Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Større klosser, ja, men sjekket min nå, mener den har samme klosser som din (118D og over har større, mens 116D ser ut til å ha samme klosser uavhengig av sportspakke).

Jeg kjøpte klosser i stad, men ser på videoer at det sitter sånne "klør" på ene klossen som skal festes på stempel kaliper. Sånne klør sitter det ikke på klossene jeg kjøpte 🤔🤷‍♂️ Hvor viktig er dette ? 95CCB670-C616-4019-8759-DDFE701E06F1.jpeg.6c8b24ec866efde0eabaf206088fad12.jpeg
Fant dette bildet på nettet hvor disse klørne sitter. 92D0CB1C-541F-4235-97C5-56BF3C2A6CEF.thumb.jpeg.79902d081adfa4f6ecddc8148a8caeb0.jpeg

Her er de jeg kjøpte på Biltema. Disse har ikke sånne 🤷‍♂️ Vil ikke disse sitte å klapre inne mot stempelet ? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt mildere i dag (6 kalde) så orka å skru av ene forhjulet i dag for å sjekke bremseklossene 😅 Og de har masse kloss igjen. Men slitasjevarsleren var kast, så kan ikke tenke meg noen annen grunn til at jeg har fått denne rødlampa på bremser ? 🤷‍♂️ Men ang slitasjevarsler så er det vel bare én foran og én bak ? 🤔

EC3AD9CC-3CE0-4477-B0AF-F6493B0693B2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men ang slitasjevarsler så er det vel bare én foran og én bak ? 🤔

Ja, venstre foran og høyre bak. Strengt tatt er det ikke nødvendig med slitasjevarsler. Hvis du vil spare noen kroner, er det bare å kutte kabelen du har der og tvinne sammen ledningene (kortslutte). Da skal du få resatt serviceindikatoren. Jeg har gjort det en gang, og ser mange kjører slik, men jeg skaffet likevel en ny slitasjevarsler etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Basse Lusk skrev:

Ja, venstre foran og høyre bak. Strengt tatt er det ikke nødvendig med slitasjevarsler. Hvis du vil spare noen kroner, er det bare å kutte kabelen du har der og tvinne sammen ledningene (kortslutte). Da skal du få resatt serviceindikatoren. Jeg har gjort det en gang, og ser mange kjører slik, men jeg skaffet likevel en ny slitasjevarsler etter hvert.

Ja var i grunn det jeg antok ☺️ Den koster ikke mange kronene, så kommer til å kjøpe en ny. Greit at det som er der funker 😅👍 Så får jeg tror det går å resette på Bc etterpå. Hvis ikke må jeg resette den via Inpa ? Men det har en bekjent av meg så da stikker jeg dit og får det gjort 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh !! 🥳🎵 Da var ny slitasjeføler på plass. 295 kr på Sulland for orginal. 450 kr for uorginal på Mekonomen 😂🤷‍♂️
 

Men jeg kan jo ikke slippe unna en eller annen greie da såklart. Av og til så kutter kjørelysa å virke på Auto og må derfor skru på lysa med bryteren. Dette kommer og går. Skulle likt å vite hva det handler om. Da lyser bare ringene.

For en tid siden så bytta jeg den skjelvende lyspæra på høyre siden, over på venstre og syntes at dette ble bra. Men nå har den pæra begynt å skjelve igjen og da selvfølgelig på venstre siden 😅🤪 Så da er det vel sikkert et tegn på at den begynner å bli dårlig. 
 

Ja ja men godt å se det står Check Ok ihvertfall 🥳👍8013BB22-2675-4028-A387-09225C8DEC15.thumb.jpeg.91216e99d25a7f6043978ed3e607dd4f.jpeg

Er sååå glad i denne mld 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Bimmerlorris said:

Av og til så kutter kjørelysa å virke på Auto og må derfor skru på lysa med bryteren. Dette kommer og går. Skulle likt å vite hva det handler om. Da lyser bare ringene.

