Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

Snakket med noen pærepushere engang som mente at 5000 k er det hviteste man får xenonpærer men 6 er vel det nærmeste som er å få kjøpt, er storfornøyd med mine (nightbreaker laser) og har hatt de i flere biler. D1S i den forrige og D2S i den jeg har nå og begge ser ut til å være høvelig akkurat like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kvasi skrev:

Snakket med noen pærepushere engang som mente at 5000 k er det hviteste man får xenonpærer men 6 er vel det nærmeste som er å få kjøpt, er storfornøyd med mine (nightbreaker laser) og har hatt de i flere biler. D1S i den forrige og D2S i den jeg har nå og begge ser ut til å være høvelig akkurat like bra.

He he pærepushere 😂👍 Leste at sånne gæmliser som meg burde gå for 4300k siden nattsynet har blitt litt skralt 😉 Så skulle bare visst om jeg klarer meg med litt billigere varianter enn disse dyre til over 1000 kr stk 🤷‍♂️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

He he pærepushere 😂👍 Leste at sånne gæmliser som meg burde gå for 4300k siden nattsynet har blitt litt skralt 😉 Så skulle bare visst om jeg klarer meg med litt billigere varianter enn disse dyre til over 1000 kr stk 🤷‍♂️ 

Temmelig sikker på at jeg er minst like gammel og har minst like dårlig nattsyn som deg  :P  Klarer deg garantert med de billigste som er. Jeg sliter med å se meg fornøyd med noe når jeg vet det fins bedre, blir dyrt med flere hobbyer men må bare leve med det :)  

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kvasi skrev:

Temmelig sikker på at jeg er minst like gammel og har minst like dårlig nattsyn som deg  :P  Klarer deg garantert med de billigste som er. Jeg sliter med å se meg fornøyd med noe når jeg vet det fins bedre, blir dyrt med flere hobbyer men må bare leve med det :)  

Ser på finn, en som selger et merke som heter Lunex. 500 kr for to pærer 😅 Jeg har en E34 535 som er bilen jeg legger penger i, så denne hverdagsbilen skal selvfølgelig få greit stell mtp oljer, væsker og slitedeler, men ikke faen om jeg bruker 3000 spenn på lyspærer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte som sagt 7-800 kr pr stk. hos Ekstralys, gikk for 6000K, veldig fornøyd. Bør bytte begge samtidig, ellers kan det bli sjenerende fargeforskjell, men du kan jo ta sjansen på å bytte bare den ene. Ellers bor du vel ikke langt fra Grønvold bilopphuggeri? Vet aldri hvor lenge pærer fra en vrakbil varer, men desto billigere må det bli. Bør nesten få dem gratis hvis du kjøper noe annet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Jeg betalte som sagt 7-800 kr pr stk. hos Ekstralys, gikk for 6000K, veldig fornøyd. Bør bytte begge samtidig, ellers kan det bli sjenerende fargeforskjell, men du kan jo ta sjansen på å bytte bare den ene. Ellers bor du vel ikke langt fra Grønvold bilopphuggeri? Vet aldri hvor lenge pærer fra en vrakbil varer, men desto billigere må det bli. Bør nesten få dem gratis hvis du kjøper noe annet der.

Kjenner jeg ikke er så lysten på å legge særlig mer enn tusenlappen nå i disse juletider 😅 Mer enn nok å bruke penger på. Ja bor på hamar og ser at Grønnvold selger brukte d1s-pærer brukt til 495 kr stk. Synes det er for dyrt når alternative produsenter selger for mindre nytt. Ja ja jeg får se hva jeg gjør. Aller først skal jeg kryssbytte og se om skjelvingen blir med over på andre siden 😅👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig spennende øppdeit, men jeg hadde disse stygge sprukne og flekkete skiltene da jeg kjøpte bilen, noe som jeg får helt mark av 😅 Så derfor veldig deilig med nye fine skilt og nye skiltholdere uten reklame for Mazda 😂👍 Ikke et vondt ord om Mazda altså, men passer særdeles dårlig på en bimmer 😉

Har kryssbyttet xenonpærene for å se om skjelvingen i pæra flyttet seg over til andre siden. Den har som regel begynt å skjelve når jeg har kjørt en stund, så tok derfor en litt lengre tur for å se om den begynte å skjelve igjen, men sålangt så er lyset stabilt. Men jeg merket da jeg skulle ta av kontakten på skjelvepæra, at kontakten var veldig lett å trekke ut, så kanskje grunnen var at konrakten satt litt for dårlig montert ? 

