tanker selvsagt, har også noen søk på Finn. 
Umiddelbart har jeg ikke noe ønske om å legge for mye i en bil som ikke blir kjørt så mye, så kanskje den gyldne middelvei er en E70?

Men etter 5 ulike generasjoner med 3 serie, var nok dette min siste.
Etter å ha vært gjennom: E30, E36, E46, E90/1 og nå F31, var utvilsomt E46 den som var best å kjøre og kvaliteten/ soliditeten var på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...