Gå til innhold

Pluss Forsikring


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, F25x3 skrev:

Eika 12300, If 15400, Codan 18300.

Fikk aller best inntrykk av If på telefon og generelt, så tror jeg havner der selv om prisen er littegrann høyere.

Men hvorfor blir det så dyrt? Hvilken motor har du på din bil og alder/ km stand? Jeg dag drømmer hele tiden om en 650i en vakker dag og sjekket nå av nysgjerrighet hva den ville kostet og det ble 17.000kr kasko pluss. 
 

@papertiger Jeg kjøpte meg en varebil i sommer og fikk da kjøpt motor og drivverk forsikring med IF for 3200kr for et halvt år, jeg tenkte hvorfor ikke i tilfelle det var noe. Fikk så beskjed fra IF om at vist jeg valgte forsikring hos de så varte den motor/drivverk forsikringen i 1 år. Nå for en månad siden snakket jeg med de angående bytte til eika og hvordan de stilte seg videre med motor/drivverk forsikringen og til min store overraskelse så kunne de fortelle at jeg ikke fikk mer en 6 månader siden de to forsikringene ikke ble kjøpt i lag, så her har jeg betalt 1290kr månaden på en berlingo 2010 og føler meg generelt ganske lurt. Eika skulle ha 400kr månaden så jeg avsluttet med IF og sa jeg aldri kom til å ha noe med de igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over til IF igjen fra Fremtind nå i oktober av flere grunner. Blant annet var det motor og drivverksforsikring som veiet aller høyest. Har nå på både min 2014 F30 316i og min 2006 Z4. Denne forsikringen gjelder jo frem til kjørte 200.000km. Ingen aldersbegrensning. Gikk også ned en tusenlapp i året totalt (3 biler, villa, innbo og reiseforsikring). Og sist men ikke minst så hadde jeg ikke lyst å være i Fremtind (tidligere SR-Bank) lenger etter at DNB blandet seg inn. 

 

4.9.6 Egenandel og kilometerfradrag Egenandel er 6 000 kroner, og trekkes fra reparasjonskostnadene etter kilometerfradrag er trukket fra. Kilometerfradraget skal reflektere verdien av oppgraderingen når brukt komponent erstattes med ny. 

Kilometerfradraget beregnes ut fra kjørt distanse for bilen slik: Før passerte 100 000 km: Ingen kilometerfradrag. Ved passerte 100 000 km: 10% av reparasjonskostnaden Ved passerte 150 000 km: 20% av reparasjonskostnaden Ved passerte 175 000 km: 30% av reparasjonskostnaden. Ved passerte 200 000 km opphører dekningen. Det trekkes fradrag for hver feil som oppdages, om feilene ikke har sammenheng med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Du må ta hensyn til rykte og omtale. Det er ikke ''bare'' kundene, som kan være ille⚠️

Dessverre er forsikrings selskapene, som alt annet, preget av sine ansatte handlinger, kontra oppleste ''festtaler'' i selskapets planer.
Her er 2 saker med 2 vidt forskjellige behandlinger i samme selskap - Gjensidige.

Gjensidige hadde min seilbåt på tidlig 2000 tallet
I nattens mulm & mørke kom tyver inn på marinaen med båt via fjorden. De klippet over låser på mange utenbords motorer, som min seilbåt hadde til å buksere seg inn og ut av havna.
Alle politianmeldte dette.
Gjensidige steilet på mitt krav,  og jeg måtte gå 3 hakk opp i selskapets hierarki for å få den hjelp selskapet skryter av i festtalene sine.
Til da hadde jeg aldri hatt ett utlegg fra noen selskap!
Saken var ikke slutt, for jeg skulle skifte jobb og flytte til Drammen like etter. Gjensidige følte selg åpenbart lurt, for de nektet å forsikre flyttelasset. De nektet for at det fantes en ''sorte liste'' da jeg konfronterte dem!


Årene går og pga. pris, havnet jeg tilbake i ''Gjenstridige''

I sommer forulykket jeg med en Vespa scooter fra 1965. 
I 75 kmt. skar motor seg på en rett stekning; jeg og scooter føyk som et  katapultsete ut på et nypløyd jorde. 

Kort fortalt, Vespaen ble ikke vraket, men reparert, for den var ny restaurert og bedre enn ny!
Gjensidige sin representant var strålende. Jeg fikk ingen trekk i bonus 75% på ''ørten'' år og de dekte utgiftene til nytt kjøre utstyr, Hjelm kr. 4 000,-  Kjøre hansker, GorTex jakke til k. 9 000,- og kjøre denim bukse, enda jeg ikke hadde kvittering annet enn produsent navn på klesproduktene

Så moralen er at flaks er dessverre så absolutt innbefattet det å ha en polise i et profft selskap
 

 

325_817046700.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Snagg30 said:

@papertiger Jeg kjøpte meg en varebil i sommer og fikk da kjøpt motor og drivverk forsikring med IF for 3200kr for et halvt år, jeg tenkte hvorfor ikke i tilfelle det var noe. Fikk så beskjed fra IF om at vist jeg valgte forsikring hos de så varte den motor/drivverk forsikringen i 1 år. Nå for en månad siden snakket jeg med de angående bytte til eika og hvordan de stilte seg videre med motor/drivverk forsikringen og til min store overraskelse så kunne de fortelle at jeg ikke fikk mer en 6 månader siden de to forsikringene ikke ble kjøpt i lag, så her har jeg betalt 1290kr månaden på en berlingo 2010 og føler meg generelt ganske lurt. Eika skulle ha 400kr månaden så jeg avsluttet med IF og sa jeg aldri kom til å ha noe med de igjen.

