Gå til innhold

Erfaringer/Informasjon med/om G30 530e


LoKi
 Share

Anbefalte innlegg

@LoKi her er listen på min: denne har det meste. Denne hadde en nypris på ca. 960.000.- i 2017.

Modellbetegnelse          5' G30

Farge    MEDITERRANBLAU METALLIC ( C10 )

Betegnelse        EXCL.LEDER NAPPA/SCHWA. EXK./KED.I. ( LZFK )

Drift       HECK

Typenøkkel        JA91

Modell 530E IPERFORMANC530E IPEE

Modell 5 G30

Karosseri Saloon

Styring  L

Dører    4

MKB      XB1H

Slagvolum           0,00

Ytelse   185

S548A   Kilometre speedo

S8EKA   Dummy-SALAPA

S1CAA  Selection of COP-relevant vehicles

S1CBA   CO2 equipment

S2NHA  M Sport brake

S2PAA  Locking wheel bolt

S2TEA   Automatic transmission w/ shift paddles

S2VBA  Tyre pressure display

S21NA  BMW LA wheel M double spoke 662

S223A   Dynamic Damper Control

S230A   Extra package, EU-speciifc

S248A   Steering wheel heater

S258A   Tyres with runflat properties

S3DEA   Omission of specific design scopes

S3DSA   BMW display key

S302A   Alarm system

S316A   automatic trunk lid mechanism

S319A   Integrated universal remote control

S320A   Deleted, model lettering

S322A   Comfort access

S323A   Soft-Close-Automatic doors

P337A   M Sports package

S4AWA Instrument panel Sensatec

S4HAA  Seat heating, front and rear

S4MLA  Interior strips, piano lacquer, black

S4M8A Individual rear-reading light

S4NBA  Autom. climate control with 4-zone ctrl

S4NEA  Blow-by heater

S4NMA Ambient Air Paket

S4T7A   Massage function f.driver & fr.passenger

S4T8A   Outside mirror with auto dip

S4URA  Ambient interior light

S4UYA  Ski and snowboard bag

S4U1A  Ceramic application, control elements

S403A   Glass roof, electrical

S416A   Roller sun visor, rear lateral

S420A   Sun protection glazing

S423A   Floor mats velours

S428A   Warning triangle and first aid kit

S453A   Climate-controlled seats, front

S456A   Comfort seat with memory

S465A   Through-loading system

S5ACA  High-beam assistant

S5ALA   Active Protection

S5ATA   Driving Assistant Plus

S5A1A   LED Fog lights

S5DNA  Parking assistance system Plus

S502A   Headlight cleaning system

S552A   Adaptive LED headlight

S575A   Additional 12V sockets

S6ACA  Intelligent emergency call

S6AEA   Teleservices

S6AGA  eDrive services

S6AKA  Connected Drive Services

S6AMA Real-Time Traffic Information

S6ANA  Concierge Services

S6CPA   Preparation Apple CarPlay

S6F1A   Bowers & Wilkins High End Sound System

S6NWA Telephony with wireless charging

S6UHA  Traffic Information

S6UKA  Night Vision with person recognition

S6U8A  BMW gesture control

S6WBA Multifunctional instrument display

S609A   Navigation system Professional

S610A   Head-up display

S650A   CD drive

S654A   DAB tuner

P7S9A   Connected Drive Services Paket

S710A   M leather steering wheel

S715A   M Aerodynamics package

S754A   M Rear spoiler

S760A   High gloss shadow line

S775A   Headlining anthracite

S8AWA On-board literature, Norwegian

S8A7A   Language version Norwegian

S8KAA  Dummy-SALAPA

S8LZA    Country control Nordic 09090

S8R9A   Refrigerant R1234yf

S8SMA Car ident. number visible from outside

S8TFA   Active pedestrian protection

S8TGA  Thiefproofing device

S842A   Cold-climate version

S850A   Dummy-SALAPA

S9AAA  Outer skin protection

S993A   model year code in VIN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til Bilia Skøyen så har jeg inntrykket av at det er relativt stor gjennomtrekk av selgere der. Selv om jeg bor i Arendal så er jeg relativt ofte innom Bilia Skøyen når jeg er på de kanter. Har prøvekjørt to G30 der hvor den siste var en 530d jeg holdt på å kjøpe. Du får liksom slengt nøkkelene i neven og lykke til, resten får du finne ut av selv. For meg virker det som det er større prestisje å faktisk være selger på ett slikt sted fremfor å forsøke å gjøre en grundig salgsjobb. 

