Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, papertiger skrev:

Kjempebra dette :) gjorde seg med senk! Skulle fått på noe på min også, men er så utrolig god å kjøre på M sport understellet, som jo er 10mm senket. 

Takk for det Papertiger 😃 Planene mine var aldri å montere senk, men siden jeg fikk så bra deal ifbm at fjæra knakk, så ble det bare sånn. Men det var i grunn fint at den fjæra knakk. For ellers hadde jeg kanskje ikke oppdaget at demperene var dårlige og det samme var bærearmene og casterstaga. Nå sitter det H&R fjærer og M-sport dempere. Aner ikke hvor mange mm de senker. Tipper kanskje 30 mm. Du får kose deg med oppsettet du har og heller handle no senk når det du har blir slitent 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Ser kjempefin ut nå og er sikker på denne er god å kjøre 😊

Angående rust foran så ser vår en serie ut sånn den og så dette må være standard 😊

Liker det lyse interiøret i den .🙏

Takk Jan, ja den er en pen 1-serie selv om den har en del steinsprut i panseret ☺️
 

Ja da kan nok dette være et sårbart sted for disse bilene. Så må sikkert gjøre denne jobben igjen til våren 😅 Men lurer på om hele denne enheten kan bestilles ny 🤔

Ja dette interiøret er veldig fint. Ikke strøkent men helt og pent 😃 Det jeg merker, er at jeg får litt vondt i lårene når jeg har kjørt langt og lenge. Dette fordi sidestøttene gjør setet litt smalt og dette gjør noe med blodomløpet i beina 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått senken godkjent i vognkortet etter først å fått utført firehjulskontroll for ei ukes tid siden 👍 Dette gikk smuud og kontrolløren brukte kanskje ti minutter på sjekken, men nesten en halvtime på papirarbeidet 🥴

Så nå står 535’n for tur, men det får vente litt. Er litt skeptisk til denne lille høydeforskjellen mellom høyre og venstre side bak og at de skal kverre på dette og kanskje ikke godkjenne den på dette grunnlaget 🤔

54039A5D-E617-48A0-AA4B-C5609BC884E9.jpeg

D54BDDA3-F1F6-4DB9-925A-83AAF5C5CB3C.jpeg

804A8D79-C053-43D3-AB6C-7BEFBE866EAC.jpeg

70E76E64-4DDB-4A87-8742-379AC940B427.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med godkjenning .😊😊

Alltid kjekt å komme gjennom det nåløyet der .😊

Ser meget bra ut og nå .😎

Takk for det Jan 😃🙏 Jeg tror nok det hjelper å komme på en sånn visning og være en godt voksen mann 😃 Tror nok de yngre møter mer motstand. Sikkert veldig personavhengig så klart, men her kom jeg i en ren og pen bil med alle papirer i orden. Så det ble ikke stilt et eneste spørsmål 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Gratulerer med godkjenning.

Der minner du meg på at jeg burde fått ordnet dette på E34...

Takk takk, gikk veldig fint siden jeg hadde gjort det som krevdes ☺️ Firehjulskontroll og justering av lys samt tüvpapirer så ble det ingen spørsmål. Jo forresten, han spurte om jeg hadde montert dette selv. Jepp det har jeg, svarte jeg. Jeg er jo en hobbymekker så setter ikke bort slikt arbeid 😅 Dette sa han ikke noe på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten øppdeit 😉

Spennende saker på gang !! Jeg satt på Facebook i dag og scrollet da jeg for N’te gang kom over firmaet Optimax Tuning som visstnok skal ha mange fornøyde kunder. De har Kampanje nå i September og reklamerer med at de kommer hjem til deg og utfører tuning for Kr 3500,- med fornøydhetsgaranti.

Jeg la for moro skyld inn litt info om bilen på hjemmesiden deres og hadde nesten glemt det da det tikket inn en mld nå for litt siden 😅 

Så i morra ettermiddag kommer de hjem til meg og utfører tuning på Lille Sort 😅

Så er det en ting jeg lurer litt på. For 400 kroner ekstra så programmerer de bort EGR. Er dette lurt mon tro ? Er det sånn at EGR har noe med hvor varm motoren blir og at konsekvensen kan bli at den ikke blir skikkelig varm og dermed gi dårlig varme i kupéen på kalde vinterdager ? Og kan utkobla EGR gjøre at partikkelfilteret lettere kan tette seg ? Kanskje dumme spørsmål dette her, men har null peiling på dieselmotorer 😅

Uansett, 189 hk er veldig fristende å ha under panseret må jeg innrømme 😂 Og 450 nm burde holde greit på denne lille fjerten 😂

Legger ved link til firmaet så kan dere se litt selv ☺️

https://optimaxtuning.no/

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt Optimax Tuning vært på besøk og foretatt en Steg 2 tuning og EgrDelete 😃 Og du dæven det var rare greier 😅 For jeg skjønner ikke at en fyr med en liten pc som setter en ledning i diagnosekontakten, etter en halvtime har gitt bilen 70 hk ekstra 😂

Men du ville faen for en forskjell 😂 Måtte bare slippe gassen ved 160 kmt siden den ikke ville slutte å dra og noia for purk og lappemist tredde seg fram i frontallappen min 😂

Og det han sa før han dro, var at jeg ville merke at den blir bedre etterhvert som jeg bruker bilen 😅 Hvor mye bedre vil den da gå ?? 😅 Dette var jaggu gøy !!

