Gå til innhold

Store Luksus-Sedaner


Tony Soprano
 Share

Anbefalte innlegg

Et av problemene med den typen bil i Norge er service. Siden det finnes så få så er det nesten håpløst og finne en mekaniker som har greie på det hvis (når) noe skjer.

En bekjent av meg hadde en E65 760 noen år. Han ga opp verkstedene i Norge og kjørte den til Tyskland når han trengte service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at den high security (og en F15 50i) brukes av sikkerhetsvaktene til politikerne her i Oslo. Ser ofte de to bilene kjøre etter kulturministeren når han er ute for å handle.

Er så herlig å høre V12'ern fyre opp. På tomgang skulle man tro det var en elbil. Ren klasse :)

 

 

 

 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg vise mitt bidrag som jeg hadde fra 2004 til 2009.

95 modell Omega mv6 :

6254EE36-6800-42A6-AFD5-88C9BD97FD6C.thumb.png.316233dc13e2b2c7db9ec96ff8ab3fc8.png
 

Dette var det største og beste Opel hadde på listen fra 94 og opp til 2001.

Drivverksmessig upåklagelig og alt av elektriske duppedingser som denne hadde virket bestandig .

Men likevel kalte jeg den Legobilen ,for fy flate hvor mye som gikk i stykker på den både i forstilling og bakstilling.

Var jo noe hele tiden .

Kunne jeg hatt den idag ?

Ja om bil var nesten type gratis ,men aldri i livet om jeg hadde betalt mye for en sånn nå.

Likevel var dette fra tiden da Opel fremdeles hadde litt å by på ,etter det ,huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er også sedan-typen. Jeg vokste opp med det som var Opels flaggskip på 70, 80 og 90-tallet. Opel Senator.

Familiebilen var en Senator B 3.0i CD. Mine besteforeldre hadde en gullfarget Senator A med mørk beige velour interiør, mahognipaneler i dørene med plysj-trekk. Ekstra frontspoilerleppe, krom, alu-felger vindavviser på framdørene.

Senator Ben er rustet opp og skrotet forlengst. Herlig LED-instrumentpanel i riktig futuristisk stil, en haug med høyttalere, Recaro-interiør og sportseksos. Lyden var grov rett og slett.

Senator Aen lever i beste velgående. Min bestefar kjøpte den av en Opel-forhandler i Valdres tidlig på 80-tallet. Eieren av forhandleren selv hadde kjøpt den til sin datters bryllup. Min mor fikk bilen i gave av mine besteforeldre i 98 minnes jeg og vi hadde den som bil nr. 2 i mange år. Så ble den solgt til barnebarnet til første eier. Noen år senere.

Kjørte forbi nevnte forhandler i høst på motorsykkeltur og det var rørende å kikke inn vinduet hos forhandleren og se bilen jeg har så mange minner fra. Det var den første bilen jeg kjørte noen gang. Jeg så knapt over dashbordet og rakk ikke ned til bremsen. Måtte bruke håndbrekket.62BB8EF8-0C4E-42C7-A754-77A991EE7CE5.thumb.jpeg.8b17fb7142c1f251b144a0ee4b1ff97a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2020 den 0.03, Fredrik 90 skrev:

Hmmm...E65 760i er billige i Sverige 😅 Vik fra meg fristelse 🤣

Kjenner på samme fristelsen 😅 merkelig det der jeg kunne spydd da e65 kom. Men først nå så spiser den seg innpå meg. Designere sier det er tegnet på et godt design, noe som kommer til sin rett etter en stund. Men den er jo ikke pen, likevel så er det presens på veien på disse her. F01 havner i skyggen. 

Du er jo så godt igang med sedaner, en eller to til har vel ikke noe å si? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mulig jeg er konservativ, men en luksus sedan som 7-serie kler ikke senk og "sigøyner" hjul sånn som på bildene over her. Det blir litt som en pen dresskledd forettningsmann med Adidas sandaler med hvite sokker i...

7-serie, S klasse og A8 er gentlemans cars 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Mulig jeg er konservativ, men en luksus sedan som 7-serie kler ikke senk og "sigøyner" hjul sånn som på bildene over her. Det blir litt som en pen dresskledd forettningsmann med Adidas sandaler med hvite sokker i...

7-serie, S klasse og A8 er gentlemans cars 👍

Tja...senk og flotte hjul må da kunne gå mener jeg. Så er det jo alltid smak & behag på hva som er flotte hjul og ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...