Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

@Basse Lusk Så flott med en skikkelig tilbakemelding med gode råd og info 😃👍 Skal jeg være frustrert og ikke få utbedret dette skinnet på setene ? I såfall veldig dumt 😡 Men får høre med bilpleien nede i veien her. Så Biltema sin lærbalsam er noe å gå for ja 😃 Ja får sjekke det ut. Skal pleie litt skinnseter i pappsen sin mercedes også før salg, så kan den være prøvekaninen 😂

Jeg har denne lommen med lokk oppe på dashbordet. Ser på litt nyere 1-serie at der står en skjerm. Kan dette ettermonteres på min ? Ang Dab så er jeg ikke særlig opptatt av radio. Jeg spiller heller av musikk på Spotify via den lille pluggen i midtkonsollen 😅

Ja jeg ser at jeg ikke har Msport-fangere, men de er vel ikke akkurat gratis vil jeg tro 🙈 Men de hadde jo løftet utseendet en del hakk helt klart 😍 Denne skal være en ren brukis i første omgang, så får først og fremst ha fokus på å holden i god stand teknisk og rustmessig.

Ok, så får jeg kjøre en tur ned til Sulland og si hva jeg har lest. Så får jeg også kanskje utbedret denne rusten ved pusseren bak 🙏 Noen påstår også at jeg kan ha krav på ny luke. Så skal gå for det. Si at utbedring sjeldent er en varig løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du USB+Aux i midtkonsoll? I så fall kan jeg anbefale denne: https://www.bilkomponenter.no/products/carelite-300b-bmw-streaming Hadde den forrige utgaven (Tune2Air) i vår forrige BMW, 2009 320xd for bluetooth audio and streaming A2DP. Fungerte upåklagelig uten å koste en formue. 

Og du bor vel ikke så himla langt fra TRF/Quickfix, så optimalisering av motoren der er vel et godt alternativ om det skal gjøres :D

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Har du USB+Aux i midtkonsoll? I så fall kan jeg anbefale denne: https://www.bilkomponenter.no/products/carelite-300b-bmw-streaming Hadde den forrige utgaven (Tune2Air) i vår forrige BMW, 2009 320xd for bluetooth audio and streaming A2DP. Fungerte upåklagelig uten å koste en formue. 

Og du bor vel ikke så himla langt fra TRF/Quickfix, så optimalisering av motoren der er vel et godt alternativ om det skal gjøres :D

Har også samme løsning (Tune2Air) i E64 og denne fungerer flott

Endret av Tony Soprano
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Herlig att du er fornøyd med bilen. Att det er kjøreglede i disse kan jeg skrive under på da jeg har hatt flere og også en uten tak 😊
Flott farvekombo på denne 👍

Kult å høre at du har god erfaring med disse kule små bilene 😍 Jeg har ikke fått blitt veldig kjent med denne enda, men gleder meg til tiden fremover med den 😃👍

Jeg skal sjekke ut denne Tune 2 Air ☺️ 
 

1-serie cab så jo ganske kul ut 😃 Jeg er ikke så veldig cabfan 😅 Men finnes de med hardtop eller bare med softtop ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått kjøpt litt skinnpleie og skal få begynt på denne drittjobben 😂 Jeg er ikke veldig glad i sånt arbeid. Hverken inn eller utvendig. Jeg blir helt svett når jeg driver med slikt fordi jeg stresser så jævlig pga at det er så kjedelig 🤮😂 Men jeg skal begynne på førerstolen og bestrebe meg på å jobbe sakte 😅 

Jeg var innom Sulland og pratet med flere der som sa at skinninteriøret på alle bmw’r var ekte og at vanlig skinnpleiemidler kunne brukes, så da handlet jeg et kit på Hamar Bilpleie til 700 kroner. Så da får jeg bare gyve løs 😅

En annen ting er at jeg opplevde at batterisymbolet lyste så jeg fikk ikke startet. Fant frem laderen og koblet den til batteriet. Etter noen timer og etter å ha lagt dette ut på sosiale medier, fikk jeg masse huff og gru fra folk som sa at nå kan jeg ha ødelagt moduler og fandens oldemor 🙈 Så jeg lyttet til dem og flyttet ladingen over til kontaktpunktene i motorrommet. Så nå har dette stått natten overog batteriladeren viste fulladet. Nå startet bilen med én gang 👍 Så får jeg krysse fingrene for at jeg ikke har skadet noe i de timene den ladet rett på batteriet 🤞

En annen ting er at de første dagene etter kjøpet, så at ringene på lyktene lyste opp når jeg låste opp bilen. Dette sluttet den etterhvert med og jeg lurer på om det er pga at batteriet begynte å bli tappet ? Og hva kan jeg gjøre for at ringene på nytt kan begynne å lyse opp når jeg åpner bilen ?

509C5D46-B49A-4F09-9473-4DBE7AD96BFB.jpeg

DB55C1F8-17CB-4286-A690-36CEECC465FB.jpeg

8A76BA0A-D992-4BFD-8425-4ECE0E5EB91D.jpeg

C61A6983-675D-4CBA-8DA3-C95A0D20DA88.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Ja stemmer, slike funksjoner som welcome lights (som du også skal kunne endre av/på i kjørecomputer tror jeg) kan forsvinne når batteriet blir svakt.

