Jump to content

Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i

Recommended Posts

22 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Lars S Jepp det stemmer 795m om jeg husker riktig. Helt rå felger, men blir prisen fortsatt veldig stiv så er plan B de felgene du har på sommeren, er svak for de og. 

Noen som har erfaringer med 20" felger med tanke på kjøre følelse og komfort ? 

Hvilke sommerfelger kjøpte du med bilen?

Har kjørt mye 20", og er ikke noen stor forskjell på 19" og 20", er jo stivt uansett med disse lavprofil sportsdekkene, med eller uten runflat så er det ikke mye fjæring i dekkene. 

• Replies 443
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Huket av for M drømmen i år  Var noe bekymret for at bilen skulle føles treg kontra G21 vår, men det skjer og bråker så mye når man drar ut 2/3 gir til 8200rpm så kommer man ikke unna adrenalin og smi

Da var bilen hentet, først vil jeg si tusen takk til dere som pushet meg til «dravit» og «tartufo» for dette her traff meg så enormt mitt i blinken. Skriver ikke så mye idag, dårlige bilder da bilen e

Da var bilen omsider på plass. Det har vært noen ekstremt kjedelige måneder og mye frem å tilbake med utsatt levering på deler osv. Jeg var nervøs for at ny bil gleden var borte etter alt men det merk

Posted Images

@Lars S style 780 kjøpte jeg men de kan ikke sammenlignes med 795m eller de som du har. Har jo ikke sett style 780 på bilen så har ingen formening om de. Glemte og svare på spørsmålet ditt men det blir samme farge som på den bilen jeg postet i din tråd, frem heve felgene mest mulig 👍

Edited by Snagg30
  • 1 month later...
Posted (edited)

Da var bilen omsider på plass. Det har vært noen ekstremt kjedelige måneder og mye frem å tilbake med utsatt levering på deler osv. Jeg var nervøs for at ny bil gleden var borte etter alt men det merket jeg brått den ikke var når jeg kom meg til Bavaria å så bilen, og fikk satt meg inn i å kjent den deilige lukta fra merino skinnet :) 

Nå gledes det til sol i morgen og min første mulighet for å få sett skikkelig på dravit fargen.

BFDD0068-188E-4A3B-BF45-1037F857816B.jpeg

079B01AF-0FF0-4BD2-8E78-F4494AD5C5B9.jpeg

44A37FB2-60EE-4FA9-AA1A-377CC4D13FA9.jpeg

Edited by Snagg30

@Snagg30

Deilig å få den tilbake tenker jeg😊👍

utrolig hva det gjør seg med individual skinn merino! Cognac fargen liker jeg mer og mer:) Sikkert litt mykere å sitte i også tenker jeg?

24 minutter siden, Walkabout skrev:

Nydelig! På med M340i-grill og av med skiltholderne, så er prikken over i'en der :D 

Hvilken feste-anordning har du gått for siden du ikke har skiltholder? :)

27 minutter siden, Walkabout skrev:

Denne her: https://nettbutikk.byggern.no/maling-og-beis/tape/tape-tosidig/tape-dobbelts-1-5mx19mm

Holder som fjell. Må bryte av skiltene (og dermed bestille nye) om skiltene skal av. Så det henger godt :) 

Riktig. Brukt den på jobben selv. Sjukt hvor det henger. Iallefall når skiltet blir blåst mot bilen også. Tenker jeg skal gjøre det samme :)

7 minutter siden, FransEirik skrev:

Riktig. Brukt den på jobben selv. Sjukt hvor det henger. Iallefall når skiltet blir blåst mot bilen også. Tenker jeg skal gjøre det samme :)

Bare å håpe på dem ikke har brukt dem ytterste og øverste / nederste skruehullene på skiltplatene🙈🙏🏼 Slik man får sjult evt. hull fra skruer:) Absolutt finest når skiltplatene er borte ja! 

@Chris A ikke enkelt å se på bildene. Absolutt det peneste på bilen mener jeg :) og jeg glemte å svare men fantastisk godt å sitte på. 

Også glømte jeg å si at jeg fikk service avtale på 5år/60.000km så ikke den største kompensasjonen men det funker. Legger jeg litt på selv så får slipper jeg å tenke på service på 5 år. Noen av dere som har kjøpt avtale som vet om det lønner seg å kjøpe den ‘’inclusive’’ ? 

Me har kjøpt to avtaler, dvs kjøpte avtale på 4eren når den var 2,5 år og hadde hatt sin første service. Betalte da drøye 11k for 5/100k, sparte den inn på storservice på rundt 60k km. Utvida så når bilen var 5 år og hadde gått 82k km, til 8/160k for nye 10 lapper. Sparte den inn på storservice nå på ca 98k km for noen uker siden. Tenker du på «all inclusive» der bremser er inkludert? Det kan jeg faktisk ikke tenke meg at den gjør med mindre du bremser noe helt sinnsykt mye 😛 den koster rett og slett for mye ekstra. Hadde heller sett på å utvida den vanlige avtalen til 5/100 (alt etter hvor mye dere kjører), det sies at du kommer unna med ca 50% av servicekostnadene med en slik avtale.

30 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Chris A ikke enkelt å se på bildene. Absolutt det peneste på bilen mener jeg :) og jeg glemte å svare men fantastisk godt å sitte på. 

Også glømte jeg å si at jeg fikk service avtale på 5år/60.000km så ikke den største kompensasjonen men det funker. Legger jeg litt på selv så får slipper jeg å tenke på service på 5 år. Noen av dere som har kjøpt avtale som vet om det lønner seg å kjøpe den ‘’inclusive’’ ? 

Det var jo bedre en ingenting:) jeg har hatt serviceavtale på dem to siste bilene mine. Syns det er helt ok. Veldig forutsigbart. Prisene vil nok variere i løpet av fem år. Husk å fornye før den går ut. Visst du fortsatt skal ha den da. Det er dyrere og kjøpe den etterpå igjen fikk jeg beskjed om. 

@papertiger @Chris A Jeg hadde selv vanlig service avtale på forrige bil og det var helt ypperlig. Men jeg vurdert på om det lønner seg å kjøpe den hvor bremser og litt forskjellig inngår i prisen, den er vesentlig dyrere. Tror det er snak om opp mot 30.000kr om jeg husker riktig. Ellers skal jeg uansett utvide til 5år/100 :) 

• Snagg30 changed the title to Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i