Jump to content

Min bipolare bil tråd / E46 M3

Recommended Posts

Ser bilen ligger på finn, artig å visst hva som gjør at du selger så fort? Noe du er misfornøyd med? 

Vurderer en slik bil selv i disse dager. 

• Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Huket av for M drømmen i år  Var noe bekymret for at bilen skulle føles treg kontra G21 vår, men det skjer og bråker så mye når man drar ut 2/3 gir til 8200rpm så kommer man ikke unna adrenalin og smi

Da var bilen hentet, først vil jeg si tusen takk til dere som pushet meg til «dravit» og «tartufo» for dette her traff meg så enormt mitt i blinken. Skriver ikke så mye idag, dårlige bilder da bilen e

Da var bilen omsider på plass. Det har vært noen ekstremt kjedelige måneder og mye frem å tilbake med utsatt levering på deler osv. Jeg var nervøs for at ny bil gleden var borte etter alt men det merk

Posted Images

Posted (edited)

@Chris A Nei det er jo det som er litt rart, jeg er ikke misfornøyd med noe annet en min egen reaksjon/følelse av bilen. Alt er så silkemykt å perfekt at det er ingenting å klage på :) 

Men det startet med at samboer her en dag fikk lyst på en egen bil og gjerne i3, helt ypperlig tenkte jeg! Minste mann skal gi seg i barnehagen og skal vær med eldste gutten hjem etter skolen så da frigjør vi nesten 4000,- pr måned noe hun ville bruke på i3. Og tiden gikk og jeg klarte ikke helt å legge fra meg følelsen av at bilen ikke er engasjerende nok, givende nok. Du setter deg i bilen å trykker på «start» å det kommer en liten summe lyd. Jeg kvernet mer og mer på en bil med stor motor, mye lyd å glede og en bil jeg ikke trenger godt anlegg i :) 

Tankene kom stadig på en M bil, dagene gikk til YouTube å dag drømme, før det inntraff meg ‘’hvorfor kan ikke hun bruke G21 også kan jeg ordne meg en M bil» og til slutt ble det slik. Men så ser vi at totale summen blir alt for høy til at det er forsvarlig at en så ny og pen bil skal bli stående stort sett stille og ikke bli brukt. Da er det bedre med en M bil å rimeligere familie bil, litt flaut er det alt jeg la i bilen også endte det opp med å føles litt kjedelig og kjipt men jeg kan ikke holde på bilen bare fordi jeg ikke skal se dum ut. Vi har mulighet å selge nå til grei pris uten mye stress så da prøver vi det :) 

Edited by Snagg30

@Snagg30

ja, du har lagt ned noen timer og spekulering før du bestilte bilen nettopp slik den er idag:) 
Jeg personlig har ikke prøvd G21. Men går ut i fra den god å kjøre, samt føles premium. 
jeg har bygd og fått pris på bilen slik jeg ser for meg at den skal være, så får vi se;)

Ønsker deg lykke til med salg, og jakten på ny bil:)

Ja dette kom brått, jeg skal være så direkte at jeg synes dere er litt urasjonelle. Det er jo ikke første gangen du lurer på å selge bilen. Og timinga til samboeren din kunne vel vært bedre, venter liksom til etter dere har blåst over 800 000,- på ny bil før hun kommer på at hun vil ha sin egen bil (som atpåtil skal stå mye...da kjøper du heller en billigbil i stede for I3)😅 Det mest fornuftige her er jo å kjøre denne bilen en stund slik at tapet føles bedre og kan forsvares sånn passe. For det blir i såfall noen rådyre kilometer du har kjørt med bilen om du selger nå. Det å ha en M bil på siden er kult, men du begynte her jo med en E39 520i til 26 000,-som kosebil. Så har det ballet godt på seg. Tenker du M bil som helårsbil da eller? Eller kjøre I3 som familiebil vinterstid? Jeg håper du har tenkt nøye gjennom dette du har satt i gang nå 😅