Ja det rimer at systemet kutter ut "unødvendigheter" dersom batteriet ikke er på topp 😅👍 Ja kanskje jeg kan klare å finne ut av dette hvis jeg søker på youtube 👍😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Welcome light på/av og hvor lenge de skal lyse kan justeres i idrive, kunne iallefall det på den jeg hadde. Men rart det ikke kommer på igjen etter lading. 

"Jeg var innom Sulland og pratet med flere der som sa at skinninteriøret på alle bmw’r var ekte og at vanlig skinnpleiemidler kunne brukes, så da handlet jeg et kit på Hamar Bilpleie til 700 kroner. Så da får jeg bare gyve løs"

Så Sulland kjenner ikke til Sensatec (heter det vel), BMW sin skinn imitasjon. Men i bilen din er det nok ekte skinn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, A.A skrev:

Welcome light på/av og hvor lenge de skal lyse kan justeres i idrive, kunne iallefall det på den jeg hadde. Men rart det ikke kommer på igjen etter lading. 

"Jeg var innom Sulland og pratet med flere der som sa at skinninteriøret på alle bmw’r var ekte og at vanlig skinnpleiemidler kunne brukes, så da handlet jeg et kit på Hamar Bilpleie til 700 kroner. Så da får jeg bare gyve løs"

Så Sulland kjenner ikke til Sensatec (heter det vel), BMW sin skinn imitasjon. Men i bilen din er det nok ekte skinn. 

 

Det er ikke iDrive på min 😢😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil. Har nylig handlet ganske lik bil selv og er ganske fornøyd. Fått prøvd ut pleiemidlene til skinnsetene? Vurderer det samme selv. Vurderer sterk selv en sånn Bluetooth greie. Noen som har tips? Hvilken av disse burde jeg gå for?

 

https://www.bilkomponenter.no/products/carelite-300b-bmw-streaming?gclid=CjwKCAiA4o79BRBvEiwAjteoYJiT69XkNOZ37AYK1dR7bh2GbKv_5gmlnGsXmciazoewgjoVnNarRxoCROcQAvD_BwE

eller:

 

https://www.bilkomponenter.no/products/viseeo-tune2air-wma3000a2

 

 

er det noe stor forskjell på disse eller er de ganske like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Simenbm skrev:

Gratulerer med ny bil. Har nylig handlet ganske lik bil selv og er ganske fornøyd. Fått prøvd ut pleiemidlene til skinnsetene? Vurderer det samme selv. Vurderer sterk selv en sånn Bluetooth greie. Noen som har tips? Hvilken av disse burde jeg gå for?

 

https://www.bilkomponenter.no/products/carelite-300b-bmw-streaming?gclid=CjwKCAiA4o79BRBvEiwAjteoYJiT69XkNOZ37AYK1dR7bh2GbKv_5gmlnGsXmciazoewgjoVnNarRxoCROcQAvD_BwE

eller:

 

https://www.bilkomponenter.no/products/viseeo-tune2air-wma3000a2

 

 

er det noe stor forskjell på disse eller er de ganske like?

Takk takk og i like måte da 😃👍 Har bare tusla i nærheten med den og ikke fått testet den på langkjøring enda. Men i morra blir ca 30 mils tur, så det gleder jeg meg til 😃 Nei jeg har ikke fått testet det enda. Har pleiet skinnsetene i bilen til faren min i dag, med Biltema sin lærvask og lærbalsam. Det ble i grunn veldig pent 😃👍

D5041BDE-54C1-4736-9251-5316BB6DA704.jpeg

A4A941C3-1678-4324-829D-4E5BBD94D2CD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var tråden ja :)

Flott at du har laget egen tråd for denne. 1 serie er flotte biler, som sagt så jeg på tilsvarende bil da denne kom, men desverre fikk jeg ikke stiftet bekjentskap med den da.

Veldig bra at du steller denne og får shina interiøret. Selv om det ikke er det kjekkeste arbeidet, så er det absolutt nødvendig.

Lyst interiør og mørk bil er virkelig nydelig, vokst på meg mere og mere de seinere åra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mortenej skrev:

Her var tråden ja :)

Flott at du har laget egen tråd for denne. 1 serie er flotte biler, som sagt så jeg på tilsvarende bil da denne kom, men desverre fikk jeg ikke stiftet bekjentskap med den da.

Veldig bra at du steller denne og får shina interiøret. Selv om det ikke er det kjekkeste arbeidet, så er det absolutt nødvendig.

Lyst interiør og mørk bil er virkelig nydelig, vokst på meg mere og mere de seinere åra.

 

Ja tenkte jeg kunne lage en tråd her, selv om det bare er en vanlig brukis 😅 Jeg tenker at det er en fin måte å ha et slags arkiv over bimmerene jeg har eid og eier. Fint å kunne vise frem til en evnt ny eier også. En dokumentasjon på vedlikehold blandt annet 😃 Skal på min første lengre tur med den i dag, da jeg skal kjøre til Grinder og hente min far som skal kjøres ned til min søster på Jessheim. Han skal med flyet til Spania i morgen, der han bor. Så det blir fint å få testa bilen skikkelig ☺️👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...