Gå til innhold

Ettermontere Høyttalere - 5 Serie 2017


Anbefalte innlegg

Et anlegg fra Nautiluz til 23k er jeg sikker på er bedre enn originalt HK til 30k. Videre oppgraderingsmuligheter vil normalt også være bedre. HK er det vanskeligste anlegget å oppgradere pga. proprietære løsninger.

Mitt råd er at du først og fremst tenker på dine ønsker, ikke en fremtidig kjøper sine. En lydentusiast vil kanskje heller se etter en bil med HiFi enn HK, nettopp fordi HiFi er betydelig enklere å oppgradere, og HK er sjelden godt nok for en entusiast. Når du gjør såpass dyre oppgraderinger, så bør du heller være litt mer diskriminerende mht. hvem du selger til, når den dagen kommer. Ta sikte på å finne en kjøper som forstår verdien i oppgraderingene du har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært i tvil ut fra de to alternativene. 20k hos Nautiluz uten å blunke. Personlig hadde jeg ikke lagt til 3k i oppgradering av bakhøyttalere. Det er forfra godlyden skal komme :)  Da hadde jeg heller hørt om en evt videre oppgradering av fronter. 

Også enig med meningen og synsingen til @Basse Lusk;) 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver med svaret jeg fikk fra bassbrothers som bygger opp det @Basse Lusk sier. Hele greia virker veldig tungvint og ikke minst dyrt.

Hei,
 
Det er dessverre ikke noen små oppgraderinger som gjør noe forskjell.
Så den eneste løsningen som vi gjør i de bilene er Match UP7 forsterker.
Men i den bilen er signalet via Most og du trenger blant annet denne bare for å hente signalet.
 
Pluss en spesiallaget HK kontakt som vi lodder her på huset.
 
Men denne jobben er såpass spesiell, at det må gjøres av oss for at det skal fungere og lyde som planlagt.
 
Ferdig i bil 17300,-
 
Mvh
Frode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Basse Lusk skrev:

Et anlegg fra Nautiluz til 23k er jeg sikker på er bedre enn originalt HK til 30k. Videre oppgraderingsmuligheter vil normalt også være bedre. HK er det vanskeligste anlegget å oppgradere pga. proprietære løsninger.

Mitt råd er at du først og fremst tenker på dine ønsker, ikke en fremtidig kjøper sine. En lydentusiast vil kanskje heller se etter en bil med HiFi enn HK, nettopp fordi HiFi er betydelig enklere å oppgradere, og HK er sjelden godt nok for en entusiast. Når du gjør såpass dyre oppgraderinger, så bør du heller være litt mer diskriminerende mht. hvem du selger til, når den dagen kommer. Ta sikte på å finne en kjøper som forstår verdien i oppgraderingene du har gjort.

 

35 minutter siden, StigJ skrev:

Hadde ikke vært i tvil ut fra de to alternativene. 20k hos Nautiluz uten å blunke. Personlig hadde jeg ikke lagt til 3k i oppgradering av bakhøyttalere. Det er forfra godlyden skal komme :)  Da hadde jeg heller hørt om en evt videre oppgradering av fronter. 

Også enig med meningen og synsingen til @Basse Lusk;) 

 

Jeg er også enig i det dere sier, men jeg tenker at det er såpass dyr bil at det er best å ha "originalt" i den? Sånn at det ikke virker "yalla" greier liksom... synes den vurderingen er vanskelig å ta.

 

31 minutter siden, Snagg30 skrev:

Hiver med svaret jeg fikk fra bassbrothers som bygger opp det @Basse Lusk sier. Hele greia virker veldig tungvint og ikke minst dyrt.

Hei,
 
Det er dessverre ikke noen små oppgraderinger som gjør noe forskjell.
Så den eneste løsningen som vi gjør i de bilene er Match UP7 forsterker.
Men i den bilen er signalet via Most og du trenger blant annet denne bare for å hente signalet.
 
Pluss en spesiallaget HK kontakt som vi lodder her på huset.
 
Men denne jobben er såpass spesiell, at det må gjøres av oss for at det skal fungere og lyde som planlagt.
 
Ferdig i bil 17300,-
 
Mvh
Frode

Oi, dette her var jo rimeligere enn de tilbudene jeg har fått. Er det originalt HK de setter inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, CR7 skrev:

 

Jeg er også enig i det dere sier, men jeg tenker at det er såpass dyr bil at det er best å ha "originalt" i den? Sånn at det ikke virker "yalla" greier liksom... synes den vurderingen er vanskelig å ta.

 

Oi, dette her var jo rimeligere enn de tilbudene jeg har fått. Er det originalt HK de setter inn? 

Dette er kostnaden for å oppgradere H/K anlegget, det vil si for meg som har H/K og vil ha bedre lyd så må jeg ha en spesiell forsterker som koster meg 17.000kr uten at lyden blir noe enormt mye bedre. Forstår problem stillingen din om og ha originalt for at det skal fremstå «ryddig» så her må du ta en vurdering! Tipper du har mulighet til bedre lyd med uorginalt anlegg, men så ser det pent og ryddig ut når ting er originalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel et kvalitetsmerke om Nautiluz bygger noe i bilen din. 

På 24.7.2020 den 11.10, CR7 skrev:

 

Jeg er også enig i det dere sier, men jeg tenker at det er såpass dyr bil at det er best å ha "originalt" i den? Sånn at det ikke virker "yalla" greier liksom... synes den vurderingen er vanskelig å ta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...