Gå til innhold

Erfaringer/Informasjon med/om G30 530e


LoKi
 Share

Anbefalte innlegg

@Chris A Det er selvfølgelig en smakssak. For min del opplever jeg det som mye billigere med de mekaniske hendlene, men det er rett og slett på grunn av mangelen på smooth og premiumfølelse. For min del er jeg en ivrig blinklysbruker, og touch-hendlene gir derfor høy grad av premiumfølelse der de er lydfrie. Når vindusviskerhendelen i tillegg er "feilkonstruert" ved at man ikke lenger kan foreta et ekstra swipe uten å fysisk dra den ut av regnsensor, så virker hele opplegget dårlig. Hendlene oppleves som mer moderne og teknologisk riktig, derav min henvisning til 2020. Det sagt - ettermontering er ingen problem. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chris A skrev:

Ja det er mange meninger ute går. Jeg har savnet denne knappen. Men å dra det så langt at man betrakter "G30/G31" som en billig bil pga. manglende touch knapper. Det blir for meg bare komisk. Men igjen, vi er alle forskjellige. 
 

Som @Fredrik90 skriver byr G30 på så mye annet at man lett glemmer at denne funksjonen ikke er dær. ( fortrenger det kanskje) Hvem vet kanskje den kommer på neste generasjon igjen😊

Det er som @Saltkjelen skriver med tanke på hendlene at de føles billig. 

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette blir jo bare for dumt... Hvordan opplever du 1-serien din da? hvis G30/31 føles som en billig bil?

Det som er litt rart er at de som er mest misfornøyde med G30/31 her inne er de som kjører noe helt annet 😂 Vi får ta det med en klype salt. 

Trådstarter vil så absolutt ikke bli skuffet om han går bort og velger en G30. Om man kan omstille seg fra den effekten man får i en Tesla, så tror også jeg en 530e vil holde plenty. Har man eid F10 og var fornøyd med det vil de aller fleste trives veldig godt i en G30. Jeg føler BMW har vært flinke til å ta det beste fra forrige generasjon med videre. Unntaket her, og det er stort sett det eneste er de mye omtalte hendlene 😀

Når det gjelder krom så er jeg enig når det gjelder disse bilene, de kler ikke krom så godt. Jeg har ingen ting i mot krom, kan godt ha det jeg. Men akkurat G30 blir veldig sånn "pensjonert banksjef på 72 år" bil, iallfall i Luxury line. Foliering løser det meste her 👍

Nok engang er det snakk om hendlene her @Fredrik 90 Siden min bilen ble levert med non touch hendler og har nå fått touch hendler synes jeg at det er mer premium å bruke blinklys og vindusvisker enn på en g3x. 

G31 jeg snakker om er en individual 540i med full merino pakke med alt av utstyr som kan leveres på dem. 

Jeg bare skriver det igjen. Jeg snakker om hendlene her, hvor premium touch hendler føles. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden tok en uventet detour, håper jeg for TS del.
Alle har sine preferanser men å kalle en "ny millionbil billig" pga at man ikke er enig i valget av en bryter man ideelt sett aldri trenger å forholde seg til høres en smule autistisk ut   :) 

 

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Kvasi said:

Denne tråden tok en uventet detour, håper jeg for TS del.
Alle har sine preferanser men å kalle en "ny millionbil billig" pga at man ikke er enig i valget av en bryter man ideelt sett aldri trenger å forholde seg til høres en smule autistisk ut   :) 

 

Jeg elsker Bimmers - eneste ulempen er at man fort får dårlig selvtillit når man leser rundt her og "alle" synes biler rett rundt millionen ferdig utstyrt er helt innafor og "bra pris".  Mens jeg selv jazzer rundt i en 1984 Honda Civic med kassettspiller #-o....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Werther skrev:

 

Jeg elsker Bimmers - eneste ulempen er at man fort får dårlig selvtillit når man leser rundt her og "alle" synes biler rett rundt millionen ferdig utstyrt er helt innafor og "bra pris".  Mens jeg selv jazzer rundt i en 1984 Honda Civic med kassettspiller #-o....


Kan alltids kjøpe "millionbil" selv men kjører ca 6km til/fra jobb pr dag så da gir det meg mye mer glede å kjøpe "klassikere jeg aldri eide" enn å krangle om hvilken knapp som er den ultimate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kvasi skrev:

Denne tråden tok en uventet detour, håper jeg for TS del.
Alle har sine preferanser men å kalle en "ny millionbil billig" pga at man ikke er enig i valget av en bryter man ideelt sett aldri trenger å forholde seg til høres en smule autistisk ut   :) 

 

Er vi da alle autister fordi vi velger å bruke vår ytringsfrihet når det kommer til et tema? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er overrasket over at et fag-forum skal ta en så VANVITTIG digresjon ut av en tråd om tips om bil. Eller var det min egen feil fordi jeg tagget Saltkjelen? 🤣

Testet den blå i dag, skal gi referat så snart jeg er ved en PC. Men vi kan gjerne ta et steg tilbake til målet med tråden, da det er en egen tråd for hendlene! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, LoKi said:

Må innrømme at jeg er overrasket over at et fag-forum skal ta en så VANVITTIG digresjon ut av en tråd om tips om bil. Eller var det min egen feil fordi jeg tagget Saltkjelen? 🤣

Testet den blå i dag, skal gi referat så snart jeg er ved en PC. Men vi kan gjerne ta et steg tilbake til målet med tråden, da det er en egen tråd for hendlene! 😁

Fagforum? 🤔 Med tanke på akkurat det du sier, og variasjonen i emner, velger jeg heller å anse det som et livsforum 😁.

