Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Otis skrev:

Såvidt jeg kan se, så har 1 serien tørre glidebolter så jeg tror det da er hull i pakning rundt stempel, og stempel som sitter fast.

Men en liten halvtime med verktøy, så vet du hva som er problemet. 

Ja, min erfaring med E87 er at det er lite problemer med glidebolter som henger. Bare å passe på at gummipakningene er hele og sitter på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ogee1 skrev:

Ja, min erfaring med E87 er at det er lite problemer med glidebolter som henger. Bare å passe på at gummipakningene er hele og sitter på plass.

Ja ser på koed at det ikke er samme type repsett til calipere som på E34’n min. Ser bare ut til å være denne ene gummipakningen til stemplet 🤔

Det som er litt rart er at det varierer veldig når caliperen klyper seg fast, lager varmgang og dermed risting 🤷‍♂️ var derfor jeg tenkte på gliderene. Så får da inderlig ikke håpe det er noe med abs’n 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ja ser på koed at det ikke er samme type repsett til calipere som på E34’n min. Ser bare ut til å være denne ene gummipakningen til stemplet 🤔

Det som er litt rart er at det varierer veldig når caliperen klyper seg fast, lager varmgang og dermed risting 🤷‍♂️ var derfor jeg tenkte på gliderene. Så får da inderlig ikke håpe det er noe med abs’n 🙈 

Som @Otis er inne på, er det kjapt å sjekke det, da. hvis jeg ikke husker feil kan du skru ut glideboltene uten å ta av noe annet. Sjekk en av gangen. De er sannsynligvis litt møkkete, men uten hakk eller tydelig slitasje.

Rart om ABSen skaper varmgang, synes jeg.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, ogee1 skrev:

Som @Otis er inne på, er det kjapt å sjekke det, da. hvis jeg ikke husker feil kan du skru ut glideboltene uten å ta av noe annet. Sjekk en av gangen. De er sannsynligvis litt møkkete, men uten hakk eller tydelig slitasje.

Rart om ABSen skaper varmgang, synes jeg.

Ok, får kikke på det 👍 Merker at bilen trekker litt til ene siden og at den bremser ujevnt. Så må få dette fiksa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ian skrev:

Hei, jeg må bytte første tennplugg på min BMW 116i 2006 og lurte på hvilken av tenpluggene som er nr 1. Noen som vet noe om dette?

Takk for tilliten at du spør meg selv om jeg ikke er noen fagmann 😅👍 Men Tennplugg nr 1 sitter alltid nærmest fronten. Altså foran på motoren. På motorer som står tverrstilt, så er fronten fremdeles der hvor alt står montert av bevegelige deler. Altså ikke der hvor girkassa står 👍 Lykke til 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da har jeg fått sett litt på høyre bremsecaliper foran og den kløp seg greit fast i skiva. Fikk løsna litt og vigget på caliper slik at den ikke klyper akkurat nå, men det varer sikkert bare til første tråkk på pedalen 😂 Så kikket litt på nett og stikker nå bort til huggeriet og kjøper en bruktdel. Er snakk om en femhundrelapp, så holder den ei lita stund så er det greit for meg. Antar at det er orginaldel. Ser jeg får kjøpt alternativ vare til ca 1500 kr på Koed, men funker denne brukte så greit for meg 😉

2F3EFBD0-F9C1-4675-B13E-ABA660ECC2E3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sveigis skrev:

Hadde gjort nøyaktig det samme Tore .😊

Kjipt med bremser som henger .

Ja håper skiva har tålt denne tiden med klypende brems 🙈 Men det får jeg vite etterhvert 😅🤞 Har fått hentet en "ny" på huggeren som jeg skal få montert i morra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rune-K skrev:

Vanligvis så holder det og lufte der du bytter men hvis du ikke vet hvor gammel bremsevæsken din er ville jeg luftet alle for og få byttet bremsevæsken samtidig.

Ahh takk for kjapt svar Rune 😃👍 Jeg kikket gjennom mappa i bilen i går og ser at væska var skiftet i 2016 tror jeg det var 🤔 Hvordan skifter man væska ? Åpne ventil høyre bak og tråkke den ut mens man etterfyller ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...