Jump to content

Min bipolare bil tråd / E46 M3

Recommended Posts

Da var det min tur og gjør noe jeg aldri trodde jeg kom til og få mulighet til. Idag var jeg hos Bavaria og bestilte meg bil, en G21 som er fullspekket med utstyr. Farge valget ble dravit grå etter mye om og men, interiør ble full leather trim merino tartufo. Motor ble 330E, jeg tenkte og en stund på 330D samt 330i men her snakket vi 300.000-350.000 i pris forskjell og jeg synst rett og slett det ikke er verdt det. Drømmen er jo selvsagt og en spesiell M bil men vi har og nylig blitt huseiere for første gang så dette tenker jeg får bli mer en bra nok. 

https://configure.bmw.no/no_NO/configid/m6l2r2r7

image.jpg

image.jpg

Edited by Snagg30
  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Huket av for M drømmen i år  Var noe bekymret for at bilen skulle føles treg kontra G21 vår, men det skjer og bråker så mye når man drar ut 2/3 gir til 8200rpm så kommer man ikke unna adrenalin og smi

Da var bilen hentet, først vil jeg si tusen takk til dere som pushet meg til «dravit» og «tartufo» for dette her traff meg så enormt mitt i blinken. Skriver ikke så mye idag, dårlige bilder da bilen e

Da var bilen omsider på plass. Det har vært noen ekstremt kjedelige måneder og mye frem å tilbake med utsatt levering på deler osv. Jeg var nervøs for at ny bil gleden var borte etter alt men det merk

Posted Images

Nydelig bil, men hadde kanskje valgt xDrive? :) Du sier ingenting om leasing eller kjøp, men i det lange løp tror jeg det lønner seg. Kan umulig koste stort mer i mnd heller. :) Uansett, nydelig farge og interiør, står en slik som demobil her i Moss, den er rålekker!

Gratulerer med bestilling av meget pen bil, dette kommer til å bli helt konge 😀 Jeg synes du har valgt en veldig lekker farge kombinasjon her, dette blir du fornøyd med. Bra du også forandret til blå bremsekalipere etter vår prat i forrige uke, det blir nok mest riktig 👍

330e er vel det eneste riktige å velge om man ikke vil ha seksylindret motor. Å velge 330i er meningsløst slik jeg ser det. 

Hold oss oppdatert i prosessen, når man ikke selv får bestilt helt ny bil så er det gøy å følge med på andre 😀

@Walkabout takk for det, håper dette blir bra😄

@fupsaker Takk! jeg valgte bort Xdrive da jeg har ikke noe behov for det her jeg bor, og når her er litt snø så har jeg klart meg meget godt med F30 og regner med det skal gå like greit på denne her. Ellers liker jeg best bakhjulsdrift på bil, fikk ikke bestille med 19’ om jeg valgte Xdrive så da la jeg det fra meg. Du mener leasing lønner seg? Vi valgte og kjøpe, har stor kunde rabatt så fikk skrellet av 100.000kr på bilen noe som hjelper litt på😄 sjefen selv på Bavaria her hadde sin stående utenfor på søndag når jeg var innom, var så pent at jeg byttet til dravit. 

@Fredrik 90 tusen takk, jeg tror dette skal bli en ganske så bra 3 serie! En bra oppdatering fra nåværende F30 selv om jeg er veldig fornøyd med den så har vi behov for stasjonsvogn om en stund. Selger og likte at noen hadde overtalt meg til blå kalipere😅ønsker selvsagt en «skikkelig» motor men dette får holde denne gang. Oppdateringer skal jeg komme med.

Edited by Snagg30
12 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Walkabout takk for det, håper dette blir bra😄

@fupsaker Takk! jeg valgte bort Xdrive da jeg har ikke noe behov for det her jeg bor, og når her er litt snø så har jeg klart meg meget godt med F30 og regner med det skal gå like greit på denne her. Ellers liker jeg best bakhjulsdrift på bil, fikk ikke bestille med 19’ om jeg valgte Xdrive så da la jeg det fra meg. Du mener leasing lønner seg? Vi valgte og kjøpe, har stor kunde rabatt så fikk skrellet av 100.000kr på bilen noe som hjelper litt på😄 sjefen selv på Bavaria her hadde sin stående utenfor på søndag når jeg var innom, var så pent at jeg byttet til dravit. 

@Fredrik 90 tusen takk, jeg tror dette skal bli en ganske så bra 3 serie! En bra oppdatering fra nåværende F30 selv om jeg er veldig fornøyd med den så har vi behov for stasjonsvogn om en stund. Selger og likte at noen hadde overtalt meg til blå kalipere😅ønsker selvsagt en «skikkelig» motor men dette får holde denne gang. Oppdateringer skal jeg komme med.