Nå var jeg veldig negativ, men jeg snakker (skriver) rett fra levra og det håper jeg inderlig du forstår og ikke tar deg nær av. Jeg er bare ikke skrudd sammen sånn at jeg står som en nisse på sidelinjen å heier frem "dumme" beslutninger som andre tar. Om du føler at dette er rett for deg, og det er en sånn løsning du ønsker så er det bare å kjøre på. Da ønsker jeg deg lykke til med salg, bilen er ett smykke og bør finne en eier raskt. Så er jeg veldig spent på å se hva slags løsning du ender opp med. Uansett hvordan men vrir å vender på ting, så er alltid en BMW merket med ///M noe bra og posetivt 👍

2 timer siden, Chris A skrev:

Jeg personlig har ikke prøvd G21. Men går ut i fra den god å kjøre, samt føles premium. 
jeg har bygd og fått pris på bilen slik jeg ser for meg at den skal være, så får vi se;)

Selv synes jeg 3-serien med G2x tok et langt steg opp i 5-serie verden på premium-biten. Men om man kjører mye langt kan kanskje komfortsetene i 5-serien bli et savn. Jeg synes i hvertfall sportsetene i G2x ble litt vonde da jeg prøvde en 330e på en 70-mils tur. Men bilen var ganske ny da og seter har kanskje godt av å sittes inn litt, samtidig som rumpa kanskje trenger å tilpasse seg setene litt.

Posted (edited)

@Fredrik 90 Jeg tenker først og fremst så er det litt vanskelig å se det hele bilde over bimmers, du (dere) aner jo ikke hva jeg har tenkt og hva vi har snakket om hjemme. Samtidig så forstår jeg veldig godt reaksjonen, var mye frem og tilbake når bilen ble stående hos Bavaria. 

Men nå var planen som sagt at vi skulle beholde G21 som hun kunne bruke, men etter en helhets vurdering over bruk/kostnad så velger vi å legge den ut for salg. Det er ikke fordi vi ikke liker bilen, men å bruke den samme summen som vi bruker på hus i måneden på en bil som blir stående stille også skal vi at på til ha en bil til så den totale summen blir rimelig høy. Også kommer kommende verditap og inn i bilde så den totale summen vil bli meget stor. 

M bilen blir kun på sommer tid. Og nei blir nok ingen i3, heller imot F31/F11 hvor det største tapet er tatt. Da har vi mulighet å kanskje kjøre på med 3L diesel/bensin. Og da får vi to biler til samme sum som nå (ca) hvor alle behov er dekket og jeg får prøvd meg med en M bil. Samtidig så har vi ikke to biler med et vanvittig tap, har tenkt godt igjennom og det er som sagt meget kjipt at det ikke ble som jeg hadde sett for meg, men det er for meg mer dumskap å holde på en bil fordi du og noen flere mener det. Dette var ikke et stikk, men for meg var det meget befriende å fortelle samboer at ting ikke føltes så riktig som det gjorde. For jeg har følt jeg må elske bilen siden jeg gikk så langt med å bestille helt ny :) Akkurat nå føles det godt med tanken på billigere bilhold å mer kjøre glede. 

Og litt kritikk vet du jeg tåler, så setter pris på tilbakemeldingen ! 

Edited by Snagg30
11 timer siden, laffe skrev:

Selv synes jeg 3-serien med G2x tok et langt steg opp i 5-serie verden på premium-biten. Men om man kjører mye langt kan kanskje komfortsetene i 5-serien bli et savn. Jeg synes i hvertfall sportsetene i G2x ble litt vonde da jeg prøvde en 330e på en 70-mils tur. Men bilen var ganske ny da og seter har kanskje godt av å sittes inn litt, samtidig som rumpa kanskje trenger å tilpasse seg setene litt.

Er jo vant med G30 sine komfortseter med massasje og lufting. Dog sistnevnte opsjoner gjør komfort setene stivere å sitte i! 
har hatt biler med sportseter før og synes dem er ok. Jeg kommer nok til å bestille merino dersom jeg kjøper G21. Disse oppleves vel som litt mer behageligere. Dem ser i hvertfall mye bedre ut en vernasca. M stolene har jeg hørt er enda stivere. 

