Gå til innhold

Bytte turbo på X5 E70


SteinarL
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter en diagnose hos Bilia er konklusjonen at min X5 ikke har skade på turbo,  men at det er en reguleringsarm inn på turboen som ikke fungerer. Dette gjør at regulator på turbo ikke virker, og de sier da at komplett turbo må byttes.

Bilen nærmer seg 180.000km så Bilia sitt tilbud på over 50,000 er ikke aktuelt. 

Er det noen som har tips til verksted som kan gjøre dette billgere - gjerne med overhalt turbo? 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SteinarL skrev:

Hei,

Etter en diagnose hos Bilia er konklusjonen at min X5 ikke har skade på turbo,  men at det er en reguleringsarm inn på turboen som ikke fungerer. Dette gjør at regulator på turbo ikke virker, og de sier da at komplett turbo må byttes.

Bilen nærmer seg 180.000km så Bilia sitt tilbud på over 50,000 er ikke aktuelt. 

Er det noen som har tips til verksted som kan gjøre dette billgere - gjerne med overhalt turbo? 

 

 

 

 

Finnes en rekke steder som f.eks turboservice som kan fikse dette for en rimeligere sum.

Generelt har kunnskap og latskap tatt over, slik at verkstedene heller bytter delen(e) og lar kundene få en stadig økende regningabunke - unødig, fremfor å reparere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med turboservice (Norsk Turboservice AS) og de svarte at de kun solgte varen. Ble overrasket over det selv...

Har du noen andre forslag til verksted på Østlandet (bor i Drammen men kan lett kjøre til Porsgrunn om prisen god)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Ingvaldsen said:

buy cheap buy twice, sørg for at det blir benyttet en turbo som kommer fra garret selv og ikke hvilket som helst overhalingsfirma. jobben i seg selv bør vell kunne utførest på mindre en 7,5 timer

Takk for tipset! Da skal jeg spørre spesifikt om Garret. Ellers sa Bilia at de trengte en hel dag for å bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SteinarL skrev:

Takk for tipset! Da skal jeg spørre spesifikt om Garret. Ellers sa Bilia at de trengte en hel dag for å bytte. 

det er uansett snakk om en garret turbo, saken er om den har tuklet med av noen andre en garrret selv.  er ikke uten grunn at en turbo som har blitt overhalt av uavhengig firma koster en brøkdel av en turbo direkte fra garret, det bør ringe en varselbjelle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Ingvaldsen said:

det er uansett snakk om en garret turbo, saken er om den har tuklet med av noen andre en garrret selv.  er ikke uten grunn at en turbo som har blitt overhalt av uavhengig firma koster en brøkdel av en turbo direkte fra garret, det bør ringe en varselbjelle da.

Aha..ok, skal følge med på det. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Øyvind L. skrev:

Poenget er at billige eller "originale overhalte" som regel er dårlig kalibrerte. Skal du ha noe som funker så må du kjøpe original fra BMW. Da får du en turbo som virker..

Kan også få direkte fra garret eller som er overhalt av garret selv.

å kjøpe den som det står bmw på emballasjen kan fort bli vesentlig mer kostbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...