Gå til innhold

15’ F31 touring på plass


Anbefalte innlegg

12 timer siden, papertiger skrev:

Thule Wingbar fungerer bra synes jeg men er avhengig av at den gummilista ligger nedi for å unngå susing/hyling. Har selv Packline NX Premium takboks på bilen nå og er veldig fornøyd med den bortsett fra mangelen på håndtak til å løfte opp og dra ned toppdelen. Det er ikke en lasteboks, men en aerodynamisk skiboks i glassfiber. Får plass til det vi ikke får plass til i bilen samtidig som det ikke ser helt komplett idiotisk ut. Kan også anbefale Skiguard som vi hadde på 3-serien. :) Er mange som har skiboksene klistret ned til taket, men jeg liker å ha stort nok mellomrom til at jeg kommer mellom med vaskehanske eller svamp. 
 

Oppdatering av SW i bilen er nok ikke gratis med mindre det skjer ifm noe service/reparasjon. De oppdaterte hos meg når de bytta transferkasse. Da ble norskspråket i iDrive leselig og ikke lenger en dårlig Google translate. 
Du får originale trådløs universal ladeplate insert for midtkonsollen (under midtarmlenet), sjekk delekatalog. https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-ettermontering_og_ombygging-03_4184
 

Enig, alle trenger ikke å ha shadowline :) så lenge det ikke monteres svarte nyrer med alu lister er jeg happy 😁

Vel, det er et par ting jeg ikke «fikser», sikkert alder, dog er jeg ikke 70.

Det ene er sorte felger, bruke titusener på sorte felger som man «nesten» ikke ser.. ?Og sorte nyrer!
Man skal ikke gjemme signaturdesign, hvertfall ikke grill, chrom er kanskje gamlis, men jeg foretrekker dette fremfor å skjule detaljer.

Når det kommet til skiboks, ønsker jeg åpning på siden, ikke bare bak, så får se hva slags løsning som åpner seg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Når det kommet til skiboks, ønsker jeg åpning på siden, ikke bare bak, så får se hva slags løsning som åpner seg 😉

... som vi pratet om sist, Thule :) 

Ser de har tilbud på Thule Motion XT hos BilXtra

https://bilxtra.no/thule/thule-takboks/thule-motion-xt-xl-m-duffelbagger

denne hadde vel holdt? Litt mindre

https://bilxtra.no/thule/thule-takboks/thule-motion-xt-m-takboks-sort

eller den jeg har:

https://bilxtra.no/thule/thule-takboks/thule-touring-alpine-takboks-black-glossy
 

Mer en lasteboks enn dn skiboks den da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu i luken Ron, må si grattis med fin F31. er noen år siden jeg har vært her inne men noe aktivitet enda her ja, er det noen Hifi pakke i denne? Nei er vel ikke det ser det ut som. snuser litt på en F31 jeg også altså. meget pene biler. Men må ha lyd jeg :)

Endret av Hefner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hefner skrev:

Hellu i luken Ron, må si grattis med fin F31. er noen år siden jeg har vært her inne men noe aktivitet enda her ja, er det noen Hifi pakke i denne? Nei er vel ikke det ser det ut som. snuser litt på en F31 jeg også altså. meget pene biler. Men må ha lyd jeg :)

Jøss så hyggelig, Gjemsø’s store sønn. Hva skjedde med den gromme F11 din da?
Forumet lever fortsatt, godt du svingte innom! 👍🏻

Nei, kjører mest i3, billig!

Ble lei halvdyr bil med heldyre problemer, fikk registerrabalder på X3, kosta meg et halvt hundre tusen.
Så ratter nå 20’ i3 men måtte ha noe jeg kunne kjøre henger med på hytta, ville ikke legge for mye i bil nr 2 som ikke blir kjørt så mye/ofte. 
Så ble en ok F31, spartansk utstyrt men ok totalpakke til under 200k. 
F31 er overraskende romslig og føles og ser moderne ut ennå, prøvd en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Jøss så hyggelig, Gjemsø’s store sønn. Hva skjedde med den gromme F11 din da?
Forumet lever fortsatt, godt du svingte innom! 👍🏻

Nei, kjører mest i3, billig!

Ble lei halvdyr bil med heldyre problemer, fikk registerrabalder på X3, kosta meg et halvt hundre tusen.
Så ratter nå 20’ i3 men måtte ha noe jeg kunne kjøre henger med på hytta, ville ikke legge for mye i bil nr 2 som ikke blir kjørt så mye/ofte. 
Så ble en ok F31, spartansk utstyrt men ok totalpakke til under 200k. 
F31 er overraskende romslig og føles og ser moderne ut ennå, prøvd en slik?

