Jump to content

Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i

Recommended Posts

Posted (edited)

@papertiger Takk for det :D er et godt utgangspunkt med 73.000km på telleren og nesten helt strøken innvendig, litt små tjafs ute var det men ingen krise. Fikk nylig tatt en skikkelig shine og den ser meget bra ut, får ikke nok av motoren den er bare helt nydelig. 5C828C30-B85A-4A5E-A0CC-93037695151E.thumb.jpeg.5351d4ad0685580b9316e15fbd5a68ea.jpeg
F39F515F-D8EB-4C37-BF0A-A70C966FFAAD.thumb.jpeg.be735ce9c25b431447487347f4b46714.jpeg

Det har blitt nevnt før men sier det igjen i tilfelle noen står på gjerdet med en eldre M bil eller lignende. IF har gått totalt bort ifra årstall på motor å drivverk, så lenge bilen har gått under 150.000km så får man tegnet forsikring. 

Edited by Snagg30
  • Replies 443
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Huket av for M drømmen i år  Var noe bekymret for at bilen skulle føles treg kontra G21 vår, men det skjer og bråker så mye når man drar ut 2/3 gir til 8200rpm så kommer man ikke unna adrenalin og smi

Da var bilen hentet, først vil jeg si tusen takk til dere som pushet meg til «dravit» og «tartufo» for dette her traff meg så enormt mitt i blinken. Skriver ikke så mye idag, dårlige bilder da bilen e

Da var bilen omsider på plass. Det har vært noen ekstremt kjedelige måneder og mye frem å tilbake med utsatt levering på deler osv. Jeg var nervøs for at ny bil gleden var borte etter alt men det merk

Posted Images

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

@papertiger Takk for det :D er et godt utgangspunkt med 73.000km på telleren og nesten helt strøken innvendig, litt små tjafs ute var det men ingen krise. Fikk nylig tatt en skikkelig shine og den ser meget bra ut, får ikke nok av motoren den er bare helt nydelig. 5C828C30-B85A-4A5E-A0CC-93037695151E.thumb.jpeg.5351d4ad0685580b9316e15fbd5a68ea.jpeg
F39F515F-D8EB-4C37-BF0A-A70C966FFAAD.thumb.jpeg.be735ce9c25b431447487347f4b46714.jpeg

Har vert nevnt før men sier det igjen i tilfelle noen står på gjerdet med en eldre M bil eller lignende. IF har gått totalt bort ifra årstall på motor å drivverk, så lenge bilen har gått under 150.000km så får man tegnet forsikring. 

Gjelder det kun M-biler eller andre bmw og?

11 minutes ago, turbojugen said:

Gjelder alle biler. Jeg har forsikret min 14 år gamle Mini Cooper S med den beryktede N14-motoren der - 5200 kr i året for full kasko med motor/drivverksforsikring og 75% bonus. Gått 148000km når jeg tegnet forsikring. 

Codan har nå for øvrig det samme, men virker som litt bedre vilkår. Ingen km-begrensning på når den kan tegnes, men går ut ved 200k kjørte km, ingen aldersbegrensning. Der fikk jeg pris på 4700kr for superkasko med leiebil på samme bil, 75% 2. år. Og ingen økning i egenandel ved reparasjon ved gitte km-terskler slik som IF har.

14 minutter siden, turbojugen skrev:

Det gjelder alt. Den må tegnes før bilen er gått 150 000km, men den varer til bilen er gått 200 000km. Codan har heller ingen aldersbegrensning.

58 minutter siden, turbojugen skrev:

Så var det og finne en e53 4.8is med lav km da😁

Da får jeg bytte ut min E60 545i med en E60 550i som har gått under 150 000 km da 😅 Så sover man litt bedre om natta 😂

Nydelig M3 du har fått fatt i! Ikke vær redd SMG systemet. Det er et ganske enkelt system og det finnes leverandører av enkeltdeler som gjør at man har flere muligheter enn delekatalogen til BMW hvis noe skulle gå galt. 

Jeg har hatt min M3 siden 2014 nå, aldri hatt problemer med SMGen. For så vidt ikke hatt noen andre direkte  problemer med bilen heller. 

Jeg digger SMG, den gjør hele bilen. Etter litt tilvenning blir det komfortabelt nok.

Angående forsikring på motor og drivverk på eldre biler; er det noen her som har vært i en situasjon hvor dere faktisk har fått utnyttet denne forsikringen? Jeg har hørt noen skrekkhistorier om folk som har slike forsikringer, men allikevel blir sittende igjen med regninga på 100k+ fordi problemet skyldtes en "slitedel" (som for øvrig kan være all verdens ting nå om dagen, avhengig av hvilken aktør man snakker med). 

Det er lett å tro at slike forsikringer ikke hjelper når man hører om slikt, men samtidig er det viktig å huske at det alltid er mye lavere terskel for å klage enn å gi ros.

44 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Angående forsikring på motor og drivverk på eldre biler; er det noen her som har vært i en situasjon hvor dere faktisk har fått utnyttet denne forsikringen? Jeg har hørt noen skrekkhistorier om folk som har slike forsikringer, men allikevel blir sittende igjen med regninga på 100k+ fordi problemet skyldtes en "slitedel" (som for øvrig kan være all verdens ting nå om dagen, avhengig av hvilken aktør man snakker med). 

Det er lett å tro at slike forsikringer ikke hjelper når man hører om slikt, men samtidig er det viktig å huske at det alltid er mye lavere terskel for å klage enn å gi ros.

@Walkabout brukte vel motor- og drivverksforsikringen på sin 520d ifb. registerkjedebytte og annet tjafs. Etter hva jeg husker var dette "over all forventning", og ingen tilfelle der selskapet skyldte på andre forhold.

4 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@Walkabout brukte vel motor- og drivverksforsikringen på sin 520d ifb. registerkjedebytte og annet tjafs. Etter hva jeg husker var dette "over all forventning", og ingen tilfelle der selskapet skyldte på andre forhold.

Ja, jeg fikk byttet både registerkjede og turbo på motor- og drivverksforsikringen på 198k km. Registerkjede var riktignok så slakt at jeg fikk "kjøreforbud" inntil det var fikset, men begge deler dekket Codan uten å lage noe vanskeligheter. Samtidig betalte jeg for bytte av høytrykkspumpe selv, slik at alle de tre kjente høyrisikomomentene ble tatt samtidig. Bedret nattesøvnen det :) 

@Andreas_R Tusen takk! :D Skikkelig artig bil er det. Har du noe anelse om hvor mye juling SMG systemet tåler? Tenker ikke på bane kjøring men med bånn gass uten og slippe gassen under opp giring osv :) har lært meg kunsten å gire mykt opp under kjøring, av og til treffer jeg perfekt med «rev matching» og for en givende følelse det er, vanskelig å beskrive men når man treffer perfekt og lyden av bilen som skriker opp på turtall og havner der den skal er rett og slett avhengighetsskapende. 

• Snagg30 changed the title to Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i