Gå til innhold

Pluss Forsikring


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, laffe skrev:

Er på biljakt og maskinskade er en forutsetning så sjekker en del forsikringspriser for tiden og synes kanskje prisene for en del modeller var vel dyre hos IF nå, men fortsatt innenfor. Codan ser ut til å ha priset seg litt ut og tar fort dobbelt så mye for maskinskadedelen for en 320/520d som IF (Ca 6000 per år i stedet for 3000).

Men la merke til at Gjensidige nå har maskinskade opp til bilen er 10 år. Var sikker på at de kun hadde til bilen var 7 eller 8 år tidligere så det hjelper på litt selv om det ikke er like bra som IF sin dekning. Men prismessig var de ganske mye billigere på en 320xd jeg sjekket i hvertfall.

 

Jeg har nylig hatt en sånn runde med min bil som er f.reg august 2014.

Codan var helt utafor prismessig hos meg også, så var det noen grenser hos de forskjellige på 7 og 8 år som du nevner. Storebrand f.eks kunne gi maskinskade om man hadde det hos et annet selskap pr i dag. Det i de tilfellene hvor bilen var over 8 år, og dem normalt ikke tilbydde maskinskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
21 minutter siden, papertiger skrev:

Er det noen som har erfaring med Fremtind på bilforsikring? Ser at de tilbyr ganske så gode priser på våre biler, men ser litt ymse tilbakemeldinger på de på nettet. 

De har 8 år motorskade, det er vel eneste jeg har å utsette på de. Byttet til Eika nå i vår da de kunne gi meg bedre pris og de har 10 år motorskade. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Er det noen som har erfaring med Fremtind på bilforsikring? Ser at de tilbyr ganske så gode priser på våre biler, men ser litt ymse tilbakemeldinger på de på nettet. 

Kan dele en erfaring jeg hadde for en del år tilbake da jeg hadde min bil i Fremtind/DNB:

Stod stille og ventet på grønt i et lyskryss, en svær gressklipper (kjørt av en ansatt i et firma) på andre siden av veien kastet ut en stein på størrelse med en knyttneve i panseret mitt (måtte byttes). Motpart prøvde seg på at dette var et "hendig uhell" og ville derfor ikke dekke det. La frem argumenter for at dette selvsagt skulle dekkes av motpart, opplevde at mitt selskap var evneveike og ikke klarte å argumentere min sak. Fikk avslag og mitt selskap ga seg uten noe kamp følte jeg, først når jeg klagde motpart inn for finansklagenemda snudde motpart tvert.

Også opplevd blind vold i trafikken med påfølgende kraniebrudd og ødelagt syn, da fikk jeg ingenting dekket av skadene på meg selv av Fremtind (bilen fikk skader som ble dekket). De argumenterte med at saken ikke hadde skjedd "i en ulykke i trafikken" selv om jeg satt fastspent i bilen med sikkerhetsbelte på midt i et lyskryss og dekket derfor ingenting. Har heldigvis helseforsikring via jobb som dekket alt dette uten noe som helst mikkmakk.

Jeg er personlig såpass skuffet over Fremtind at jeg flyttet alle våre forsikringer ut, med unntak av livsforsikringene da disse er ganske gunstige via saga-programmet til DNB.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, sluquet skrev:

Det er tidligere DNB og Sparebank1 forsikring som har slått seg sammen til Fremtind.

Det stemmer, jeg hadde via Sparbank 1 og ble flyttet over til Fremtind. Husker det var mye styr ettersom DNB ikke akkurat var kjent for å være imøtekommende på forsikringsfronten. Kundeservicen i Eika har sålangt vært super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sluquet Vi har Eika til stort sett alt utenom X3M’n vi har nå, der bruker jeg if pga pris. Men vi hadde eika når jeg krasjet F30 i en hjort og dette ordnet seg uten noen problem, sendte inn rapport samme natt og fikk redusert pris på egenandel fordi jeg hadde ringt politet og fordi det var vilt påkjørsel. De ordnet alt med Brages uten noe form for problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snagg30 skrev:

@sluquet Vi har Eika til stort sett alt utenom X3M’n vi har nå, der bruker jeg if pga pris. Men vi hadde eika når jeg krasjet F30 i en hjort og dette ordnet seg uten noen problem, sendte inn rapport samme natt og fikk redusert pris på egenandel fordi jeg hadde ringt politet og fordi det var vilt påkjørsel. De ordnet alt med Brages uten noe form for problem

Shopper ofte forsikring selv, pr nå har vi alt (utenom liv og ufør) hos Gjensidige. Har en egen fast person å forholde meg til der og det fungerer bra. Eika har jeg ikke prøvd foreløpig, ellers har jeg vel vært innom de fleste. Man må kanskje være organisert eller medlem av et eller annet for å få gode priser der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk selv fra Fremtind tilbake til IF da de gikk sammen med DNB. Glad for det. 

Fruen har enda Fremtind. Og nå siden hun fikk en 1-serie i ræva for noen uker siden så har vi fått pittelitt erfaring. Enn så lenge totalt talentlaus kundebehandling. Svarer ikke på spørsmål i mailer (ønsker ting skriftlig) og og ellers dårlig til ingen info. Så blir spennende å se hvordan sluttresultatet blir. Bilen ble forøvrig innlevert til Bavaria i går.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Øyvind L. skrev:

Sjekk prisen hos IF hvis du melder deg inn i AmCar eller BMWCCN. E90 min gikk ned nesten 4000kr pga at jeg var medlem i AmCar. Hos IF kan man også få motor og gir forsikring opp til 200 tusen km.

Samme her!
Jeg var super heldig da en dyktig selger fra IF ringte meg opp sist desember, og sa litt ''eplekjekt'' at  han gjerne ville at min 6-serie skulle bli forsikret hos IF.
''Det er en så fin bil modell'' sa han😆
Har aldri opplevd lignende!
Snaue 50% reduksjon totalt for alle mine forsikringer + mye bedre betingelser pr. individuell forsikring.
-AMCAR medlemskap var viktig for å få innvilget rabatt!

(Alle mine forsikringer var  i Gjensidige, som ringte meg opp og forespurte om hvorfor jeg flyttet forsikringen. De ble svært overrasket da jeg la frem detaljer om hva polisen inneholdt og prisen på det).


 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Øyvind L. said:

Sjekk prisen hos IF hvis du melder deg inn i AmCar eller BMWCCN. E90 min gikk ned nesten 4000kr pga at jeg var medlem i AmCar. Hos IF kan man også få motor og gir forsikring opp til 200 tusen km.

BMWCCN er jeg medlem i, rabatten hos IF fordrer vel AmCar medlemskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...