Gå til innhold

Klimakontroll 2011 E90.


Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Otis skrev:

Fant dette når jeg finkjemmet newtis.info. Fra informasjon om klima styring på e61.

Measures against condensation on windscreen:

  • Open the defrost flaps further (max. 17.5 )
  • Switch to partially fresh air from air-recirculation/AUC/automatic air-recirculation mode
  • Switch from partial fresh-air mode in air recirculation function/AUC/automatic air recirculation function to fresh air
  • Switching off the floating evaporator control
  • Raise blower speed (max. 28 )
  • Reduce airflow to footwell (by about 60 )
  • Increase temperature setting (by max. 2.5 C)

Etter et par dager med opphold og regn vær så mener jeg at "feilen" skjer kun når det regner. Når det er opphold så regulerer vifte og temp som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, kapteinh skrev:

Prøvde du duggsensoren? Jeg skal prøve på min bil neste gang det er slik vær. Her vet jeg at duggsensoren er i ordren

kommer med en tilbakemelding i løpet av neste uke.

Har ikke testet å koble den vekk enda. Grunnen til det er at når den feilet på E87 jeg hadde så blåste viften kraftig hele tiden uavhengig av været. Siden viften min roer seg når det er oppholdsvær så tror jeg duggsensoren er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Kvasi skrev:

Kom til å tenke på tråden mens jeg kjørte i min E91 idag og skrudde av AC, ingen forskjell på viftehastighet men skulle ikke kjøre langt nok til at jeg merket temperaturforskjell.

Regnet det? Og hva var temperaturen ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd litt på min E61.

9 grader med duskregn, ca 30 min kjøring og 30 km.

Det sto på 22 grader innvendig og varmluft ut av senterdyser. merket ingen forskjell om jeg skrudde av eller på Ac, og heller ingen forandring på viftestrømmen.

har også en E90 og en 2 serie jeg kan prøve ved en senere anledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, kapteinh skrev:

Da har jeg prøvd litt på min E61.

9 grader med duskregn, ca 30 min kjøring og 30 km.

Det sto på 22 grader innvendig og varmluft ut av senterdyser. merket ingen forskjell om jeg skrudde av eller på Ac, og heller ingen forandring på viftestrømmen.

har også en E90 og en 2 serie jeg kan prøve ved en senere anledning. 

Hos meg tar det en stund før det vifta girer opp hvis jeg er ute å kjører og det begynner å regne. Regner det når jeg starter å kjøre så går vifta på høyt nivå med en gang. Jeg sjekket nøye og det er ikke antydning til dugg på vinduet når det skjer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 10.24, Otis skrev:

Du må som oftest teste en stund, altså flere minutter. Ikke bare hurtig av på. Kanskje så mye som 15 min.

Legger meg helt flat.  min oppfører seg på samme måte.

i dag: 8 grader og veldig fuktig luft men ikke regn. viften gikk på høy fart hele kjøreturen, helt til jeg slo på AC. Tok ca 3 min fra jeg slo av/på til det skjedde noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...