Gå til innhold

Rengjøre inni motor, oljen er som tjære.


Kallekarlsen
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen det gjelder er en 2011 modell 318d med N47-motor som har gått rundt 135000km. Hun som eier bilen har hatt den i ca ett år. 

Vi skal bytte registerkjede på bilen fordi kjedet har strukket seg og det rasler fælt. Når vi åpnet toppdekslet for å se på kjedet så ser vi at oljen rundt kamakslene er som tjære. Usikker på hvorfor det har blitt slik i motoren men det ser ikke bra ut. I følge servicehefte så har bilen fulgt alle intervall på oljeskift. 

Det jeg trenger er tips til rengjøring av motoren. Hvis det er noen som har hatt lignende feil på bilen så hadde det vært fint med forslag til hvordan vi bør vaske motoren. 

20200915_151949.jpg

20200915_151959.jpg

20200915_152004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ser helt jævlig ut det der. Du kan kjøre en runde motorrens designet spesifikt for dette, bruk sammen med noe billig olje. Slik det ser ut så hadde jeg kjørt minst to runder. Du kan vaske med diesel også, men blir kanskje litt mindre effekt når det er romtemp, men du kan sikkert kjøre en runde med det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig olje, for lange intervaller. Jeg har sett biler på finn annonsert med "service fulgt" og bilder av serviceheftet der oljen er bytta etter intervaller på 35k-40k km. Så for en motor med din km-stand kan det i teorien ha vært byttet olje to-tre ganger siden den ble solgt som ny. Kombiner det med masse småkjøring så har du noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...