Gå til innhold

Klimakontroll 2011 E90.


Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg ser i likhet med @Ingvaldsen heller ikke poenget med å kjøre uten AC. Merker hvor mye fuktigere det blir inni bilen uten dette på, dugger mye raskere, i hvertfall her på Vestlandet hvor det er mye fuktig klima. 

Nå er ikke den diskusjonen en del av hva jeg har problemer med. Bare kjør dere med AC på hele året. 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Slik jeg leser problemet ditt vil det forsvinne om du bruker Auto og AC :) 

Det er sant, men jeg mener det ikke skal være nødvendig å bruke AC når det er 10 gr ute og man ønsker 22gr i bilen. AC er for kjøling, ikke varming. Nå har jeg sjekket med flere jeg kjenner som har nyere BMWer og de har ikke samme "feilen" som jeg har når de kjører uten AC aktivert. Ergo, fikser ikke feilen med å trykke på AC. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Alt det du sier stemmer helt overens med min e61 og e70. Den kompenserer med varmluft for å unngå dugg på frontruta. Hvis du vil bli kvitt det, slå på AC. Ellers må du leve med det.

Jeg hadde ikke feil på noe ang klimaanlegg på mine forrige biler.

Kjørte en tur i kveld. Tørt vært. Autofunksjonen aktivert uten AC. Viften blåser rolig å temperaturen i bilen er helt som den skal være. Så kom regnet og når jeg da kjørte hjemover med auto aktivert uten AC så girer viften opp og spyr på med varmen. Da blir det bare at jeg heller justere viftehastigheten manuelt. :) Men har ikke gitt opp å finne ut av dette. Irriterer meg for mye til at jeg kan la det ligge uten å få svar på hvorfor det er slik.. Jeg har heller ingen feilkoder. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kvasi skrev:

Hva med å bare å bruke systemet slik som det er produsert for, og som resten av verden, og ha AC på?

Hvor har du det fra at anlegget er produsert for at AC skal stå på hele tiden? Hva er vitsen med en knapp hvor man kan slå av AC hvis det er meningen at det ALLTID skal stå på. Dere her inne på Bimmers er desverre ikke hele verden. Verden er strørre enn som så.

 

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du skammelig feil. Bimmers er verden og verden er Bimmers.
Sånn bortsett fra det er jeg bilmekaniker og fra mitt synspunkt inneholder denne tråden allerede gode argumenter for at AC bør stå på hele tiden.

Men, hvis "vi" her inne på Bimmers ikke er hele verden og du ikke får svarene du helst ville ha; Hvorfor spør du her og ikke på et eller annet random forum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kvasi skrev:

Der tar du skammelig feil. Bimmers er verden og verden er Bimmers.
Sånn bortsett fra det er jeg bilmekaniker og fra mitt synspunkt inneholder denne tråden allerede gode argumenter for at AC bør stå på hele tiden.

Men, hvis "vi" her inne på Bimmers ikke er hele verden og du ikke får svarene du helst ville ha; Hvorfor spør du her og ikke på et eller annet random forum? 

Hver gang så håper jeg å få svar på hva jeg faktisk lurer på. Men hver gang så kommer det folk som MÅ kommentere hva DE mener er det beste verden. Hadde folk heller svart eller latt være å svare hvis de ikke vet svar på problemet så hadde vi sluppet å denne diskusjonen som vi driver med nå. Otis kom som vanlig med saklige svar. Resten var bare svada dessverre(Som vanlig). Men jeg ser jo at jeg kanskje bør flytte spørsmålene ut av landet. Og ja du blir helt sikkert irritert og sur nå siden jeg ikke vil gjøre slik som du og ALLE ander i veden gjør ting. Men det får jeg bare leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et skudd i blinde. 
Er dette diesel? Vis det er det så kan det være pga den aktiverer den elektriske tillegsvarmeren og den stopper ikke før motoren når 75 grader. Den vil da aktiveres vis ute temperaturen er under 10 varme grader. Så kan være at viften må gå i en vis hastighet for at ikke elementet skal overopphete og det vil medføre at det blir overskuddsvarme. Dette er for di at motoren fortere skal bli varm, og stortsett så vil man ha varme under oppstart. Jeg har pr dags dato ikke tillegsvarmer og den er sterkt savnet. Du kan prøve etter at motoren har nådd 75 grader for og sjekke om den da roer seg ned. Og samme med om «feilen» er der ved temperaturer godt over 10 grader på ute temp atm temp i hiden meny i bc. Altså over stabile 14 grader. Rundt 12 grader kan være at det slår inn pga lokal kulde. Vis motoren ikke når 75 grader så er det nok termostaten som er problemet, og da vil du nok ha problemer med dpf filtret om ikke så alt for lenge. For den er avhengig av ar den når 75 grader for at den skal regenerer. Og vis det er fuktig så kan den tørke lufta. Men normalt sett så skal den avta når temperaturen nåes. Så høres ut som noe sensor greier dette.  
 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et merkeverksted er plassen for deg og dine utfordringer @Øyvind L.. Ikke et diskusjonsforum på det åpne internett. Metadiskusjonene kommer på kjøpet her, men både de og en eventuell diagnose er til gjengjeld gratis. I motsetning til alternativet...

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette når jeg finkjemmet newtis.info. Fra informasjon om klima styring på e61.

Measures against condensation on windscreen:

  • Open the defrost flaps further (max. 17.5 )
  • Switch to partially fresh air from air-recirculation/AUC/automatic air-recirculation mode
  • Switch from partial fresh-air mode in air recirculation function/AUC/automatic air recirculation function to fresh air
  • Switching off the floating evaporator control
  • Raise blower speed (max. 28 )
  • Reduce airflow to footwell (by about 60 )
  • Increase temperature setting (by max. 2.5 C)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...