Gå til innhold

CCC og integrert DAB, lar det seg gjøre?


Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Kvasi skrev:

Pris?   Og selger du den pga at du er misfornøyd med den på noen måte? 

 

Jeg tenkte 2000kr for den. Jeg fikk aldri bra dekning med den siden jeg ønsket å bruke den originale antennen som er i bakruta på E90. Jeg hater slike antenner som er limt i frontruta. Så det endte opp med at jeg byttet ut originale cic spilleren til en cic med original DAB.... Jeg brukte den bare et par mnd. Hadde jeg fått bra dekning som hadde jeg beholdt den. Den må kodes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Jeg tenkte 2000kr for den. Jeg fikk aldri bra dekning med den siden jeg ønsket å bruke den originale antennen som er i bakruta på E90. Jeg hater slike antenner som er limt i frontruta. Så det endte opp med at jeg byttet ut originale cic spilleren til en cic med original DAB.... Jeg brukte den bare et par mnd. Hadde jeg fått bra dekning som hadde jeg beholdt den. Den må kodes inn.

Oh, kodes altså.. Hva trengs av utstyr for å få det gjort? 

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvasi skrev:

Ja. Har en 2008 med en knapp bak hjulet i midtkonsollen.
Så jo helt kurant ut i din. Man får ikke opp mer info, om hvilen låt som spiles osv nei? 

Nei, ikke låtinfo eller noen annen info foruten kanalnavnet. Og til meg starter alltid radio'en på den kanalen som ligger først på memorised lista, ikke på den kanalen man brukte på sist kjøretur. Men det er jo bare å legge favorittstasjonen som nummer 1 på lista så er det ikke noe problem. Det er også kjapt og problemfritt å bytte mellom kanaler. 

Min enhet har hatt noen hick-ups noen ganger, men det ser ut til å skyldtes antennen og ikke Mobridge-enheten. 

Ellers bør du jo vurdere hvor mye du føler det er verdt å bruke for og få Dab+ integrert. Finner du en billig brukt Kufatec eller Mobridge og montere selv er jo det gull. Men å bruke 5-6000 på en ny enhet for å få Dab+ i en E6x er kanskje mye sett i forhold til bilverdien. Men skal du ha bilen en stund mener jeg det løfter hverdagsfølelsen og helhetsinntrykket av bilen veldig. 

Du finner forøvrig mye info her om du ikke allerede har lest tråden:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mobridge og kufatec må kodes inn, men det skal egentlig skje automatisk. Fungerte dog ikke på mine biler. Men det la jeg inn med ncs.

Når det gjelder sanginfo så viser kufatec det. Det er nøyaktig likedan som originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Otis skrev:

Både mobridge og kufatec må kodes inn, men det skal egentlig skje automatisk. Fungerte dog ikke på mine biler. Men det la jeg inn med ncs.

Når det gjelder sanginfo så viser kufatec det. Det er nøyaktig likedan som originalt.

Ja, ser at Mobridge skriver at de har autokoding for biler med CCC. Ikke sikkert det fungerer alltid. 

Screenshot_20201003_221224_com.google.android.apps.docs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mobridge oppe og går i min, trengte ingen koding, og nå kan jeg høre de samme nyhetene om og omigjen på tur til/fra jobb.
Og for the record @Øyvind L. så var problemet jeg hadde at den fiberskjøten ikke satt tight nok og signalet ble brutt der, så nå trenger du ikke å ligge våken på natta og spekulere på det lengre   :P

 

IMG_20201113_153542.thumb.jpg.1b81f59cb3617afff7a54ebacc810985.jpg

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kvasi skrev:

Mobridge oppe og går i min, trengte ingen koding, og nå kan jeg høre de samme nyhetene om og omigjen på tur til/fra jobb.
Og for the record @Øyvind L. så var problemet jeg hadde at den fiberskjøten ikke satt tight nok og signalet ble brutt der, så nå trenger du ikke å ligge våken på natta og spekulere på det lengre   :P

 

IMG_20201113_153542.thumb.jpg.1b81f59cb3617afff7a54ebacc810985.jpg

Heheh. Så bra at det løste seg. Jeg var litt forundret over at den boksen ikke skulle virke. Den var jo så og si helt ny. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...