Takk for info. Jeg har Tryg NITO i dag, så det ville blitt å kjøpe de sammen for Minien da uansett. Men 1290kr/mnd for en 10 år gammel Berlingo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, papertiger skrev:

Takk for info. Jeg har Tryg NITO i dag, så det ville blitt å kjøpe de sammen for Minien da uansett. Men 1290kr/mnd for en 10 år gammel Berlingo??

Jepp 1290kr, men jeg må ta selv kritikk for det selv. Jeg burde sjekket vilkårene bedre og vurdert om det virkelig var verdt det. Jeg har en slutt faktura nå på 3290kr, det er neste halvparten av hva jeg skal betale på ny bilen neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IF i dag og har hatt det siden høsten 2017. Forsikret min tidligere F31 330ix der, til den nette sum av ca 9700 i året inklusiv trafikkavgiften. Hadde også en A3 e-Tron som bil nr 2 til kona der, den gikk inn til 6700 ink trafikkforsikring. Har i dag e-Tron 50, som flere av dere vet (dessverre, fordi jeg er dum nok til å dele at jeg gikk for den og ikke noe annet gøy. 😛), den betaler vi 9800,- for i året. Skal legges til at jeg ikke har hatt noen skader eller noe på bil de siste årene annet enn å ha blitt påkjørt selv og har nå 75% 5 år eller noe slikt. Men kundebehandlerne er det uten tvil variasjon på. For øvrig får du bedre pris om du er medlem av BMWCCN, eller man gjorde hvertfall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

@fupsaker

@StigJ

Jeg bytta til IF nå, kun på Minien (BMWen var nesten dobbelt så dyr i IF som det jeg betaler hos Tryg nå, og hus var også dyrere). Ingen BMWCCN-fordeler selv om det står oppført som en medlemsfordel på sidene til BMWCCN. Betaler kun en drøy 1000-lapp mer i året hos IF for å få med motor- og drivverksforsikring som varer til bilen har gått 200k. Måtte nesten hoppe på nå, ettersom bilen har gått 147k og den forsikringen kun kunne tegnes før bilen passerte 150k.

Det som var fint var at motor- og drivverksforsikring var et eget tilvalg, så jeg trengte ikke superkasko. Gikk derfor for kaskoforsikring med motor- og drivverk som tilvalg.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, papertiger skrev:

@fupsaker

@StigJ

Jeg bytta til IF nå, kun på Minien (BMWen var nesten dobbelt så dyr i IF som det jeg betaler hos Tryg nå, og hus var også dyrere). Ingen BMWCCN-fordeler selv om det står oppført som en medlemsfordel på sidene til BMWCCN. Betaler kun en drøy 1000-lapp mer i året hos IF for å få med motor- og drivverksforsikring som varer til bilen har gått 200k. Måtte nesten hoppe på nå, ettersom bilen har gått 147k og den forsikringen kun kunne tegnes før bilen passerte 150k.

Det som var fint var at motor- og drivverksforsikring var et eget tilvalg, så jeg trengte ikke superkasko. Gikk derfor for kaskoforsikring med motor- og drivverk som tilvalg.

Jeg sjekket også mtp. BMW CCN rabatt. Andre enden sa at jeg hadde maks rabatt allerede med alt annet jeg har. totalkunde, Huserierne etc. 

2014 316i aut. med 12k km, 6000,- i egenandel, leiebil, motor/drivverksforsikr. og 75% bonus (6 år): kr. 6630,- eks veiavg.

2007 Z4 3,0si med 5k km, 6000,- i egenandel, motor/drivverksforikr. og 75% bonus: kr. 5210,- eks veiavgift.

 2009 VW Caddy 1,9 med 5k km, 0,- i egenandel pga kun ansvarsforsikr. 75% bonus: kr. 1424,- eks veiavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ

Det var gode priser.

Fikk tilbud på

2007 MINI Cooper S med 8k km, kasko med 6000 i egenandel, motor- og drivverksforsikring, 75% bonus, 5238kr eks. årsavgift (betaler ca 4200kr hos Tryg NITO i dag, uten motor/drivverksforsikring).

2015 BMW 420xd med 20k km, superkasko med 6000 i egenandel, motor- og drivverksforsikring, 75% bonus, 13938kr eks. årsavgift (!!) (betaler 7500kr hos Tryg NITO i dag).

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For syns skyld, vi havna på superkasko med maskinskade og årsavgift til 15500kr året. 2012 x3 2l diesel der altså. Dyrt men greit å ha i bakhånd.

Har også fått erfare run flat dekkene da vi punkterte fremme nylig, kjørte til nærmeste stasjon og fylte luft, 1,5 bar trykk var igjen. Kunne ikke se det på dekket. Alternativet hadde vel blitt veihjelp/viking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 1 month later...

Hei igjen, 1 år etter vi valgte If og motorskadeforsikring. Her er siste priser henta fra nett;

If: 18195 kr/år (super med leiebil og motorskade)

Eika: 12141 kr/år (kasko bil pluss, skal være lik if).

Kan altså spare 6054 kr i året ved å bytte. Har så langt godt forhold til If men tror ikke jeg kan presse de på pris.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...