Gå til innhold

Pluss Forsikring


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Vil tro at dieselpumpe koster 20-25000 å bytte. Mener i hvertfall jeg så det i en annen tråd her. Har i hvertfall forstått det slik at de er ganske dyre. 

Sjekk av slakk på registerkjede har jeg forstått det slik at er en ganske enkel jobb så det er kanskje en times arbeid på et verksted? 

Om planen bare er å ha bilen et par år til er kanskje maskinskadeforsikring bedre enn forebyggende utskifting, men det burde kanskje vært mulig å pruta litt på forsikringsprisen slik at påslaget ikke blir så høyt som 10 000 i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja om vi først bestemmer oss for å beholde bilen så blir det fort 2 år til. Er ikke sånn at vi møter veggen økonomisk med litt høyere forsikring, men skal absolutt høre om det er litt å gå på i pris. Codan priser seg 25% høyere enn If men det er godt mulig vilkårene er bedre - dette skal jeg prøve finne ut ila dagen.

Edit: og Eika priser seg inn lavest av disse. Men gjenstår å lese vilkårene nøye. Da spenner årlig sum fra 13 til 20.000kr. Jeg har også misforstått codan tror jeg, de skal ikke ha egenandel + 30%, de skal ha 30% av rep. kosten (minimum 6000kr).

 

Endret av F25x3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at denne tråden kom til live igjen for å si det sånn. Da jeg tegna forsikring i IF på M3en i februar var ikke dette et alternativ, men ble tydeligvis innført mai i år. Så, nå er superforsikring tegnet og jeg føler allerede at skuldrene har blitt lettere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, F25x3 said:

Så bra! Hvorfor If og ikke Eika, hadde du forsikring i If fra før?

Jeg hadde forsikring hos If fra før på denne og bruksbilen. Eika er jeg ikke kjent med men det skal jeg få sjekket opp i sånn at jeg kan sammenlignepris. Forøvrig la If på 5000 ekstra i året med superforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, F25x3 said:

Gjør det, Eika er litt rimeligere for min del men vilkårene kan være dårligere der. Så verdt å undersøke nøye.

Eika har rødmerka alle M biler fikk jeg vite nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Dusy skrev:

Det hørtes sånn ut når hun sa alle M biler, humret til og med. 

Merkelig greie spør du meg, jeg har eika selv å er igrunn fornøyd med de. Har og alt av forsikringer hos de, på ny bilen fikk jeg kasko pluss for 7000kr i året med 4000kr egen andel. Når jeg snakket med codan forsikring om E46 M3 var han nesten like gira som meg og de hadde ingenting imot det, synst prisen og var absolutt innafor med tanke på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Snagg30 said:

Merkelig greie spør du meg, jeg har eika selv å er igrunn fornøyd med de. Har og alt av forsikringer hos de, på ny bilen fikk jeg kasko pluss for 7000kr i året med 4000kr egen andel. Når jeg snakket med codan forsikring om E46 M3 var han nesten like gira som meg og de hadde ingenting imot det, synst prisen og var absolutt innafor med tanke på bilen. 

Veldig rart ja. Vet ikke om det er fordi jeg «bare» har 70 % i to år også, og snart 29 år gammel. Codan lo meg nesten i ansiktet når jeg hørte med de når jeg skulle kjøpe bilen og snakket om pant i eindom, fritidshus og eventuell en båt. 

If derimot, var like gira som meg ved kjøpstidspunkt og det ble en del bilprat. Betaler nå 16800 kr med superforsikring hos de. Vi får se om jeg får bedre pris andre plasser. Skal høre med sykepleierforbundet da de har avtale med Dnb, men usikker på om de tilbyr superforsikring?

Edit: Dnb dekker ikke maskinskade på biler eldre enn 8 år. 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Dusy skrev:

Veldig rart ja. Vet ikke om det er fordi jeg «bare» har 70 % i to år også, og snart 29 år gammel. Codan lo meg nesten i ansiktet når jeg hørte med de når jeg skulle kjøpe bilen og snakket om pant i eindom, fritidshus og eventuell en båt. 

Du er et par år eldre en meg og et hakk høyere opp på bonusen men Codan ville gjerne hjelpe meg, Synd det handler så mye om hvilke type menneske du møter i andre enden, det hele virker uprofesjonelt når det blir på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Snagg30 said:

Du er et par år eldre en meg og et hakk høyere opp på bonusen men Codan ville gjerne hjelpe meg, Synd det handler så mye om hvilke type menneske du møter i andre enden, det hele virker uprofesjonelt når det blir på den måten. 

Det er veldig synd ja! Nå har jeg kommet i kontakt med noen gjennom M3 gruppen i Norge på FB som jobber i Codan, så får vi se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000kr i forskjell på x3 og m3 hos If da, ikke  gale om man er litt interessert i bil. 
Blir mest sannsynlig Eika til 13000 vi går for til x3en. 
Codan skulle ringe meg ang prisen på 20000 men hørte ikke fra de i dag. Så spørs om jeg gidder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 70% fjerde året på begge biler hos Tryg (NITO), betaler da drøye 4000kr for fullkasko på Minien, og 7500kr for superforsikring med motor- og drivverksforsikring på BMWen. Sjekka If, og de skulle merkelig nok ha 16-17000 i året for tilsvarende forsikring på BMWen, så hva de har røyka vet jeg ikke.
 

Sjekka også superforsikring på Minien, den må inngås før 150k km (bilen har nå gått 145k), ingen aldersbegrensning. Da økte prisen fra ca 4000kr/året i dag til drøye 6000kr/året. Altså 50% økning, men ingen upris isolert sett. Vurderer det, men lurer også på om det er verdt det på en bil som tross alt har en markedsverdi på ikke mer enn 70-80 lapper. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...