DB9BD31E-C2F4-4CEA-89E5-4D0AA322E4F9.jpeg

6A260D1F-40F6-4D35-80C6-05058B54F8D5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke så fælt mye som skjer med hverdags-1’ern i disse kuldedager 😅

Men kan nevne at frontlysa lyser jevnt og fint etter jeg bytta om pærene. Jeg nevnte mener jeg, at da jeg skulle ta av kontakten på den skjelvende høyrepæra, så var det veldig liten motstand da jeg trakk ut kontakten. Så det kan jo hende at litt løs kontakt var årsaken ? 🤷‍♂️

Kvikksølvet har krøpet ned på ca 17-20 blå 🥶 de siste dagene men det har ikke vært noe stress for den "vesle svarte" 😉 Nytt AGM-batteri og nye glødiser samt relé (tror det heter det ?) så fyrer den på første trykk 🥳 Men jeg lar den få stå på tomgang ca 5-10 min før jeg begynner å kjøre, bortsett fra når jeg er ferdig på jobb, for da vil jeg fort hjem 😂

Jeg må innrømme at siden jeg er eier av en N47-motor, så har jeg hele tiden denne lille bekymringen for regkjedet. Jeg tenkte ikke på dette da jeg kjøpte bilen. Hadde jeg gjort det så tror jeg ikke at jeg hadde kjøpt denne, men heller gått for en eldre modell med M47-motoren. Det er jo nesten ikke annet enn skrekkhistorier ang denne motoren 😱

Men gjort er gjort og jeg tipper jeg kan se langt etter å få igjen summen jeg ga for den på det private markedet, selv om den er tilnærmet rustfri og kun kjørt 126k. Så jeg får bare være snill mot den og gi den god motorolje hver vår og høst 😋

Men jeg skulle likt å visst fasiten på hvor mange av disse motorene som har måttet utbedre eller skifte kjedet, av de alle motorene som er produsert 🤔 Kan det være sånn som det alltid er; at det er skrekkhistoriene som kommer på trykk ?
 

Jeg er egentlig veldig rasjonelt satt sammen på den måten at jeg ler litt av sånt. Når man er ute og kjører, så ser man ofte at det står et fareskilt for stor elgfare. Allikevel så er det jo sånn at de aller fleste får jo IKKE en elg over panseret 😉 Eller vaksiner; de aller fleste får ingen skavanker fra dem og av 21 millioner smittede av Covid-19 i Usa, så døde IKKE 20 643 000 😅

Derfor forsøker jeg å tenke sånn ang bilen også. Jeg er veldig fornøyd med den, bortsett fra at jeg nok bør skifte dekk på den. Jeg står nesten fast på flatmark med den 😂 Den er en slak oppoverbakke ut fra arbeidsplassen min og jeg har ikke sjangs til å komme opp. Jeg må kjøre ut på sletta før den bakken og ta fart 🙈 Og jeg må skru av antispinn 😂 Greit nok at det er bakhjulstrekk og sikkert heller ikke kjempetung i ræva, men jeg tror dette er pga dårlige dekk. Det sitter fire år gamle Goodyear piggfrie på den. Har en følelse av at Goodyear bør holde seg til sommerdekk  😂

Ja ja, vinterdekk og dyre pærer er nesten som å betale en bot. Jeg hater akkurat disse utgiftene 🤮 Irriterende utgift som jeg ikke så for meg siden jeg trodde disse dekkene var bra. Penger som jeg tenkte jeg skulle bruke på blås og pulverlakk på Style 32-felga til 535’n 🤪

Takk til deg som gidder å lese alt fjaset mitt og riktig godt nyttår og la oss krysse fingrene for et 2021 med mindre smitte og restriksjoner 😉🤞

Jo på tampen må jeg si at jeg digger helt villt at vi har et parkeringshus her på Hamar med føner 😂 Digre luftkanoner nedi der som blåser skikkelig. Der har jeg en favorittplass hvor den ene kanonen står slik at den blåser friskt på spesielt én parkeringsplass og der parkerer jeg hver gang jeg har vasket bilen 🥳 Genialt på vintertid. Parkerer der og tar meg en spasértur på en times tid og ta deretter en kafétur eller litt vindusshopping på senteret og så er bilen knusktørr etter jeg har åpnet dørene og tørket innvendig ☺️👍 På den måten, null fryste dører og håndtak 🥳 Legger ved bilde av nyvasket 1-er 😄B0028C7F-EA9B-40B7-B3D3-68A2130CC38C.thumb.jpeg.39de523d65a093a03d740038d1d10bc6.jpeg

Oppe i taket rett utenfor bildet står denne frisktblåsende kanonen og tørker den "Lille Svarte" tørr og fin 😍8440EEDA-A5FC-48C9-8155-20FB073AE68F.thumb.jpeg.e29d7aa1da52d2842e9aeb9c25101bbe.jpeg

Ser såå mye bedre ut med nye flekkfrie nummerskilt 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...