Syns dashbord utformingen på G21 en er mye finere en på G30. Hvor speedometer og infoskjermen går mer i et, kontra n frittstående skjerm i G30. Men dette er smak og behag.

12 timer siden, Chris A skrev:

Er jo vant med G30 sine komfortseter med massasje og lufting. Dog sistnevnte opsjoner gjør komfort setene stivere å sitte i! 
har hatt biler med sportseter før og synes dem er ok. Jeg kommer nok til å bestille merino dersom jeg kjøper G21. Disse oppleves vel som litt mer behageligere. Dem ser i hvertfall mye bedre ut en vernasca. M stolene har jeg hørt er enda stivere. 

Syns dashbord utformingen på G21 en er mye finere en på G30. Hvor speedometer og infoskjermen går mer i et, kontra n frittstående skjerm i G30. Men dette er smak og behag.

Har alltid stusset litt på om massasjefunsksjon i setene tok bort litt av mykheten i setene. Kjekt å vite👍

Enig med deg om dashbord utformingen i G20. Ser veldig mye mindre påklistra ut enn i G30 LCI. Men jeg er en fan av Pre-lci interiøret på G30. Syns det speedomterutformingen der var helt nydelig før de gikk for heldigitalskjerm der også. 

@Snagg30

Jeg tror alt kommer til å føles feil for deg helt til du har en M-bil, helst uten OPF også.😆 

Mtp at bilen bare er noen få måneder gammel, så vil ikke verditapet være helt latterlig om du får solgt den til omtrent annonsert pris. Det har derimot vært et veldig dyrt eierskap, godt over 100k for under et halvt år. Til sammenligning betalte jeg 91k for min første bil. Den eide jeg i 6 år.
Hadde du derimot solgt den om ca 2 år med kanskje 30k km på telleren, så hadde vi fort snakket om 40% verditap. Timingen din er derimot ikke fullstendig på trynet, men ikke akkurat optimal heller.

Det er tydeligvis flere faktorer som spiller inn enn kun verditapet her, og jeg mener at dersom økonomien tillater det så er det bedre å oppfylle drømmen nå som det fortsatt er relativt nye M biler med riktig motorisering og lydbilde på markedet. Man kan alltids kjøpe en gammel M bil med grom lyd i fremtiden, men det er kjipt å eie slike biler med mindre man kan skru en del selv eller er forberedt på å punge ut store summer for reparasjon og vedlikehold. 

Edited by BrokeBoi

@BrokeBoi Ja du har nok helt rett, er derfor jeg har handlet en :) Har gått til innkjøp av en som virker til å vær et flott eksemplar, fullstendig service hefte og enda mer. Har nylig blitt fikset ting for 70.000kr+ Også er bilen helt fri for rust. 

og bilen har ikke gått mer en 70.000km. Har og tegnet motor og drivverk forsikring hos IF så det ligger an til et godt bil kjøp, også tenker jeg som så at om ikke det her treffer så er jeg søren ikke sikker hva mer jeg skal jage etter og får da slå meg til ro med det. 

Her har du helt rett, så jeg ser ingen grunn med å vente noe med å legge ut bilen. Vi er på ingen måte rik men vi har det godt så det her skal gå helt fint, og jeg vil ikke leve livet for å få 100% valuta for hver en krone, jeg dreit meg ut nå og sann er det.

Min M bil er på ingen måte ny, det blir halvert pris kontra den vi har nå. Men da kan vi ha to flotte biler til samme sum som nå bare at litt flere behov er dekket(kanskje). 

Får du prisantydning for G21 din, er det ikke mange kr. Du har tapt tenker jeg. 
jeg hadde tilbud om akkurat lik bil som deg, alt utstyr men da med sort merino skinn full leather trim (sort er litt billigere en tartufo) den endte på 755.000.- med vinterhjul og serviceavtale. 

vi har vel alle gjort feil valg, og ting vi angrer på her i livet. Bare å kjøre på @Snagg30

håper du får solgt bilen til en fornuftig pris, og kjøpt deg dem bilene du nå ønsker😅

lykke til;)

• Snagg30 changed the title to Min bipolare bil tråd / E46 M3