Men det er bra du likte bilen, som jeg har sagt tidligere så er G30 en bil det er vanskelig å ikke like. Normalt sett så ville jeg sagt at G30 uten M-sport er no go, men akkurat den du fant der funka faktisk. Det er noe med fargen tror jeg, som skjuler litt det faktum at det ikke er M-sport 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Fredrik 90 said:

Når det kommer til Bilia Skøyen så har jeg inntrykket av at det er relativt stor gjennomtrekk av selgere der. Selv om jeg bor i Arendal så er jeg relativt ofte innom Bilia Skøyen når jeg er på de kanter. Har prøvekjørt to G30 der hvor den siste var en 530d jeg holdt på å kjøpe. Du får liksom slengt nøkkelene i neven og lykke til, resten får du finne ut av selv. For meg virker det som det er større prestisje å faktisk være selger på ett slikt sted fremfor å forsøke å gjøre en grundig salgsjobb. 

Men det er bra du likte bilen, som jeg har sagt tidligere så er G30 en bil det er vanskelig å ikke like. Normalt sett så ville jeg sagt at G30 uten M-sport er no go, men akkurat den du fant der funka faktisk. Det er noe med fargen tror jeg, som skjuler litt det faktum at det ikke er M-sport 😀

Enig! Men mangler rattet, bremsene og understellet. Så jeg er fortsatt usikker.
Er så dumt å bruke såpass mye penger på et kompromiss 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig denne ligger litt over budsjett, men burde vel kunne gå an å få den litt ned i pris. Er uansett riktig utstyrt i mine øyne, komfortseter, HUD, H/K, 20" felgene, LED lys, shadowline, M sport inkl. leppa på koffertlokket, snaue 3 år nybilgaranti igjen, og ikke minst en nydelig blåfarge.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=195495656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stakk innom Bavaria Lillestrøm i går og lånte med meg den som ikke hadde M-Sport. Den har alt det andre, inkludert massasje i setene.
Igjen en nydelig bil, men jeg får liksom ikke den der "wow" følelsen.. så jeg tror ikke det er bilen for meg. Den føles veldig stor, og den føles veldig seig. Teslaen er sykt direkte på alt den gjør, og det er en følelse det er vanskelig å legge bak seg. Jeg skal bytte den ut uansett, men jeg tror faktisk ikke det blir med en G30.

Så jeg lurer på om jeg skal prøve F30 i stedet. Eller om jeg bare skal kjøpe meg en VW Caddy med Webasto inntil jeg finner bilen jeg vil ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LoKi skrev:

Jeg stakk innom Bavaria Lillestrøm i går og lånte med meg den som ikke hadde M-Sport. Den har alt det andre, inkludert massasje i setene.
Igjen en nydelig bil, men jeg får liksom ikke den der "wow" følelsen.. så jeg tror ikke det er bilen for meg. Den føles veldig stor, og den føles veldig seig. Teslaen er sykt direkte på alt den gjør, og det er en følelse det er vanskelig å legge bak seg. Jeg skal bytte den ut uansett, men jeg tror faktisk ikke det blir med en G30.

Så jeg lurer på om jeg skal prøve F30 i stedet. Eller om jeg bare skal kjøpe meg en VW Caddy med Webasto inntil jeg finner bilen jeg vil ha :P

G20. ;-) Caddy med webasto gjør sikkert..... Nytten? 😛 Kona får neste uke sin i3 120ah, jeg har nå kjørt eTron i syv og en halv måned, det er så komfortabelt, men gud så kjedelig, til tross for at den er veldig direkte i responsen. Jeg trenger en agil og litt sporty bil til eget bruk, derfor blir i3'en et fint foreøpig kompromiss. Beklager å skrive svada i tråden. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/23/2020 at 5:13 PM, Saltkjelen said:

Nå betrakter vel ikke @ahj G3x som en billigbil, men det føles (les ved bruk av hendlene, ettersom det er dette han refererer til) billigere (og det er jo et faktum, der touch hendlene er smooth og føles mer som 2020 enn de mekaniske hendlene). Og akkurat det er vel det som har vært kjernen til denne hendeldiskusjonen. Ingen vits å lenger klage på dette, da hendler uten bakrutevisker enkelt kan ettermonteres i alt av G-serie. Er med andre ord mekaniske hendler et issue, da er det bare å ettermontere touch-hendler med auto-knapp for en relativt billig penge! :) 

Hvem gjør slikt? Ikke merkeversted formoder jeg? Og da regner jeg med at garantier ryker hvis man gjør slikt på et annet verksted?