En annen ting han sa, var at han aldri kjøper den vanlige dieselen, men heller bruker den Diesel+ hos Cirkle K eller noe med Nitro som selges hos Shell. Den koster ei krone mer for literen men påstår at den gir mye bedre effekt enn møkkadieselen som selges som vanlig diesel. Han fortalte også at med den vanlige dieselen så blir olja i motoren mye svartere og fæl. At med den gode dieselen så var olja i motoren hans fremdeles gjennomsiktig ettee 15 tusen kjørte km. Så jeg tenker jeg skal prøve ut hans påstander/erfaringer. Betaler gjerne ei krone ekstra for literen når jeg allikevel har en bil som kun bruker halvliteren på mila 😉 Ja ja kan såklart hende dette er svada, men dævver da ikke av å gi det en sjanse ? 🤷‍♂️
 

Ble ikke noe bilder av denne operasjonen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha. Vil jeg si da. Dette gjelder diesel påstand, oljen og at bilen vil gå bedre.

Men fint den går bedre da.

Til sammenligning så opplyser ikke trf sin forhandler om noe sånt, ei heller estuning ei heller bsr.

Men jeg har hørt om optimax tuning, opti tuning og diesel tuning sine påstander før. Og jeg er ikke overrasket over noe lenger. Det er bare sånn det er.

Jeg er på ingen måte ekspert og jobber ikke med motorer, tuning eller drivstoff produksjon. Men man har da lært noe oppigjennom den tiden man har levd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstanden om den dyrere dieselen er jo ikke noe tunere har kommet på, det er drivstoffprodusentene selv som hevder den renser motoren, gir mindre sot og høyere ytelse. Er det ikke nettopp derfor de selger denne dieselen fra egne pumper over hele landet? Hvorfor ellers skulle de produsere den?

Jeg går heller ikke god for påstanden, bare presiserer hvor den kommer fra.

https://recombu.com/cars/article/what-is-shell-v-power-nitro-diesel-and-is-it-worth-it

Ellers er det ingen tvil om at tuning av denne motoren er vel anvendte kroner, spesielt når du har bare 116 hester å starte med. Hvor mye sprekere den blir på papiret kan du ta med en klype salt, men den blir utvilsomt veldig mye sprekere. TRF kunne sikkert fått enda mer ut av den.

Fjerning av DPF i tillegg vil gi bedre turborespons (du merker nå at den tenker seg om når du trykker gassen, før den spruter). Ulempen er svart røyk og lukt.

Endret av Lysken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Otis skrev:

Hahahaha. Vil jeg si da. Dette gjelder diesel påstand, oljen og at bilen vil gå bedre.

Men fint den går bedre da.

Til sammenligning så opplyser ikke trf sin forhandler om noe sånt, ei heller estuning ei heller bsr.

Men jeg har hørt om optimax tuning, opti tuning og diesel tuning sine påstander før. Og jeg er ikke overrasket over noe lenger. Det er bare sånn det er.

Jeg er på ingen måte ekspert og jobber ikke med motorer, tuning eller drivstoff produksjon. Men man har da lært noe oppigjennom den tiden man har levd.

Takk for mening 😃👍 Jeg har svært lite greie på dieselmotorer, så her kan jeg lett bli lurt. Men samtidig så ser jeg ingen grunn til at han som tunet bilen min skulle fortelle meg noen løgn. Han kjørte selv en tunet bil og fortalte at oljen i motoren sin fremdeles var gjennomsiktig, 15 tusen km etter olje og filterskift. Hva vet jeg. Kanskje han får litt kompensasjon fra disse drivstoffselskapene for å spre denne påstanden ? 🤷‍♂️😅 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lysken skrev:

Påstanden om den dyrere dieselen er jo ikke noe tunere har kommet på, det er drivstoffprodusentene selv som hevder den renser motoren, gir mindre sot og høyere ytelse. Er det ikke nettopp derfor de selger denne dieselen fra egne pumper over hele landet? Hvorfor ellers skulle de produsere den?

Jeg går heller ikke god for påstanden, bare presiserer hvor den kommer fra.

https://recombu.com/cars/article/what-is-shell-v-power-nitro-diesel-and-is-it-worth-it

Ellers er det ingen tvil om at tuning av denne motoren er vel anvendte kroner, spesielt når du har bare 116 hester å starte med. Hvor mye sprekere den blir på papiret kan du ta med en klype salt, men den blir utvilsomt veldig mye sprekere. TRF kunne sikkert fått enda mer ut av den.

Fjerning av DPF i tillegg vil gi bedre turborespons (du merker nå at den tenker seg om når du trykker gassen, før den spruter). Ulempen er svart røyk og lukt.

Takk for svar 😃 Nei jeg synes det er veldig rart dersom denne dyrere dieselen ikke er en bedre utgave. Klarer ikke helt å tro at den bare er vanlig diesel med annet label.
 

Påstanden fra tuneren var jo bygget på hans egne erfaringer. Jeg har sett selv hvor fort oljen blir svart etter oljeskift.

Effektmessig sammenliknet han forskjellen på vanlig og nitrodiesel, med 95 og 98 oktan bensin.

Om den réelle effekten er 189 hk eller 170 hk er for meg mindre viktig. Jeg valgte denne jobben fordi jeg syntes det var litt moro å kjenne litt mer futt 😉

Men dpf skal jeg ikke gjøre noe med. Den blir ikke godkjent på pkk neste gang og det er jo uaktuelt. Skal jo ha denne bilen så lenge jeg har gjeld på den ihvertfall ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...