Gå til innhold

OptiTuning vs Tuningservice


SR4
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, alex82 skrev:

ja det blir nok til det. er det mange her inne som har kjørt flere år smertefritt med optimalisering fra trf? ligger sjelden på høyt turtall nei, kjører rimelig pent men savner litt mer bunndrag. kunne vel sikkert heller kjøpt en 330d men pendler en del mellom oslo og sørlandet i forbindelse med jobb, så drivstoff kostnader spiller litt inn. vet du hvor mye disse kassene tåler? pratet med en kar i england som mente de tålte 600nm fint uten noe ekstra slitasje, syntes det hørtes litt mye ut

Jeg har hatt E87 118d M47 med steg 4 fra TRF. Kjørte på Rudskogen å to turer til Nurburging med den. Den ble godt brukt. Kjørte ca 40 tusen km med steg 4 på den. Når jeg solgte den var den gått 220 tusen km. Hadde steg 1, steg 2 og steg 4 på den. Jeg kjørte den ca 90 tusen km så lenge jeg eide den. Den fikk steg 1 på vei hjem når jeg hadde handlet den. :) Var ALDRI noe trøbbel med motoren. 

Angeående girkassa så har TRF full kontroll på det. Han levere ikke ut et produkt som ødelegger hardware på bilen. Så ikke tenkt så mye på det.

2018-04-18 13.49.07.jpg

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en graf fra Optituning som jeg fant. Hvis vi ser bort fra de faktiske maks-tallene, som er vanskelig å måle realistisk, men kurven vil vel likevel være riktig? Altså at den viser på hvilke rpm den yter best. I så fall, er dette en grei tuning til daglig bruk?

tuning.thumb.png.c8cacd8cb01ee492aa3584ea95d4245b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Her er en graf fra Optituning som jeg fant. Hvis vi ser bort fra de faktiske maks-tallene, som er vanskelig å måle realistisk, men kurven vil vel likevel være riktig? Altså at den viser på hvilke rpm den yter best. I så fall, er dette en grei tuning til daglig bruk?

tuning.thumb.png.c8cacd8cb01ee492aa3584ea95d4245b.png

Ikke direkte svar til spørsmålet ditt, men likevel relevant stoff.

https://bimmers.no/blogs/entry/71-dyno-trf-vs/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2020 den 17.29, Øyvind L. skrev:

Jeg har hatt E87 118d M47 med steg 4 fra TRF. Kjørte på Rudskogen å to turer til Nurburging med den. Den ble godt brukt. Kjørte ca 40 tusen km med steg 4 på den. Når jeg solgte den var den gått 220 tusen km. Hadde steg 1, steg 2 og steg 4 på den. Jeg kjørte den ca 90 tusen km så lenge jeg eide den. Den fikk steg 1 på vei hjem når jeg hadde handlet den. :) Var ALDRI noe trøbbel med motoren. 

Angeående girkassa så har TRF full kontroll på det. Han levere ikke ut et produkt som ødelegger hardware på bilen. Så ikke tenkt så mye på det.

2018-04-18 13.49.07.jpg

takker for svar, da går jeg for steg 1 eller 2 i desember. lurt å flushe automatkassa før tuning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2020 den 18.09, alex82 skrev:

takker for svar, da går jeg for steg 1 eller 2 i desember. lurt å flushe automatkassa før tuning?

Hvis kassa aldri har fått ny olje så skader det ikke hvis den har høy km, men MÅ ikke gjøre det før tuning.. Anbefaler steg 2, men vær klar over at det kan bli litt trøblete på EU uten DPF..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...