Kunne virkelig tenkt meg å få touch-hendler igjen. Kan ikke fordra all kraften som må til for å presse hendelen tilbake til nullstilling - akkurat det ødelegger litt for den eller så fantastiske komforten på min G11. Dette må da ha vært bedre i E39, men nå er det 14 år siden jeg solgte den så jeg kan ta feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Ove67 said:

Kan ikke fordra all kraften som må til for å presse hendelen tilbake til nullstilling - akkurat det ødelegger litt for den eller så fantastiske komforten på min G11. Dette må da ha vært bedre i E39, men nå er det 14 år siden jeg solgte den så jeg kan ta feil....

Har F30 og E39 i garasjen. Kvalitetsfølelsen er noen hakk over i E39, men motstanden er mye lik i begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, *MrB* said:

Har F30 og E39 i garasjen. Kvalitetsfølelsen er noen hakk over i E39, men motstanden er mye lik i begge to.

OK. Men du mener virkelig at kvalitetsfølelsen er bedre i en ca. 20 år gammel bil vs. en langt nyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ove67 skrev:

Hvem gjør slikt? Ikke merkeversted formoder jeg? Og da regner jeg med at garantier ryker hvis man gjør slikt på et annet verksted?

Kunne virkelig tenkt meg å få touch-hendler igjen. Kan ikke fordra all kraften som må til for å presse hendelen tilbake til nullstilling - akkurat det ødelegger litt for den eller så fantastiske komforten på min G11. Dette må da ha vært bedre i E39, men nå er det 14 år siden jeg solgte den så jeg kan ta feil....

Det er godt mulig en forhandler vil gjøre dette, men da må du nesten forhøre deg om de vil det, ellers kan jeg bistå med å bygge om. Når det gjelder garanti, mister du vel garantien på disse hendlene (SZL og slepering), men disse går sjeldent i stykker. Ville overhodet ikke vært bekymret for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Ove67 said:

OK. Men du mener virkelig at kvalitetsfølelsen er bedre i en ca. 20 år gammel bil vs. en langt nyere?

Uten tvil, dersom man ser på E39 mot F30.Alt virker mer massivt og kompakt i E39. Hendler, lister, deksler, knapper, tekstiler osv. Bare det å lukke døren på E39 gir en annen lyd enn på F30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, *MrB* skrev:

Uten tvil, dersom man ser på E39 mot F30.Alt virker mer massivt og kompakt i E39. Hendler, lister, deksler, knapper, tekstiler osv. Bare det å lukke døren på E39 gir en annen lyd enn på F30. 

Sånn rent kvalitetsmessig så var jo E34 og E39 en høydare for BMW. Dette var den gang styret i BMW ga ingeniørene fritt spillerom, eneste de måtte gjøre var å lage verdens beste bil...så måtte det helle koste hva det kosta. I dag er kravene til inntjening så ekstremt mye høyere, det er ikke lett å være bilprodusent i dag. Du har stadig strengere krav til sikkerhet, den teknologiske utviklingen raser av gårde og prisen presses nedover i takt med økt konkurranse. Det er en grunn til at en del store bilprodusenter har bukket under eller har trukket seg ut av visse markeder de siste 15 årene. For BMW blir det jo da ekstra krevende etter som de må være i fremkant, samt at de ikke kan ta snarveien å dele plattformer/drivlinjer med andre merker. (Unntaket er jo Z4, men det segmentet er dessverre døende og vil ikke gjenoppstå ved neste modellskifte)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Saltkjelen said:

Det er godt mulig en forhandler vil gjøre dette, men da må du nesten forhøre deg om de vil det, ellers kan jeg bistå med å bygge om. Når det gjelder garanti, mister du vel garantien på disse hendlene (SZL og slepering), men disse går sjeldent i stykker. Ville overhodet ikke vært bekymret for dette.

Hvor får man kjøpt touch-hendlene? Leveres de via BMW's delelagersystem? I så tilfellet, kan det jo hende merkeforhandler kan montere dem. Som risikoavert med ny og dyr bil må jeg nok si jeg foretrekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ove67 skrev:

Hvor får man kjøpt touch-hendlene? Leveres de via BMW's delelagersystem? I så tilfellet, kan det jo hende merkeforhandler kan montere dem. Som risikoavert med ny og dyr bil må jeg nok si jeg foretrekker det.

Du kan kjøpe det hos BMW, men da betaler du nok helt sikkert bortimot 8-10 000kr for delene, og så kommer montering i tillegg. Jeg vil tro BMW vil si at det ikke er "mulig" å montere dette, men der må du nesten forhøre deg med din lokale forhandler. Jeg monterte det sist i en G20 3-serie, som aldri har blitt levert med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...