Jump to content

Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i

Recommended Posts

Hva skal erstatte denne da? Skal du ha E46 som har fulgt alle servicer begynner utvalget å bli tynt. 

Evt tenkt på nyere bil ala M2 e.l?

• Replies 443
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Huket av for M drømmen i år  Var noe bekymret for at bilen skulle føles treg kontra G21 vår, men det skjer og bråker så mye når man drar ut 2/3 gir til 8200rpm så kommer man ikke unna adrenalin og smi

Da var bilen hentet, først vil jeg si tusen takk til dere som pushet meg til «dravit» og «tartufo» for dette her traff meg så enormt mitt i blinken. Skriver ikke så mye idag, dårlige bilder da bilen e

Da var bilen omsider på plass. Det har vært noen ekstremt kjedelige måneder og mye frem å tilbake med utsatt levering på deler osv. Jeg var nervøs for at ny bil gleden var borte etter alt men det merk

Posted Images

@sveigis Tusen takk for det :) 

Har fått noen bud nå, men ser ut som en kommer nordover fra og kjøper til prisantydning. 

@Dusy Godt svar fra deg det her, er enig med deg! Det er selvsagt mye skrekk historier og lite solskinn historier slik det ofte er, men jeg las en som fikk regning på 24.000 USD pga havari på sin M3.. 

Jeg opplevd det samme som deg, Brages sa at jeg ikke skulle tenke på rådelager, dette var en delvis myte. Bavaria kunne ikke uttrykke nok sin bekymring over rådelager, de kunne og fortelle om 2 stykk de byttet rådelager på ved 60-70.000km som hadde tegn på slitasje, så jeg blir ikke klok på det.

Min største bekymring er motor havari, jeg forstår det er svært sjeldent men på denne motoren er det noe syke priser. Så det er en risiko jeg ikke er villig å utsette de 3 andre i huset for, så enkelt er det. Vi kan ikke tappe spare konto pga bil, jeg jobber i oljebransjen så jeg får høre mye om elektrisitet i den sammenhengen også, så hvordan jobb situasjonen er om noen år vet jeg ikke. Men pga det så er sparekonto helt freda for bil. 

Det positive nå med at vi har billig familie bil, og mest sannsynlig ingen M3 er at jeg går vanvittig i pluss hver måned fremover. Så jeg har en plan om å komme sterkere tilbake neste år :) 

@Lars89 M2 er vell den jeg har tenkt mest på som erstatter faktisk, så her traff du godt. Men jeg er litt usikker, første M2 med N55 er det egentlig en fullblods M bil med den motoren? Så har du competition men den høres ut som en hårføner, så det ødelegger ganske mye. 

Ellers er jeg veldig svak for E92 M3. Men F10/F80/F82 er gode alternativ. Har og fått noen tips fra @ahj om M140i. Så vi får se :) 

Lykke til med salg, jeg forstår valget ditt, spesielt med tanke på familieøkonomi.

Støtter M135i/M240i/M140i/M240i, her kan du fort få mye glede ut av en relativt ny men bøllete bil! Min 2013 F20 er så ny at den har det som trengs av blåtann og oppkobling og antispinn/skrens, men heldigvis samtidig så gammel at den ikke har alle disse førerkrykkesystemene som filskiftevarsling og nødbrems etc. Deilig!

11 timer siden, Snagg30 skrev:

M2 er vell den jeg har tenkt mest på som erstatter faktisk, så her traff du godt. Men jeg er litt usikker, første M2 med N55 er det egentlig en fullblods M bil med den motoren? Så har du competition men den høres ut som en hårføner, så det ødelegger ganske mye. 

Ellers er jeg veldig svak for E92 M3. Men F10/F80/F82 er gode alternativ. Har og fått noen tips fra ahj om M140i. Så vi får se :) 

M2 er en fantastisk bil, og er vel egentlig en moderne E46 M3 👍 Personlig foretrekker jeg lyden av N55'n, og jeg anser absolutt den som en fullblods M. Økonomisk sett er det også en grei bil, da de holder seg utrolig godt i pris.

Denne bilen - BMW M2 | FINN.no - med kun 8900km lå til salgs i august -18 for 766' (1800km), i januar -19 for 725', februar -19 for 744', november -19 for 705' (4800km), mai -20 for 680' og nå for 749'.. Det har vært flere tilfeller at privatpersoner har lagt ut bil for 619-639, og så dukker samme bil opp for 679-689 fra forhandler en liten uke senere.

E9x M3 er nydelige biler, men jeg ville sovet mye dårligere med en S65 som potensiell utgiftsbombe enn en S54.

M140i er også en moro sak, men som "lekebil" er nok M2 et par-tre hakk vassere.

Inspirasjon; 😍

V03_1920.jpg 

Posted (edited)

@papertiger Tusen takk for det! Vi er faktisk noen tusen over annonsert pris nå i bud men jeg holder en knapp ved å selge den litt billigere for en eldre herre, som har mange biler og mest trolig kommer til å ta vare på den kontra 18 åringen. 

Ja det er knall biler, til en relativt grei penge så det er absolutt en mulighet men det blir ikke noe nå. 

@Orjan Ja enig her, M2 er en bil jeg virkelig elsker med en front ingen andre kan måle seg med etter min mening. Man får og godkjent tuning på M2 fra AC så det kunne vært en mulighet med tiden, noe kostbart men det får så vær.

Jeg tviler ikke, fikk tilbud på min M3 på 350.000(forhandler) og noe over var helt uaktuelt fordi den var ikke verdt mer. Tja jeg vet ikke, nærmer meg 450.000 i bud nå. 

Jeg holder en knapp på M2 og E92 M3, jeg har ingen problemer med å eie E46 så lenge jeg har forsikring, samme med E92. Kjøpe en bil med komplett service hefte og gjerne med bytte av rådelager så tror jeg man er safe(ca). 

Men så dukker slike biler opp og det finnes jo ikke noe penere totalt sett. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=220181088

Edited by Snagg30

@Marius2002 Uaktuelt å kjøpe cab for min del, vil ikke at alle skal se mitt nervøse tryne når jeg trykker på gassen.

@Gabz Har tenkt i de baner E92 eller M2 manuell hadde vært supert, spesielt E92 med suge motor og med lyden det medfølger. For meg ble E46 M3 veldig spesiell bil, en tur tilbake i tiden med deilig lyd å mye turtall. En drivers car :) 

Da er M3 solgt usett til en kar nordover, jeg godtok en del lavere bud en han på 18, må sies valget mitt var ikke kun pga alder, men her ble jeg oppringt av familie medlem med en advarsel så det sier sitt. Men nå får bilen en skikkelig eier :)