Jump to content

Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i

Snagg30
 Share

Recommended Posts

På 1.9.2020 den 13.56, Snagg30 skrev:

Da var det min tur og gjør noe jeg aldri trodde jeg kom til og få mulighet til. Idag var jeg hos Bavaria og bestilte meg bil, en G21 som er fullspekket med utstyr. Farge valget ble dravit grå etter mye om og men, interiør ble full leather trim merino tartufo. Motor ble 330E, jeg tenkte og en stund på 330D samt 330i men her snakket vi 300.000-350.000 i pris forskjell og jeg synst rett og slett det ikke er verdt det. Drømmen er jo selvsagt og en spesiell M bil men vi har og nylig blitt huseiere for første gang så dette tenker jeg får bli mer en bra nok. 

https://configure.bmw.no/no_NO/configid/m6l2r2r7

image.jpg

image.jpg

Fantastisk pakke, jeg bestilte nylig lik, men strakk meg ikke til Full skinn. Er det riktig at du bare får den pakken i svart på Msport?

@Fredrik 90 jeg er ganske enig! Bilen har vokst enormt mye på meg, det er jo kanskje en selvfølge da jeg har bestilt bilen så jeg ser alt det positive med den. Men den sorte jeg la ut bilde av ser så rå ut at jeg har små problem med mitt farge valg. 
Edit: fant noen bilder. litt mindre problem nå angående fargen. 

@Bruksanvisning gratulere med ny bil! Tror ikke jeg helt forstår spørsmålet dit. Om du tenker på skinn pakken så har jeg bestilt full merino tartufo(brunt).

C4263248-A887-42B0-A2B7-8E9D39805B29.jpeg

EE4B165C-B805-4C27-A23E-F5FCF52AD0D3.jpeg

Edited by Snagg30

11 hours ago, Fredrik 90 said:

G21 må da være den peneste stasjonsvogna som er i salg nå, det kan ikke finnes noe som ser bedre ut en denne 😎 Snakk om bil hvor absolutt alt stemmer, linjer, proposjoner og stil 👍

Helt enig, den er så riktig så riktig på alle måter. Langt over det andre som tilbys i denne klassen. 

5 timer siden, Snagg30 skrev:

@Fredrik 90 jeg er ganske enig! Bilen har vokst enormt mye på meg, det er jo kanskje en selvfølge da jeg har bestilt bilen så jeg ser alt det positive med den. Men den sorte jeg la ut bilde av ser så rå ut at jeg har små problem med mitt farge valg. 
Edit: fant noen bilder. litt mindre problem nå angående fargen. 

@Bruksanvisning gratulere med ny bil! Tror ikke jeg helt forstår spørsmålet dit. Om du tenker på skinn pakken så har jeg bestilt full merino tartufo(brunt).

C4263248-A887-42B0-A2B7-8E9D39805B29.jpeg

EE4B165C-B805-4C27-A23E-F5FCF52AD0D3.jpeg

Hei, ja var skinn pakken jeg tenkte på. Var hos Bavaria på mandag og da var vaøgene på Tartufo tatt ut i full skinn pakke, kun svart. Da ble det til å holde meg til Mocha

Jeg har selv gått for Dravit med 790 felgene og alu dekor i stedet for shadowline. Litt usikker på det valget, men ønsker et litt roligere utrykk enn jeg opplever den blir med full shadow. Vil det bli helbom sammen med Dravit?

B9C87327-0535-47FD-BFD7-07953ADE4395.jpeg

11 minutter siden, Burumsan skrev:

Jeg har selv gått for Dravit med 790 felgene og alu dekor i stedet for shadowline. Litt usikker på det valget, men ønsker et litt roligere utrykk enn jeg opplever den blir med full shadow. Vil det bli helbom sammen med Dravit?

B9C87327-0535-47FD-BFD7-07953ADE4395.jpeg

Mocha er pent! Jeg syns du skal gå for hva du liker best. Er mange her inne har jeg inntrykk av som ikke er like glad i shadowline som feks meg og det er en ærlig sak. 

