Jump to content

Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i

Recommended Posts

Må si meg enig med @Saltkjelen her, selv om jeg selv ville valgt de sorte felgene her. Prøvde en mineralgrå 330e med disse felgene på her tidlig i vår/vinter, og de ser mange mange ganger bedre ut enn alternativ to som naboen her har på sin. De ser faktisk ikke bra ut i det hele tatt og jeg tror det må være den minst pene M sport felgen jeg har sett på mange år. 

Jeg sier meg enig fordi jeg har Style 400M originalt levert i Jet Black på min egen 4-serie på vinteren, og med skitne dekksider som det som ofte er om vinteren kan blank sorte felger bli stygt i sola. Når felgene er like skitne som dekksidene ser det faktisk bedre ut 😂. Så hadde jeg tenkt meg om hadde jeg heller lett etter noen koksgrå eller sølv, men kona som kjører den synes det ser veldig bra ut. 
Bottom line, jeg hadde uansett valgt de øverste, det er en veldig fin felg. 

• Replies 443
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Huket av for M drømmen i år  Var noe bekymret for at bilen skulle føles treg kontra G21 vår, men det skjer og bråker så mye når man drar ut 2/3 gir til 8200rpm så kommer man ikke unna adrenalin og smi

Da var bilen hentet, først vil jeg si tusen takk til dere som pushet meg til «dravit» og «tartufo» for dette her traff meg så enormt mitt i blinken. Skriver ikke så mye idag, dårlige bilder da bilen e

Da var bilen omsider på plass. Det har vært noen ekstremt kjedelige måneder og mye frem å tilbake med utsatt levering på deler osv. Jeg var nervøs for at ny bil gleden var borte etter alt men det merk

Posted Images

@Saltkjelen har sendt Mail til selger så får vi se, har ikke så veldig stor tro på det nå som papira er signert. Men er det ikke mulig og få lakkert de i etter tid? 

@Marius2002 gleder meg veldig til denne, godt det er godkjent så langt😄 nei dette var eneste mulighet. selger spurte om jeg ville ha de nye bøtte setene som man kan få, men da må jeg droppe en del av comfort pluss må skifte interiør, men gøy og se at der er mulighet( off topic)

@papertiger tror jeg går for de svarte og eventuelt lakkere opp igjen om det er mulighet, jeg liker ikke sorte felger sjøl da jeg synst de forsvinner i bilen. Men uten tvil så var de penest av de to valgene. 

og er det noen av dere som har erfaringer med adaptive M suspension? Hva kan man forvente. 

Edited by Snagg30
21 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Joda, det er fullt mulig å få dette lakkert i ettertid. Om du bor på Østlandet, vil jeg anbefale Auto Skade på Lørenskog. Sannsynligvis et av Norges dyktigste lakkverksted.

Takk for tips! Da tar jeg de sorte felgene også får jeg sende det til dem slik det blir en litt mer riktig farge. 

Støtter deg med å velge de sorte, et mye penere felgdesign på de enn alternativet. 

Kan jo være fint å kjøre på de første vintersesongen også kan du heller evaluere hva du gjør etter første sesong. Som nevnt er det ikke noe problem å få pulverlakkert slike felger i ettertid i hvilken farge du måtte ønske. Da kan det jo bli gøy med noe "nytt" før vintersesongen 21/22 også :) 

@Walkabout har snakket med selger og felgene går rett til Oslo felgteknikk som de har som sammarbeidspartner 😄 kan høre om de kan sende de til auto skade som Saltkjelen nevnte om Felgteknikk er et dårlig valg. 

men så er det hva farge jeg burde gå for, og her tar jeg gjerne imot innspill for her er jeg blå på navn. 

Edited by Snagg30
15 timer siden, Snagg30 skrev:

og er det noen av dere som har erfaringer med adaptive M suspension? Hva kan man forvente. 

Har Adaptiv Msuspension på min G20.

Veldig fornøyd. Kjører stort sett i komfort til vanlig. Blir ganske stiv med 19" i sport, så veldig greit å ha muligheten til å velge. Dessverre så får du bare std fjærer og ikke Msport fjærene på 330e da. Så du går glipp av 1 cm senk.

1 time siden, Snagg30 skrev:

@Walkabout har snakket med selger og felgene går rett til Oslo felgteknikk som de har som sammarbeidspartner 😄 kan høre om de kan sende de til auto skade som Saltkjelen nevnte om Felgteknikk er et dårlig valg. 

men så er det hva farge jeg burde gå for, og her tar jeg gjerne imot innspill for her er jeg blå på navn. 

Selv synes jeg Ferric Grey 2 er en fin farge. Blant annet den fargen som er på F1X 550d-felgene (style 434). Men tror det er litt forskjell på Ferric Grey 1 og 2, var vel @StigJ (om jeg husker riktig?) som var litt uheldig her så viktig å få "riktig" farge i forhold til det du ser for deg. 

Hei!

Bestilte min 330e xdrive touring i begynnelsen av mai. Skulle hente den for et par dager siden, men fikk beskjed fra forhandler om at BMW har innført en stop aksjon. Det skal være oppdaget en feil med en del batterier for biler produsert i tidsrommet mars-aug. Bilen var ankommet forhandler men skulle nå sendes tilbake til Drammen, der BMW skal/har satt opp et anlegg for å utbredte feilen før levering. Veldig kjipt. Ble fortalt at vi måtte vente i ytterligere 2-3 uker. Fikk heldigvis en lånebil i tidsrommet.

btw her er en artikkel som kom for et par uker siden:

https://motor.no/bmw-brannfare-kortslutning/batteriene-kan-kortslutte-pa-ladbare-bmw-modeller/177649

1 time siden, MikiD skrev:

Hei!

Bestilte min 330e xdrive touring i begynnelsen av mai. Skulle hente den for et par dager siden, men fikk beskjed fra forhandler om at BMW har innført en stop aksjon. Det skal være oppdaget en feil med en del batterier for biler produsert i tidsrommet mars-aug. Bilen var ankommet forhandler men skulle nå sendes tilbake til Drammen, der BMW skal/har satt opp et anlegg for å utbredte feilen før levering. Veldig kjipt. Ble fortalt at vi måtte vente i ytterligere 2-3 uker. Fikk heldigvis en lånebil i tidsrommet.

btw her er en artikkel som kom for et par uker siden:

https://motor.no/bmw-brannfare-kortslutning/batteriene-kan-kortslutte-pa-ladbare-bmw-modeller/177649

@MikiD gratulere med ny bil! Kjedelig måte og starte eier skapet på men greit og vite at de tar tak og ordner opp så får du værtfall en bil som er i orden. Min skal ikke lages før januar så satser på alt er i orden til da.

16 timer siden, Walkabout skrev:

Selv synes jeg Ferric Grey 2 er en fin farge. Blant annet den fargen som er på F1X 550d-felgene (style 434). Men tror det er litt forskjell på Ferric Grey 1 og 2, var vel @StigJ (om jeg husker riktig?) som var litt uheldig her så viktig å få "riktig" farge i forhold til det du ser for deg. 

Helt korrekt. A80 skal man ikke ha på felger hvis man er ute etter den originale looken :lol: Var helt ok i visst lys, men til vanlig var det ikke kjempepent akkurat. 

28855158544_e711118afb_k.jpg

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Ikke merket noe som helst til noe slikt på min

• Snagg30 changed the title to Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i