Gå til innhold

F13 650i Cupé i garasjen til Erling!


 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Walkabout skrev:

Ja, den er grei, men det er nok en stund siden den ble oppdatert så gir på ingen måte noen fullstendig oversikt lengre dessverre. Style 373 er jo knallfine på 6-serie (har det som vinteroppsett på min F11 også), men det er jo 20". Style 312 er også pent. Style 303 ville nok også gjort seg, men 20" de også. Lite å velge i blant 19".

Tror jammen også style 437 (fra M3/M4) med beefy dekk kunne blitt fint. Min søster har det på sin F11 (295/35-19 bak og 255/40-foran) og det sitter som et skudd. Plenty av profil igjen for komfort. 

Plenty med tips.
Takk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Walkabout skrev:

Tror jammen også style 437 (fra M3/M4) med beefy dekk kunne blitt fint. Min søster har det på sin F11 (295/35-19 bak og 255/40-foran) og det sitter som et skudd. Plenty av profil igjen for komfort. 

Snakker om sola - så denne her på Finn nå. Synes det så veldig ryddig ut (og minst 17 ganger bedre enn style 351) ;) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=186890807

19m.jpg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er inne på å optimalisere utseende, hva med lyd fra eksosen?
ASG i Tyskland monterer for ''kun 698€ dette du ser / hører i videolinken...  ;-)

Fint hvis du vil bli upopulær i nabolaget.....
 

 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2020 den 21.12, Saltkjelen skrev:

Ja, dette var rett og slett en fryd for øyet! Fantastisk flott 6-serie! :) 

 

På 4.10.2020 den 21.21, Snagg30 skrev:

Nydelig bil og en hyggelig motor!

 

På 4.10.2020 den 22.46, Ron Jeremy skrev:

Det beste fra BMW de siste 20 åra!

Nyt den! 🤩

 

På 4.10.2020 den 23.01, papertiger skrev:

Nydelig interiør pakket inn i et praktfullt design, det beste fra BMW på denne siden av hvor lenge jeg har hatt et forhold til BMW, ca 20 år. Gratulerer!
 

ooog, det sammenfaller godt med det som skrives over her ser jeg 😂

 

På 5.10.2020 den 7.35, Kjennern skrev:

Gratulerer med noe av det fineste fra BMW :) 👍 

 

På 5.10.2020 den 10.13, Reef89 skrev:

Ja, flott bil dette. Nydelig fargekombo.

 

På 5.10.2020 den 15.30, Carlsius skrev:

Utrolig flott 6 serie dette her! Fargevalg som har mening og ikke glir inn med alle andre biler, helt perfekt! :D

Takk for hyggelige ord! 

Må innrømme at jeg tvilte litt på ferge kombinasjonen, men etter å ha rådført meg litt ''rundt-om-kring'' + at bilen er ''norsk'', svært velutstyrt og komplett ryddig forhistorie, med bl.a. kun èn eier, som var på alderen  75 - 80 år,  slo jeg til.
Blir mer og mer glad iden.
Og er ikke det et godt tegn?
Ville vert synd om jeg angret..... 

Det er en del utstyr på den jeg vil komme tilbake på, men først har den fått understellsbehandling + fikset noen steinsprut hakk i panseret på en proff måte. 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 19.48, Mr. Erling skrev:

Siden vi er inne på å optimalisere utseende, hva med lyd fra eksosen?
ASG i Tyskland monterer for ''kun 698€ dette du ser / hører i videolinken...  ;-)

Fint hvis du vil bli upopulær i nabolaget.....
 

 

Dette er eksoslyd slik det skal være, den fisingen som nå er populær syns jeg er litt fjortiss.

Jeg kan ikke si det samme om denne lyden, mektig og grovt, målt opp mot mye annet (eksos er dyrt) syns jeg dette var tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Night vision!
Kode: ''6UK Night Vision With Object Recognition''

Du skimter kanskje den runde ''dingsen' i grillen på ''førersiden'' på  dette dårlige bildet?
Trodde Night vision!  var et unyttig luksus verktøy, men den har allerede hjulpet meg og unngått ett rådyr i veikanten.  Som også videoen vedlagt under påpeker!
Attpåtil på dagtid, for ''Night vision'' er et dårlig navn, for den står på hele tiden, også dagtid.
Advarsel dukker opp i ''head up'' og på dashbordet,  mellom speedometer og turteller et ''illrødt' varsling  hvis noe varmblodig dukker opp foran bilen.

I tillegg er det en en egen  manuell kontroll (sjekk linken øverst i dette innlegg), hvor du kan velge om du vil følge med ''in live'' på idrive - skjermen det som foregår foran bilen.
Skjønner ikke den gimmik, for hvem kan glo på skjermen mens man kjører?
- Noen som vet ?

