Gå til innhold

Andreas N's E39 - 525TDS 1996, HELLROT


 Share

Anbefalte innlegg

På 10.9.2021 den 1.08, Trønderlag E39Tds skrev:

Hei jeg eier bilen per dags dato og problemet med dårlig turbotrykk og reaksjon er mye pga girkassa er fucka på bilen. Girkassen blir bygd om til manuell snart så håper på løsning. Dysene er å klare får å byttes tetninger på. Bilen har funket megetbra med untak av noen dårlig rep fra tidligere dieselpumpe som jeg har fikset i ettertid. Har kjørt den 10 000km de 3 månedene jeg har hatt den. Turbotrykket er nok dårlig pga en jalla kcr chip som noen instalerte en gang i tiden, bilen vil få en årdentlig tune fra optituning etter eu nå. Ellers bra bil og så vidt jeg vet den eneste e39en i norge i fargen hellrot. 

Hei! Helt ærlig så har jeg glemt bort denne tråden, inntil en kompis fortalte meg at han så noen hadde kommentert i dette forumet. 

Jeg solgte bilen i slutten av april i år, og så at den ble lagt ut for salg ikke mange månedene etterpå. Så spennende at du er den nye eieren! Denne bilen er en nydelig perle, og fortjener absolutt flere år på veien. Jeg liker det jeg leser, og synes det er flott at den får en sjanse. Jeg hadde det i planene å bygge om til manuell, men med problem etter problem så ble det svært demotiverende. Du har sikkert sett papirene i hanskerommet angående bytte av dyser. Det var et forbanna slit hos verksted, og i mitt tilfelle så så jeg ingen forbedring. Lekker det enda noe, siden du skal bytte tetninger? 

Chip er vell fra KCR og noe (hvis jeg ikke tar helt feil nå), forrige eier før meg sa at det kostet da over 4000,- nytt da han kjøpte og fikk det montert på. Du er hjertelig velkommen til å sende meg oppdateringer her eller på PM på store fjesboka. Og skulle du nå selge den om et par år, så er jeg absolutt interessert! 

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...