Trodde du var ganske så fornøyd med X3? men skjønner jo nå at det var ikke tilfelle med slike utgifter. Nei F11 solgte jeg i fjor den, ville prøve Elektrisk og handlet meg en 2018 Model s og strålende fornøyd med den egentlig men har kjøper på den nå. Tenkte legge litt mindre cash i bil og vurderer en F31 nå, så de har et meget pent utseende.

men som sagt jeg må ha god lyd, usikker på om det holder med hi pakka eller om jeg må ha H&K?  Nei har ikke testet en enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hefner skrev:

Trodde du var ganske så fornøyd med X3? men skjønner jo nå at det var ikke tilfelle med slike utgifter. Nei F11 solgte jeg i fjor den, ville prøve Elektrisk og handlet meg en 2018 Model s og strålende fornøyd med den egentlig men har kjøper på den nå. Tenkte legge litt mindre cash i bil og vurderer en F31 nå, så de har et meget pent utseende.

men som sagt jeg må ha god lyd, usikker på om det holder med hi pakka eller om jeg må ha H&K?  Nei har ikke testet en enda.

Min erfaring med H&K er at jo lavere prefiks, jo mindre imponerende lyd.
Spørs hva du er vant til å krever. men disse kan jo oppgraderes også, har navi pro i vår, helt ok lyd, men skjønner man kan ønske mer. Er vel minst 4 nivåer med lyd på F3*, jeg har den nest minste, H&K er vel neste hakk. Så får du minst et nivå til mener jeg.
Kjørte 80k med X3 over 4 år, fikk begrenset med kjærlighet og ble brukt mye også med henger, så surnet det til på slutten. Men alle kan være uheldig, alt i alt gjorde den jobben. 

Fra F11 535d til Model S ja, 90d?

Litt overgang det vel? Er endel av disse så usikker på om jeg har sett deg?
Vært morsomt å sett deg åpne opp en tråd å oppsummere litt, balansere ut fordeler og ulemper her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Min erfaring med H&K er at jo lavere prefiks, jo mindre imponerende lyd.
Spørs hva du er vant til å krever. men disse kan jo oppgraderes også, har navi pro i vår, helt ok lyd, men skjønner man kan ønske mer. Er vel minst 4 nivåer med lyd på F3*, jeg har den nest minste, H&K er vel neste hakk. Så får du minst et nivå til mener jeg.
Kjørte 80k med X3 over 4 år, fikk begrenset med kjærlighet og ble brukt mye også med henger, så surnet det til på slutten. Men alle kan være uheldig, alt i alt gjorde den jobben. 

 

Nå skal jeg ikke vær helt bastant, men jeg er rimelig sikker på H&K er den høgste lyd pakken på F3*. Jeg personlig har ikke hatt bedre anlegg i en bil og er fornøyd, spesielt etter litt hjelp fra @macrorain med innstillinger. Har snakket med bassbrothers angående oppgradering (ikke helt fornøyd tydeligvis) Men det koster en del mer en de smaker fikk jeg inntrykk av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Min erfaring med H&K er at jo lavere prefiks, jo mindre imponerende lyd.
Spørs hva du er vant til å krever. men disse kan jo oppgraderes også, har navi pro i vår, helt ok lyd, men skjønner man kan ønske mer. Er vel minst 4 nivåer med lyd på F3*, jeg har den nest minste, H&K er vel neste hakk. Så får du minst et nivå til mener jeg.
Kjørte 80k med X3 over 4 år, fikk begrenset med kjærlighet og ble brukt mye også med henger, så surnet det til på slutten. Men alle kan være uheldig, alt i alt gjorde den jobben. 

Fra F11 535d til Model S ja, 90d?

Litt overgang det vel? Er endel av disse så usikker på om jeg har sett deg?
Vært morsomt å sett deg åpne opp en tråd å oppsummere litt, balansere ut fordeler og ulemper her inne.

Tror snagg30 her har rett, tror også at HK er topp anlegget. får nå se hva vi ender opp på. Skal ikke levere teslan før om ca 2 uker så har noen dager til og kikke. Nei hadde en 75D jeg, meget fornøyd jeg altså. Ingen feil overhodet og steike billig og eie da pluss det ladenettverket Tesla har. Prøvd en før?  Klart positivt og negativt med begge, seter og kvalitetsfølelse er ikke det samme men fy hvor gøy :)

Olemann-1ny_sladd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Hefner skrev:

Tror snagg30 her har rett, tror også at HK er topp anlegget. får nå se hva vi ender opp på. Skal ikke levere teslan før om ca 2 uker så har noen dager til og kikke. Nei hadde en 75D jeg, meget fornøyd jeg altså. Ingen feil overhodet og steike billig og eie da pluss det ladenettverket Tesla har. Prøvd en før?  Klart positivt og negativt med begge, seter og kvalitetsfølelse er ikke det samme men fy hvor gøy :)

Olemann-1ny_sladd.jpg

Nei, aldri rattet Tesla, sittet i en model 3 bare. Vi får swappe bil en dag 😉

Ganske sikker jeg husker bilde av 525 også foran Skien kirke? Fin farge, altfor mange sort/hvite Tesla, de kler litt farge.

