Jump to content

Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i

Recommended Posts

8 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Burumsan hahah det er fort gjort. Ingen problem! Ja den kommer rundt januar/februar, jeg skal faktisk ganske så kjapt rett til Lørenskog til Svendsen eksos når jeg får bilen så vi kan gjerne møtes😄

@papertiger vurderer du ny bil?

Ooo, spennende, hva kan du få gjort på Svendsen med en hybrid og hvor stor risiko innebærer det? 

• Replies 443
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Huket av for M drømmen i år  Var noe bekymret for at bilen skulle føles treg kontra G21 vår, men det skjer og bråker så mye når man drar ut 2/3 gir til 8200rpm så kommer man ikke unna adrenalin og smi

Da var bilen hentet, først vil jeg si tusen takk til dere som pushet meg til «dravit» og «tartufo» for dette her traff meg så enormt mitt i blinken. Skriver ikke så mye idag, dårlige bilder da bilen e

Da var bilen omsider på plass. Det har vært noen ekstremt kjedelige måneder og mye frem å tilbake med utsatt levering på deler osv. Jeg var nervøs for at ny bil gleden var borte etter alt men det merk

Posted Images

@papertiger har ikke satt meg så mye i den bilen dessverre. Det er veldig forståelig ! Jeg skal komme med et review etter å ha eid bilen en stund. 

@Burumsan på min nåværende F30 330E fjernet vi bakre demper. Lyden er langt ifra noe voldsom, ble litt hyggeligere for en som er glad i bil. Og planen er det samme med denne, venter på svar fra AZ schnitzer om de har tenkt å komme med noe.

ellers har jeg gjort meg en erfaring, spesielt siste uken. Når man kjører BMW så er man automatisk en idiot som ikke bryr seg om noe i trafikken. Men nå har jeg havnet på et nivå høyere, for om man kjører BMW og har bestilt ny  BMW så er man både idiot og dum, og vet stort sett ingenting om noe. Kjenner all drit praten tar litt av gleden 😅 det var dagens utblåsning. 

@Snagg30 det der høres spennende ut. Spesielt den AC Schnitzer biten. Del gjerne når du får avklart mer.

Har du 19’’ eller 20’’? Vurderer 20’’, men veldig usikker på hvordan det blir på sporete norske veier. Prøvde for noen år siden på en e61 med 21’’, det fungerte ikke noe særlig. Så bra ut, men sporete som fy...

BMW førere har vel alltid vært egoistiske idioter🤨 kun slått av Audi førere og i nyere tid Porsche og Tesla sjåfører😅😅. Ignorer apekattene som går i flokk og definitivt ikke vet hva de prater om...

• 2 weeks later...

Har smått begynt å bestille deler til bilen som kommer, grillen til G* er ikke mye liten den heller😅 det her er en alternativ vare noe @Walkabout opplyste meg om etter jeg hadde bestilt men den var såpass billig at jeg dropper å sende den tilbake. Neste jeg skal bestille blir original grill i cerium grey, og speil i samme farge. Så får jeg se hva jeg liker best. B421D3B2-079B-4BC3-B5A6-F1A905FCF2EC.thumb.jpeg.c38c381c7e2e67865e48abdf870dcbc4.jpeg

Ellers har jeg vært i kontakt med ganske mange produsenter av eksos anlegg da jeg helst ønsker et skikkelig oppsett. Men det ser ikke lyst ut, like dårlig utvalg som på F30 330E. Det er såpass frustrende hvor lite man kan få kjøpt til 330E at jeg har vurdert 330i men klarer ikke å forsvare pris forskjellen. Men har snakket med supersprint å fikk dette til svar idag, så om her er 19 medlemmer her inne med 330E som vil ha nytt eksosanlegg gi meg eg pip! 

Sorry, we will not develope an exhaust, based on the insufficient interest from our BMW customers base, worldwide.

However, if you put together other 330e owners  and make a preorder for 20 system, or more, we may developet and build it, as a special project.
Best Regards
Supersprint

Edited by Snagg30
  • 3 weeks later...
9 minutter siden, mslello skrev:

Så enkelt ja... Tenkte ikke på å prøve engang 🤭

Jeg har sendt mellom 4/6 mailer i år via siden deres uten hell, men igår fikk jeg svar så jeg legger ved email så har du direkte til de om du skal bestille noe. john@ac-schnitzer.no

Liten update, har nå fått ordnet meg wallbox fra BMW. Tenker det er greit å ha nå som vi får en bil med en rekkevidde som er brukbar. 035331AC-764E-4FE4-BE40-EFECBD05769A.thumb.jpeg.2278223b3a50c58923ab23945e5c1e36.jpeg

Ellers har selger som er på ferie ordnet senk med dele lager sjefen(God service Bavaria Ålesund). Det ble AC Schnitzer! Men i mailen så skriver delelager sjefen at total prisen blir 20.000kr?? Jeg har aldri ordnet senk selv så om dette er rimelig eller ei aner jeg ikke, men kanskje dere vet noe? Prisen på senke settet er 5900kr, må si det virker noe dyrt med 14.000 for montering. De har og ordnet fram leppen som @Walkabout nevnte, takk for tipset! Da får jeg bilen komplett slik som jeg ønsker den skal vær. 

Tenker å gjør dette til en tråd om bilen som kommer, lurer dermed på hvordan skifter jeg tråd navn? 

Edited by Snagg30

Jeg synes det var en høy totalpris, men om du skal bruke verksted så spørs det kanskje hvor mange tusen du sparer. De fleste tar fort ti tusen for denne jobben inkl. firehjulskontroll, er min erfaring. 

Du kan skifte navn på tråden ved å gå tilbake og redigere det første innlegget. Vet ikke om det funker fra mobil/iPad, men det funker iallfall via PC. 

• Snagg30 changed the title to Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i