Du mener at xenonlysa slår seg av og på selv, helst i varierende lysforhold? Det er slik Auto-innstillingen er :) Lyssensoren ved speilet leser lysforholda, og slår på og av xenon-lysa alt etter behov. Motlys kan også trigge lyktene. Ringene lyser uansett, men lyser sterkere (DRL) når xenon-lysa er av. Ringene er godkjent som kjørelys i dagslys.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Du mener at xenonlysa slår seg av og på selv, helst i varierende lysforhold? Det er slik Auto-innstillingen er :) Lyssensoren ved speilet leser lysforholda, og slår på og av xenon-lysa alt etter behov. Motlys kan også trigge lyktene. Ringene lyser uansett, men lyser sterkere (DRL) når xenon-lysa er av. Ringene er godkjent som kjørelys i dagslys.

Nei dæven, sier du det ? 😂 Jeg drev og tenkte den tanken i stad, men fikk ikke helt til å tro det var sånn 🤔 Ja ja men da skal jeg slippe den tanken og undringen 😂👍 Ja ja sånn er det å ha slik moderne bil 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre inn i en tunnel eller en mørk garasje for å sjekke.

På pre-LCI var problemet at lyssensoren var for følsom, så der sto alltid xenonlysene på. Ikke noe stort problem siden angeleyes var svakere og ikke godkjent som kjørelys, men det hadde vært artig om det virket likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da har jeg lært moe nytt i dag også, nemlig at Auto-innstillingen på lysa er lys-avhengig 🥳😂

Blei så glad da jeg fikk på ny slitasjevarsler og ressetting gav meg 35 tusen nye km og Check Ok-lampa kom i displayet, at jeg kjørte rett ned i sentrum og vasket og fylte opp tanken 🥳😂

Ja så var det jo knallfint at det ikke var slitte klosser også 👍 De klossa som sitter der holder nok i flere år rett og slett 😃

Så nå var det digg å legge seg rett ut på soffisen og vite at det står en svart blank fin 1-serie med full tank i Carporten og med null feilkoder 😍 Ble en ny verden med de nye vinterdekka også. Nå er det mye artigere å legge noen breie i rundkjørinene og litt mer aktiv kjøring 🥳👍

497F2781-8F0B-4700-B623-0EC34BA0102D.jpeg

2920F272-7AC8-4B80-A8D5-DB839B9AA542.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg gummimatter til bilen også. Aner ikke passform eller kvalitet på disse. Har aldri hørt om firmaet heller, men til denne prisen så skal jeg vel overleve åkke som 😂👍

Så får jeg kjøpe noen pene velourmatter til våren og ha i bilen i sommerhalvåret ☺️

60C8F6EC-1CED-4913-8F8A-F0D234282099.jpeg

CC9B72F5-2BD7-4140-A2EE-8FAE20281597.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passformen ser i alle fall helt riktig ut. Spørsmålet er kvaliteten, den kan jo være bra, men vær obs på dette: Dårlige matter tåler ikke å bli bøyd. En gang jeg hadde vasket en slik billig-matte og hengt den opp til tørk over en stolrygg, var den delt i to dagen etter. Dessuten avga den en grusom lukt. Ta en tur innom bilmatteavdelingen på Biltema, så skjønner du hva jeg mener. Dyrere matter (originale) er luktfrie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Passformen ser i alle fall helt riktig ut. Spørsmålet er kvaliteten, den kan jo være bra, men vær obs på dette: Dårlige matter tåler ikke å bli bøyd. En gang jeg hadde vasket en slik billig-matte og hengt den opp til tørk over en stolrygg, var den delt i to dagen etter. Dessuten avga den en grusom lukt. Ta en tur innom bilmatteavdelingen på Biltema, så skjønner du hva jeg mener. Dyrere matter (originale) er luktfrie.

Såpass ja 😂 Ja mye ræl å få kjøpt, men får håpe jeg er heldig. De var satt ned i pris også 😅 Er uansett ingen krise om det er ræl, men får håpe de funker greit og de ser ihvertfall ut til å skulle passe. Kjekt med gummimatter om vinteren og de orginale jeg har nå begynner å bli veldig stygge. Stoffmatte med gummi der føttene skal være. Så blir det nye fine velourmatter til sommern 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt når ting ordner seg her og noen bekymringer mindre .😊

Angående matter så er det som nevnt her at rimelige matter fra feks Biltema ,har en mer lukt i seg ja og blir bra med nye sånne ting .

Fin denne bilen din Tore 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...