Enig og mitt valg er tatt, men sikker blir man jo sjelden før man ser resultatet😏 Tror Dravit og litt krom/alu blir bra, men har til gode å se den komboen på en hel bil. Vurdere også å sette inn Luxury grillen, men må se bilen først. Alle jeg har sett på nett av leverte biler er i Sadowline med all-black. Personlig synes jeg det ser litt vel bøllete ut og tror komboen med alu kan virke. Samtidig er det lettere å reversere til all-black.

Tar evigheter å få levert bil om dagen da, forventer min først i januar🤨 

29 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Burumsan vi får dele noen bilder når bilene kommer ! Jeg fant kun en G20 med dravit og krom/alu. For meg er valget motsatt, litt bølle bil må til😄

710D4222-DDE3-46CB-B14E-7EE60D4C38AA.jpeg

CB4ACBBF-4FC6-4A2E-B74F-1AAFEC7751CA.jpeg

Wow, første jeg ser, ser jo supert ut. Det er sånn min blir også, bare touring.

er du ikke fornøyd, skal du ta bort alu?

18 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Burumsan dette er ikke min bil, jeg googlet for og finne en som du kunne få se hvordan det blir med alu. Min kommer til og bli som den på bildene lenger oppe, med full shadowline. Men bra du likte det slik, da har du tatt et riktig valg 😄

Haha, skulle lest hvem som postet...

Vel, takk for bildet, ikke funnet det faktisk. Ja tror nok det kan virke, selv om tøffelen i meg sier shadowline. 
Di fikk din i januar også? Om du er på østlandet burde vi tatt en kaffe for å se de opp mot hverandre😏

Var inne hos Bavaria Stavanger å så på en Mineralhvit G21 330e med M sport og shadowline og Mocca skinninteriør i dag. Utrolig lekker bil! Ser en mister noe bagasjeromsplass pga noe hevet gulv, men egentlig mindre enn fryktet. I følge selger var bagasjerommet vel så stort som X3 hybrid det det var en mye større kasse hevet gulvet mye mer enn i G21. 
Baksetet var også merkbart romsligere og luftigere enn i vår F36 det det er ganske kompakt og intimt. 

21 minutter siden, papertiger skrev:

Var inne hos Bavaria Stavanger å så på en Mineralhvit G21 330e med M sport og shadowline og Mocca skinninteriør i dag. Utrolig lekker bil! Ser en mister noe bagasjeromsplass pga noe hevet gulv, men egentlig mindre enn fryktet. I følge selger var bagasjerommet vel så stort som X3 hybrid det det var en mye større kasse hevet gulvet mye mer enn i G21. 
Baksetet var også merkbart romsligere og luftigere enn i vår F36 det det er ganske kompakt og intimt. 

Hvit og Shadowline synes jeg er en virkelig morsom kombo. Blir mye kontrast og det svarte blir ikke for ruvende.

Total størrelse på bagasjerommet kan jeg ikke mene noe om, det som er sikkert er at høyden er lavere enn i X3 hyb. I X3 hyb gikk hundeburet vårt inn, i 330e går det ikke inn, bommer med noe cm i høyden. Høyden er kun 55cm i 330 under hengslene for å få satt buret helt inn til siden, noe mer om du vil sentrere det. Det fine er at du kan få lagret rolloen under gulvet nå, så den ikke må lagres i garasjen.
For vår del, ikke noe problem, men noe å være bevisst på.

3 minutes ago, Snagg30 said:

@Burumsan hahah det er fort gjort. Ingen problem! Ja den kommer rundt januar/februar, jeg skal faktisk ganske så kjapt rett til Lørenskog til Svendsen eksos når jeg får bilen så vi kan gjerne møtes😄

@papertiger vurderer du ny bil?

Nei måtte slå i hjel litt tid mens Minien var på service en time :D fikk sjekket ut X1 25e også, absolutt en fin pakke det også som også er aktuell. Vurderer ny bil ja, men blir nok i meste laget med helt ny bil når vi nå akkurat har kjøpt tomt og mest sannsynlig har et hus på trappene om få år :)  Så om byttet først skjer om et par år så vil nok en G21 330e Xdrive eller X1 25e være aktuell som brukt da byen tomta ligger i er ideell for hybridbil - korte avstander innad i kommunen men langt til sentrale strøk. 

Edited by papertiger

• Snagg30 changed the title to Min bipolare bil tråd / E46 M3 / F31 318i