Jump to content

Min G21 individual/ Ny bil E46 M3

Recommended Posts

Du må gjerne lese på amerikanske forum, men du må for all del ta det meste som står der med en enorm klype salt. Amerikanere er ett snodig folkeslag, ikke glem at dette er folket som tenkte Donald Trump egnet seg bra som president 😂

G20/21 har jo nettopp fått skryt for å være nesten like stille og raffinert som en 5-serie. Og 330e har bedre lydisolering etter hva jeg hørte, da det ikke alltid er noen motorlyd som overdøyer hjul og vindstøy. Dette mangler f eks i Volvo sine hybrider, de støyer mye synes jeg.

• Replies 404
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Huket av for M drømmen i år  Var noe bekymret for at bilen skulle føles treg kontra G21 vår, men det skjer og bråker så mye når man drar ut 2/3 gir til 8200rpm så kommer man ikke unna adrenalin og smi

Da var bilen hentet, først vil jeg si tusen takk til dere som pushet meg til «dravit» og «tartufo» for dette her traff meg så enormt mitt i blinken. Skriver ikke så mye idag, dårlige bilder da bilen e

Da var bilen omsider på plass. Det har vært noen ekstremt kjedelige måneder og mye frem å tilbake med utsatt levering på deler osv. Jeg var nervøs for at ny bil gleden var borte etter alt men det merk

Posted Images

@Fredrik 90 du har et godt poeng angående Donald 😅

det var jo det jeg stusset på, jeg har ikke lest noe annet en skryt osv om bilen som helhet av journalister osv. Før jeg datt over denne som førte meg i en evig spiral av forum søk, legger det bak meg og satser på det er mye overdrevent klaging. 

Edited by Snagg30

Utålmodig sjel, jeg lovde meg selv og samboer at denne bilen skulle komme til neste sommer og at «vi har så god tid og alt det der» men la oss kalle en spade for en spade, jeg var klar over det aldri kom til og skje. Så nå kommer bilen i januar/februar. Jeg har og lagt inn bestilling på at bilen kommer med M performance leppe, og diffuser. Lurer og på takluke spoiler i bilens farge men her er jeg usikker. Jeg vet folk synes det er og ødelegge den originale looken, men med tiden så vil det florere med de bilene og da ønsker jeg og skille bilen litt ut ifra nabo paret på 60+.

9 timer siden, Snagg30 skrev:

Utålmodig sjel, jeg lovde meg selv og samboer at denne bilen skulle komme til neste sommer og at «vi har så god tid og alt det der» men la oss kalle en spade for en spade, jeg var klar over det aldri kom til og skje. Så nå kommer bilen i januar/februar. Jeg har og lagt inn bestilling på at bilen kommer med M performance leppe, og diffuser. Lurer og på takluke spoiler i bilens farge men her er jeg usikker. Jeg vet folk synes det er og ødelegge den originale looken, men med tiden så vil det florere med de bilene og da ønsker jeg og skille bilen litt ut ifra nabo paret på 60+.

Spennende. Diffuseren er pen synes jeg, men frontleppa synes jeg ikke Performance-avdelingen har truffet helt med. Hva med å vente og se om det kommer noe tøft fra andre produsenter på den fronten (i dobbel forstand)? :P 

Taklukespoileren er tøff, kjør på. På bildene ser det ut som den kommer i blank sort (om den da ikke er ulakkert). Men kanskje det hadde blitt vel så bra i bilens farge? Synes det ser ut som den forsvinner litt i sort. 

Har du vurdert M340d/i grill? Det synes jeg gir en fin kontrast og skaper litt mer liv i fronten. Enten standard med titanfarge eller sort omramming med titan "diamanter" i midten. Går jo an å få speilhus i dette også for å gjøre det enda mer gjennomgående. Mulig det også går å få montert M340d/i luftinntak i frontfangeren også - men de synes jeg blir litt for fremtredende igjen, og ikke flyter helt med bilens former. 

Edit: Ser at AC Schnitzer har kommet med frontleppe, den var diskret og fin. Akkurat passe. 

acs leppe.jpg

Edited by Walkabout

@Walkabout er enig i alt du skriver her, kanskje ikke overraskende at du kom på banen her 😄 tror alt av M performance delene til G20 kommer i blank sort og ikke matt sort som på F30. Holder en knapp på farge den i bilens farge. grill har jeg ikke vurdert før nå, men liker best sort innramming med titan «diamanter»

har du peiling på navnet til den leppen? De har ganske mange av de. 

ellers kommer bilen «Debadga». Har plan om veldig moderat senk men det har ikke kommet enda til G21 330E. Og har det ikke det før bilen er her så får jeg ikke satt på, da samboer vil merke det og eneste hun sier nei til er senk😅

51 minutter siden, Snagg30 skrev:

har du peiling på navnet til den leppen? De har ganske mange av de. 

https://shop.ac-schnitzer.co.uk/front-splitter-for-bmw-3-series-g20g21-m-sport-9653-p.asp

Det er den typen som heter "shallow". Finnes en versjon som er dypere, men den er for kombinasjon med splitterne. Synes det så best ut med den lille leppa enn med full pakke (inkl. splittere), ble mer mer diskret og beholdt bilens originale uttrykk bedre :) 

Sikkert mulig å få dette noe rimeligere fra Tyskland eller noe slikt. Vet at f.eks. Baan Velgen i Nederland fører AC Schnitzer, de trekker fra merverdiavgift når de sender ut av EU. Var godt fornøyd med de da jeg handlet senk og eksos til min. Hils fra Raymond fra Norge om du er i kontakt med Hendrik, så får du sikkert en ekstra hyggelig pris :) 

Støtter senk (og kanskje spacere også). Fruen ser det sikkert ikke om du går for moderat senk, bare å ikke nevne noe så går det nok hus forbi :P 

@Walkabout tusen takk! Til denne prisen så håper jeg og tror at det er skikkelig kvalitet. Ellers er jeg enig at det er penest med kun denne uten «splitterene» på sidene. Også vurderer jeg å vær han kjipe med skvett lapper, hoved grunnen til det er at jeg stoler svært lite på nærmeste Brages til og utføre en slik lakk jobb på Dravit. Servicen har alltid vært tipp topp men jobben har jeg vært veldig uheldig med på nåværende bil etter jeg krasjet. 

Herlig, da skal jeg sende en Mail til de når tiden nærmer seg! 😄 

Også snuser jeg litt på de felgene her, men vet ikke hvordan det vil ta seg ut på bilen uten senk. 

AC59C234-7BDE-4D3B-8806-44530903AD75.jpeg

Nå har du jo M sport understell, og ikke «standard» - eller var det slik at M sport fjører ikke var mulig på 330E enda? I så fall krever de nok noe senk. Står på ACS sine sider at «more suspension upgrades coming soon» så antar fjører til denne jobbes med. Er hvertfall veldig fornøyd med ACS på vår bil. 

14 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

G21 må da være den peneste stasjonsvogna som er i salg nå, det kan ikke finnes noe som ser bedre ut en denne 😎 Snakk om bil hvor absolutt alt stemmer, linjer, proposjoner og stil 👍

Jeg har kritisert BMWs nye designspråk ved flere anledninger, og er en av de som har likt G2x 3-serie minst (mye mht. hoffmeisterkincken på sedanen (som jeg fortsatt ikke er noen fan av) og utstikkende baklys), men jeg er nok helt enig med deg når det gjelder G21. Den sitter virkelig! 

• Snagg30 changed the title to Min G21 individual/ Ny bil E46 M3