Da rotet jeg det til, var nok i 5 serie land, H&K har liksom vært topp hifi siden E46, trodde det hadde kommet noe mer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2020 den 18.41, Snagg30 skrev:

Nå skal jeg ikke vær helt bastant, men jeg er rimelig sikker på H&K er den høgste lyd pakken på F3*. Jeg personlig har ikke hatt bedre anlegg i en bil og er fornøyd, spesielt etter litt hjelp fra @macrorain med innstillinger. Har snakket med bassbrothers angående oppgradering (ikke helt fornøyd tydeligvis) Men det koster en del mer en de smaker fikk jeg inntrykk av. 

HK er høyeste i treserie, i femserie får du et hakk høyere. HK er helt greit, men ikke fantastisk hvis man er lydnerd.

Tror man at man vil oppgradere er det egentlig bedre å kjøpe hifi, for det er lettere å oppgradere enn hk, hvor alt av signal går digitalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2020 den 18.44, macrorain skrev:

HK er høyeste i treserie, i femserie får du et hakk høyere. HK er helt greit, men ikke fantastisk hvis man er lydnerd.

Tror man at man vil oppgradere er det egentlig bedre å kjøpe hifi, for det er lettere å oppgradere enn hk, hvor alt av signal går digitalt.

Var ute og testet en 15m f31 med hk anlegg syns det var greit nok, syns det spilte noe bedre en hk anlegget jeg hadde i min 12m f11.  Kanskje litt bedring på systemet på 3 år. 

 

Er du ikke på Face Ron? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2020 den 12.49, Hefner skrev:

Var ute og testet en 15m f31 med hk anlegg syns det var greit nok, syns det spilte noe bedre en hk anlegget jeg hadde i min 12m f11.  Kanskje litt bedring på systemet på 3 år. 

 

Er du ikke på Face Ron? 

Nei, er ikke der inne, litt insta bare og det er det. Føler enkelte ting tar litt for mye plass og tid, hvertfall for enkelte. 😂

Bra du fant ut at H&K kan fungere fint i en F31.
Solgt den røde nå?

 

Ellers har 3’ern fungert brillefint i sommer, fått kjørt seg litt på Sørlandet og den har levert bra. Fremdeles positivt overrasket over bagasjeplass, komforten er bra nok, selvom jeg savner å sitte høyere. Alt i alt, mye BMW for en relativt billig penge og den er billig i drift, hårfint over 0.5 på mila og det er med endel hengerkjøring og full bil med familie på 4.

Men la oss se på totalen når den skal selges, kan dukke opp noe snadder med tiden?

Forsøker å skjønne splitt screen i i drive’n. Får bare opp navi på høyre side, men aner ikke hvordan jeg får opp alternativer til det. F.eks med DAB, liker jeg å få kanalvalg til venstre og låt/artist osv til høyre. Må SW oppdateres? Skal se FW versjon etterpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, Ron Jeremy said:

Forsøker å skjønne splitt screen i i drive’n. Får bare opp navi på høyre side, men aner ikke hvordan jeg får opp alternativer til det. F.eks med DAB, liker jeg å få kanalvalg til venstre og låt/artist osv til høyre. Må SW oppdateres? Skal se FW versjon etterpå.

Du drar iDrivehjulet til høyre for å komme bort til split screen, så kan du vel klikke på Options eller trykke på hjulet mener jeg? Så får du opp valg om du vil ha Split screen eller ikke, samt innholdet. Jeg har posisjonen (gate/veinavn, posisjon osv). Men kan ha Entertainment, kart, BMW online apps (vær, news feed osv) og diverse andre saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Du drar iDrivehjulet til høyre for å komme bort til split screen, så kan du vel klikke på Options eller trykke på hjulet mener jeg? Så får du opp valg om du vil ha Split screen eller ikke, samt innholdet. Jeg har posisjonen (gate/veinavn, posisjon osv). Men kan ha Entertainment, kart, BMW online apps (vær, news feed osv) og diverse andre saker.

 

2B95F469-CBC0-4BE9-AA44-D5E40B04D86F.jpeg

C007E5FA-FDE1-4578-A962-C9396EF9AFFA.jpeg

BF80322E-2D36-4E65-8C78-D919C01D313D.jpeg

F78441CA-26E9-475F-BB94-C18F609A9E34.jpeg

F6ADA5BB-0BE9-465F-95C9-2E7BFDA139C6.jpeg
Det øverste bildet er tatt fra i3’n vår. Er slik jeg kunne tenkt meg det i 3 serien også.
Men som dere kanskje ser av bildene er det begrenset med valg ved å dra iDrive til høyre...

Bilde 2 og 3 er jo ulik visning, men vil gjerne ha det som på bilde 3, men med artist og låt.

På siste bildet er det splitt screen, men med navi igjen, hmm..?

Glemte SW versjon dog. 

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke opp flere valg i menyen hvis du krysser av for "Delt skjerm"? (Eller at du får mulighet til å gå til høyre en gang til.)

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...