IMG_0316.JPG

Denne video var svært informativ for meg👍
Jeg viste ikke at ''Night Vision'' kun var aktiv hvis nærlyset stod i ''automatisk'' mode!

 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er en: N63TU -(også kjent som N63B44O1)  Bensin V8 på 4,4 liter yter: 450 hk / 650 nm / 331 kw
1 2012 ble det gjort vesentlige forbedringer på denne motoren fordi klagene var mange pa ''ras'' av den,
Nederst her på innlegger er en skjermdump fra Wikipedia, som beskriver oppgraderingen!


61083828.jpg

Den bruker olje.
Og det er vist helt etter planen til BMW.
BMW har  t.o.m.  utstyrt bilmodellen med denne motor med et eget etui for 1 liters flaske med olje! i bagasjen.
Det er kanskje slik også på 5-serien med 550i?


IMG_0373.JPG

IMG_0372.JPG

IMG_0375.JPG

2020-10-13.png

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2020 den 19.06, ogee1 skrev:

Sånn etui med 1 liter olje var det baki min 120d E87 (M47) også da jeg kjøpte den. Hadde litt bange anelser om høyt oljeforbruk, og det viste seg å stemme. Den brukte rundt literen på 1000 mil (10000km). :-D

Er det   et ok tegn om at en ny motor bruker olje?
Det er tørt under bilen. Inge olje flekker der den står parkert til daglig.  For oljeforbruk / flekk under, er jo tegn på at noe er galt / utslitt motor.
F.eks. min f10 525d med 3.0 liter motor brukte olje fordi den lakk(!) olje. En feilkonstruksjon på pakning under motor. En svakhet som måtte utbedres på ny motor.
På denne F10 fulgte de ikke med et etui med 1 liter olje i bagasjerommet. (bildet) som på min F13

....  denne V8'er skal vist bruke olje.🤨

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig bil i en aldeles unik farge, fantastisk 👍 Jeg ser at jeg ikke har kommentert her før, så det var på tide 😅 Det du har fått tak i her er ett av BMW sine peneste design, denne bilen kan man ikke se seg ferdig på. 

Vet du hvem som kjøpte denne ny? Han må jo ha tenkt litt utenfor boksen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2020 den 17.35, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med nydelig bil i en aldeles unik farge, fantastisk 👍 Jeg ser at jeg ikke har kommentert her før, så det var på tide 😅 Det du har fått tak i her er ett av BMW sine peneste design, denne bilen kan man ikke se seg ferdig på. 

Vet du hvem som kjøpte denne ny? Han må jo ha tenkt litt utenfor boksen 😀

Takk Fredrik!
(du vet hvordan du skal stille spørsmål for å få meg til å respondere ;-) )
Ja jeg vet den er pen, blir mer og mer glad i den.
Jeg har snakket med første eier flere ganger.. 

Og ja, . .han må ha vert sååå utenfor boksen, for ''alle' skal ha mørklakkerte biler med sort interiør. ( kjedelig). Jeg vet ikke forhistorien til fargevalget, men har mine mistanker om ei voksen  kjendis datter,  som er venn med Oprah i USA! (Med andre ord; litt sånn Hollywood inspirert med super-cars på stripa?)
(Det er vel ikke vert å oppgi navn) annet enn at han nå er er blitt 80 år gammel.
Det betyr han var 75 år da han kjøpte den i juni 2015 ( dette er en 2016 modell iflg. BMW vin nummer.)

Så vidt jeg vet, hadde han 6-serie modellen før 'faceliften' i 2014, og var så fornøyd at han bestilte denne, full pakket, siste modell. 
Han erstatt denne med en Tesla toppmodell.. og angrer" Bittert! ''Teslaen støyer forferdelig'' sa han kontra F13
Det er ikke mye som mangler av utsyr. Ventilasjon i setene for hete somrer mangler, men der er  noe vi ikke har for mye av her :-)

Tror den kostet ny NOK 1,8 mill. med alt utstyret!? ( kan ta feil her)
Du kan selv sjekke ut utstyrs lista her  i linken

Første eier brukte Bilia Skøyen (den er solgt der) og hadde en fast person som mekaniker.
Men jeg går til Bilia i Høvik pga. god kjemi ved forespørsel på kommende service + masse gammelt søl av bremse veske på bremse veske  beholder i motorrommet.
Det forteller meg at personen forrige  eier ga topp skussmål til,  ikke er så bra når man kan etterlate seg søl
Er jeg for prippen, Fredrik?!

IMG_0382.JPG

bmw 650.pdf

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...