Nja, verditapet er nok stort uansett. Og bilen er fantastisk flott. Men jeg tror andelen som kjøper G20/G21 nå vil ha xDrive og ikke bakhjulsdrift. Jeg er enig i resonnementet ditt, men Norge er et land der firehjulstrekk er veldig og tidvis unødvendig utbredt. Bare derfor, enklere å selge igjen. :) 

@fupsaker Ja verdi tapet blir nok stort ingen tvil om det. Men så har jeg mulighet til og oppleve og gjør dette her en gang, og lage min egen bil og ikke for noen andre og gjør den som jeg selv ønsker og derfor blir det ingen Xdrive. Rabatt på 100.000kr hjelper litt på men dekker ikke for det store tapet, men alt dette har jeg så klart tenkt over og jeg ofrer gjerne en del av min økonomi for og gjør dette en gang, så får jeg heller være bitter om noen år om jeg synst det var bortkastet! Akkurat nå gleder jeg meg enormt 😄

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Da var det min tur og gjør noe jeg aldri trodde jeg kom til og få mulighet til. Idag var jeg hos Bavaria og bestilte meg bil, en G21 som er fullspekket med utstyr. Farge valget ble dravit grå etter mye om og men, interiør ble full leather trim merino tartufo. Motor ble 330E, jeg tenkte og en stund på 330D samt 330i men her snakket vi 300.000-350.000 i pris forskjell og jeg synst rett og slett det ikke er verdt det. Drømmen er jo selvsagt og en spesiell M bil men vi har og nylig blitt huseiere for første gang så dette tenker jeg får bli mer en bra nok. 

https://configure.bmw.no/no_NO/configid/m6l2r2r7

image.jpg

image.jpg

Gratulerer med bestilling av meget pen og godt utstyrt bil !
I konfigurator-valgene dine finnes et valg der det står "Do not use". Hva er dette?
Når kan du forvente levering?
Har du fått kunde-rabatt gjennom et firma eller som medlem av en klubb/forening?

Edited by BMV
3 minutter siden, Snagg30 skrev:

@BMV takk for det! Det betyr at det er noe som allerede er inkludert eller i en pakke. Det du såg var nok Apple car play

OK
Har du fått kunde-rabatt gjennom et firma eller som medlem av en klubb/forening?

Gratulerer med fin bil :)

Helt enig med rwd, mulig du er den eneste til nå som har bestilt dette? Har selv en xdrive nå og ser ingen fordeler med det her jeg bor hvertfall. Det er noe ekte bmw'sk å ha bakhjulstrekk :)

Nydelig utstyrspakke, skulle ønske merinoskinnet kunne komme som mørk mokkafarge på g2x, men det gjør den desverre ikke. Men det karamellbrune du har valgt står seg nok flott til eksteriørfargen :)

Verditap, spørs hvor lenge du skal ha bilen. Etter 10 år er det nok veldig små forskjeller på en med og uten xdrive. 

Jeg har xDrive på min 540d men det er bare fordi man ikke fikk denne uten. Vet ikke hvilken landsdel trådstarter bor i, men her på Sørlandet trenger man egentelig ikke firehjulstrekk...iallfall ikke når man bor ved kysten. Eneste fordelen er når man kommer opp i en viss mengde hester så kan det være greit med drift på flere hjul for å få kreftene i bakken. Særlig ved våt vei, men en PHEV kjøper man jo for å kjøre økonomisk 😅

Men så lenge trådstarter føler at rwd er riktig for han så støtter iallfall jeg det valget 😀

@BMV jeg fant ut underveis da selger spurte hvor jeg jobbet og da kunne han meddele at jeg kunne få stor kunde rabatt. 

@Evopower tusen takk for det! Jeg har faktisk spurt selger av nysgjerrighet så får vi se hva han sier. Men regner med det ikke er så veldig mange, er jo et stort behov for folk nå til dags med Xdrive. Jeg vil vært fall ikke bruke så mye på bil også ikke gå den veien jeg ønsker. Tror jeg blir fornøyd med denne her med tanke på utstyr, og kvalitets følelse kontra F30. Mokka er en pen farge men dessverre ikke en valg mulighet. 

@Fredrik 90 jeg bor på en øy omringet av hav så denne vinteren har jeg ikke måket snø en eneste gang, bilen har ikke vært dekket i snø og har kjørt hjem på is føre 2/3 ganger men det er 5km så ingen problem. PHEV er en økonomisk bil men når det er sagt så ble det ikke så veldig økonomisk etter litt oppgraderinger på F30 jeg har nå, den sliter godt med veigrep til tider😅men å jobbe litt under kjøring er bare gøy.

• Snagg30 changed the title to Min bipolare bil tråd / E46 M3