Gå til innhold

Sinnsykt med hvit røyk og tikking (HJELP!) (E39) 530D


Larson420z
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Gjelder en 2002 530d e39

Dette skjer bare av og til men er frykelig skummelt og irriterende. Jeg kjører bilen og mest ved pådrag så virker det som noe henger seg opp. Bilen begynner å dra dårligere, ryker hvit og riste fryktelig på tomgang. Samtidig som dette hører jeg tikking og det kommer mye hvit røyk fra eksos. Og da mener jeg MYE

Når jeg stopper bilen og starter opp igjen høres det ut som den drar om en gang. Tar en pause og så starter den. Rakk å kjøre 500m før den begynte å tikke og ryke igjen.. Til tider kan jeg kjøre bilen en stund (flere dager) uten problemer. Dette skjer plutselig. --->Men virker muligens som det skjer etter hardt pådrag. <--- Ikke helt sikkert

Bilen har fått ny turbo og 2 nye dyser. Har hatt dysetest på resten og de er ok og har blitt tatt komp test der jeg fikk beskjed om at alt var i orden.

Noen som har noe som helst ide? Er redd for å kjøre bilen atm.

Still gjerne spørsmål så jeg kan svare til beste evne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått mulig det er software da. Bilen skal ha vært chippet da jeg kjøpte den. Mulig at dette begynner å kødde nå som jeg har byttet dyser osv? Kjøpte turbo overhalt. Mener denne var riktig innstilt. Men noen måte å finne ut det på?

Takk for svar 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryker hvitt.. Rister på tomgang.... Toppakning???

 

Du sier du har byttet turbo. Hadde du skikklig turboras??? Min gamle Saab 9-5 røykla veien som dirty trick fra Flåklypa, da turboen tok kvelden på den. Er ikke gamle oljerester fra turbo havari som blir brent av??? Ligger ofte oljerester i intercooler og slanger ved havari.. 

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ras røyka mye men bilen dro bare litt dårligere. Men var en del slark i turbin. Men tror det meste er brent opp har kjørt en del da dette skjer periodisk og jeg desperat trenger bil. Hadde komptest som var fin. Så topppakning er d ikke. 

Den begynner å tikke org riske så begynner den begynner å ryke så. Prøver meg på remap av software. Til å begynne med. Syns d er skikkelig rart😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...