Gleder meg til å høre referat fra en som er vant med elbilens momentante fraspark og Teslas kvaliteter/drawbacks i det daglige :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilia Skøyen:
Avtaler tidspunkt kl 11.45 på lørdag med selger, og møter opp kl 11.42 for å hente bilen. Da er det ingen som vet hva jeg snakker om, og bilen er ikke klar. Den er ikke ladet opp, og den har nesten ikke bensin. Likevel klarer de ansatte å få den ut til meg forholdsvis effektivt.
Da har jeg ventet i 2 timer med å dra dit fordi selger har bedt meg komme til en bestemt tid, og så er bilen ikke engang klar. Den mangler strøm og bensin, og når man skal prøvekjøre en hybrid så er poenget stort sett borte. Jeg valgte å prøvekjøre bilen uansett, men jeg ga beskjed om at jeg skulle forholde meg til en annen selger heretter og at dette var langt under forventning. Jeg handler hos en merkeforhandler for å få service, og jeg betaler overpris for bruktbiler der fordi det skal være premium.

BMW 530e:
Siden bilen manglet strøm, så fikk jeg nok oppleve begrenset trøkk fra motor. Når den senere også ble nesten tom for bensin, så fikk jeg beskjed om at den hadde redusert effekt. (Igjen kudos til Bilia Skøyen) Likevel likte jeg skyvet i den, det oppleves "flatt" og konsekvent, og til tross for at det er langt ifra hva jeg er vant til på Teslaen så er det definitivt tilstrekkelig.
Komfortmessig, teknologisk og praktisk er det en nydelig bil, og jeg likte den veldig godt. G-rattet er skikkelig digg, og muskelminnet mitt er stort sett der fortsatt med tanke på kontrollene på bilen. Det regnet heldigvis ikke, siden viskerstyring på BMW er girspak på Tesla. Det tok LANG tid å venne seg til det, og jeg vil ikke forstyrre det :P
I forhold til blinker-spaken, så tenkte jeg ikke så mye over det. Alt annet er så premium, at det svinner litt hen.

Bilen jeg prøvde:
"HiFi" stereo er alt for dårlig, den virker nedgradert fra den jeg hadde i F10. Veldig skuffende!
Sportssetene er bare delvis elektriske, og jeg trodde jeg fikk helelektriske sportsseter i 5-serie. Men da må jeg opp på komfort, så dette var ikke bra nok. Men de er fortsatt skikkelig digg!
Fargekombinasjonen med krom, blått og cognac er nok tilrettelagt for mennesker med svakt eller fraværende fargesyn, og en fetish for å skille seg ut. Så den kommer jeg ikke til å gå for.
Så alt i alt, så var bilen bra, men utstyret er ikke korrekt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sportsseter med helelktrisk og minne, men det er selvsagt et tilvalg og da blir totalprisen rundt det samme som komfort seter som har El med minne inkludert. Derfor er det vanligst å finne komfort seter og ikke fullekektriske sportsseter. Som nevnt tidligere, 530e virker å være nåtids 520d, altsåinnstegsmodellen hvor alt skal spares på. Det å finne en perfekt utstyrt 530e finner du ikke med mindre du kjøper ny. 

Synd med forhandleren, det er for dårlig! Men det er desverre ofte slik. Jeg synes de skylder deg en langhelg med prøving hvor du får testet den både med full tank og oppladet. 

Ellers fin oppsummering av prøvekjøringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, LoKi skrev:

Jeg vurderer om jeg skal drite i M-Sport, og heller få alt det andre. Denne mangler kun M-Sport:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=193182776

Mangler nok en del mer en m-sport. Men det hva en bedre liste på den dær ja:) jeg har massasje i min, det er deilig når man er på tur. 
Aktiv seteventilasjon er og fint på varme dager eller lengre turer hvor det kan bli litt fuktig😅 minuset er perforeringene i setene. 
 

Selv om du ikke hadde fulladet batteri, skal du alltid ha nok til E boost. Syns den sparker bra fra ved bruk av kick down å man får E boost.

Det er ikke slike opplevelser du forventer hos en merkeforhandler som du hadde. Hørtes skuffende ut. Siden du hadde avtalt alt på forhand også, blir man jo ekstra skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...