Gå til innhold

320d starter ikke etter motorbytte.


Woopii
 Share

Anbefalte innlegg

På 13.10.2020 den 21.06, Woopii skrev:

Det er kunn byttet motorblokk. Ikke Ecu, Ews eller noe annet. 

Når jeg vrir på tenning så klikker det i ews modulen. Når jeg prøver å starte så skjer det absolutt ingen ting. Det dimmer ikke i dashbordet engang. Ews og Ecu har nettopp vært inne på syncronisering og nøkkelen blir gjenkjent av Ews. Har også satt det over i en annen bil. Der gikk starteren rundt. Jeg vet det er noen sensorer på innsuget som ikke er tilkoblet. Kan dette ha noe med at starteren ikke drar rundt?

I denne bilen er det manuell girkasse.

Og når du sier det så vet jeg at den på kassa ikke er tilkoblet. Men starteren burde vell dra rundt?

Sjekket etter ledningsbrudd. Ikke funnet noe og motor er godt jordet.

Grunnen til at jeg i det hele tatt spør her er at det lokale BMW verkstedet ikke har tid før om ca 3 uker. Da skal den inn på en sjekk. 

Jeg vet det er vanskelig å stille diagnose uten utstyr men jeg har ingen annen mulighet akkuratt nå. 

I tillegg så er det ingen her i forumet heller som holder til i nærheten som kunne ha lest ut feilkoder.

 

Ok, nå er det en stund siden jeg har hatt manuell gear på BMW, men mener på huske at man må trå inn cluchen for å starte bilen. Kanskje jeg husker feil? Med Automat, så må gearvelger stå i Park eller så slår ikke startmotoren inn. Og så er BMW veldig pirken på batterispenning, så er ikke spenningen høyt nok, så vil også bilen nekte å slå inn startmotoren.
Men det er så mange ting som kan være årsaken til dette. F.eks jording av motor. Er alle jordingspunkter sjekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...