Gå til innhold

Meine Garage | MINI F55 | Jaguar F Pace


 Share

Anbefalte innlegg

Man får da aldri nok garasjeplass så i dag ble handel på sekundærbolig gjennomført. Har alltid hatt litt fascinasjon for Tyrolerhus som ble oppført og levert av Tyrolerhus AS i Sandefjord. (husker fra tidligere år att disse husene hadde eget emblem noe jeg la på minnet 🙂

Når beliggenhet og utsikt ble en innertier bestemte vi oss umiddelbart.

Huset er bygget i 2002 med dobbel garasje/redskapsbod og egen godkjent utleiedel. Huset trenger litt ettersyn og oppgradering så man blir ikke arbeidsledig i starten av 2021 heller 😊 Men som sagt garasjeplass og lagringsplass for bil er svært viktig for meg så nå leter jeg etter en klassiker med lav kilometerstand  gjerne fra Alpina med V8 👊

A0BC9824-E421-4334-9C78-954CCC49B969.jpeg

717937B4-AA1F-4B2E-AD3A-6BB7F0CC6129.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, papertiger skrev:

 Nydelig lokasjon! Hvor er så dette? Sekundærbolig = hytte?

Ca 1 time fra Ålesund. Er i gang med ett hytteprosjekt også så da får vi se hva bruken blir. Men garasjen blir brukt til BMW eller relaterte produkter  🙋‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer med hus og spesielt min type hus ,nemlig tyrollerhus😀

Er noe eget med de husene ,liker de godt .

De passer så fint til de bilmerkene vi dyrker og 😎😎

Takker 😊 Ja de har noe spesielt over seg. Men de krever rett tomt og omgivelser synest jeg for å komme til sin rett. Tar over huset i slutten av Januar. Starter med våtrom og har sendt bilder til flislegger. Var innom utsalg og ser på flis i 60X60 og 120X60 format. Dette var jo nærmest uhørt for noen år tilbake men vanlig format nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Takker 😊 Ja de har noe spesielt over seg. Men de krever rett tomt og omgivelser synest jeg for å komme til sin rett. Tar over huset i slutten av Januar. Starter med våtrom og har sendt bilder til flislegger. Var innom utsalg og ser på flis i 60X60 og 120X60 format. Dette var jo nærmest uhørt for noen år tilbake men vanlig format nå 🙂

Det blir nok knallbra skal du se .😀

Ja det krever tomt som du sier ,dette er ikke hus man planter i dagens nymotens fuglekasser .😩

Naboene til svigers har og tyroller hus og er helt enkelt j....a lekkert .

Dobbel garasje i første etasje samt garasje i samme stil på siden .

Blir spennende dette .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hus 😀 De bygde en del Tyrolerhus på 80 og 90 tallet, også stoppet det plutselig virker det som. Naboen til min tante og onkel hadde Tyrolerhus og jeg husker som barn at jeg var fasinert av det huset. Husker jeg så ett bilde fra 80 tallet en eller annen vei, mulig det var ett gammalt Se & Hør fra 80 tallet jeg fant på loftet. Uansett så var det Halvard Flatland som hadde flytta inn i sitt nye Tyrolerhus, og i carporten sto det en Mercedes W124 300TE...perfekt 80 talls jappe kombinasjon. 

Ang import av Alpina så ville jeg anbefale deg å ta en titt på biler i Sverige og Tyskland. Prisene her er helt annerledes enn de få overprisa bilene som ligger ute på Finn.no. Selve importprosessen har blitt latterlig enkel 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med hus 😀 De bygde en del Tyrolerhus på 80 og 90 tallet, også stoppet det plutselig virker det som. Naboen til min tante og onkel hadde Tyrolerhus og jeg husker som barn at jeg var fasinert av det huset. Husker jeg så ett bilde fra 80 tallet en eller annen vei, mulig det var ett gammalt Se & Hør fra 80 tallet jeg fant på loftet. Uansett så var det Halvard Flatland som hadde flytta inn i sitt nye Tyrolerhus, og i carporten sto det en Mercedes W124 300TE...perfekt 80 talls jappe kombinasjon. 

Ang import av Alpina så ville jeg anbefale deg å ta en titt på biler i Sverige og Tyskland. Prisene her er helt annerledes enn de få overprisa bilene som ligger ute på Finn.no. Selve importprosessen har blitt latterlig enkel 😀

Tusen Takk Fredrik ! Gleder meg til overtakelsen i Januar 😊

Tyrolerhus har noe eget over seg. Byggestilen har alltid appellert til meg selv om jeg nå kanskje foretrekker en mere moderne byggestil med store glasspartier og flat takkonstruksjon.
Angående Alpina så følger jeg med på bla. Bytbil og selvsagt Mobile.

Import fra Japan/USA også en mulighet ?

Er svært svak for Alpina B10 og det er en bil jeg alltid har hatt lyst på 😊

D31B54C1-EF47-4CEF-9D6C-FF65A595D67B.jpeg

Endret av Tony Soprano
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Saltkjelen skrev:

F01 (og E65) må da fremstå som de mest detaljerte 7-seriene gjennom tidene. Det er synd man ikke ser den type presisjon i dagens modeller, med sydd taktrekk i skinn og alcantara, trinnløse dørstoppere etc. :( 

Artig att du nevner det. Har lik oppfatning når jeg setter meg inn i mye nyere og nytt fra BMW.

Var i grunn bestemt på G11 men er svak for design/finish/material/byggekvalitet på F01.

Er også svak for E65 og vurderer stadig en slik for lagring 😅 Du skulle hørt hylekoret når jeg importerte ett eksemplar fra Tyskland for noen år tilbake 😄 Nå er jeg kommet litt i E39 Alpina modus 🤓

Har bikket over for meg mener madammen men BMW er jo bare ren glede i hverdagen 💯🙋‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tony Soprano changed the title to Meine Garage | MINI F55 | Jaguar F Pace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...