Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

Gull å få mere futt i denne :) som du sier 170 eller 189 HK er ikke det viktige, det viktige er hvordan bilen blir å kjøre :)

og %vis er det en bra økning uansett. Herlig å få skikkelig futt utav denne "Go-carten"

Ang spesaildiesel, så kan jeg bekrefte at dette kan ha noe for seg. Hadde en S-max med 1.8 - 125 HK, ikke mye til motor, men her gikk jeg over til å fylle CirlceK sin Diesel pluss når den hadde bikka 120' km og merket både bedre drag og lavere forbruk. Tenker at det var noe tilsettninger som fikk rendak litt i sylindera.

På den andre siden, merka jeg ingen forskjell på hverken på volvo S40 d2 eller F10'n med 3l 6'er. Volvoen var gått bare 40' ish når jeg testa, mens F10 var på 90' (og 95% av disse var langkjøring, dvs 50 mil+)

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mortenej skrev:

Gull å få mere futt i denne :) som du sier 170 eller 189 HK er ikke det viktige, det viktige er hvordan bilen blir å kjøre :)

og %vis er det en bra økning uansett. Herlig å få skikkelig futt utav denne "Go-carten"

Ang spesaildiesel, så kan jeg bekrefte at dette kan ha noe for seg. Hadde en S-max med 1.8 - 125 HK, ikke mye til motor, men her gikk jeg over til å fylle CirlceK sin Diesel pluss når den hadde bikka 120' km og merket både bedre drag og lavere forbruk. Tenker at det var noe tilsettninger som fikk rendak litt i sylindera.

På den andre siden, merka jeg ingen forskjell på hverken på volvo S40 d2 eller F10'n med 3l 6'er. Volvoen var gått bare 40' ish når jeg testa, mens F10 var på 90' (og 95% av disse var langkjøring, dvs 50 mil+)

 

Ja effekten jeg kjenner er det som teller 😉 Nå har jeg et par fridager og tenker jeg skal få "kjørt den inn" litt i helga. Optimax fortalte meg at den blir bedre når jeg har fått kjørt litt. Ang diesel så tenker jeg at svaret på om den er bedre eller ikke, den får jeg etter oljeskift og bruk av den bedre dieselen. Forblir oljen ren og fin på pinnen, så må det jo være sant som tuner-mannen sier. Påstanden hans om at den vanlige dieselen møkker ned motor innvendig. 🤷‍♂️ Time will show 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få det dokumentert i vognkortet ☺️ Nå håper jeg på en oppholdsværsdag slik at jeg kan ta meg en skikkelig langtur etter oppgraderingen fra 116 til hundre-og-litt-mer-enn-150 hk 😉 Påstanden er ca 190 hk men det tar jeg med en klype grillkrydder 😂 Men at den går vesentlig bedre er helt udiskutabelt. 

85E9615D-2D33-4122-AED5-4305C13608D9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er ikke mye som skjer med denne. Gikk tilbake for å se når jeg skiftet olje og filter sist, og det var i juni.
 

Så tenker at det er litt vel råflott å skulle skifte olje igjen nå, fire mnd senere 😅 Så tenker at det går fint å vente til våren og heller forsøke å skifte så fort snøen er borte fra gårdsplassen ☺️
 

Har ihvertfall forebygget litt. Satte på "vinterlading" i går og lot den stå til i dag. Bilen har for det meste småkjøring, så greit å få toppet batteriet.

En annen ting jeg vurderer, er å kjøpe noen bokser med Fluidfilm beregnet for åpent bart metall og få sprayet på de mest utsatte plassene. Disse bilene er jo rimelig bokset inn med deksler, og etter inspeksjon under disse i sommer og veldig lite rust under der, tenker jeg på denne måten og velger i såfall å bare marinere de åpne bare metallet. 
 

Jeg kjører veldig lite i løpet av vintersesongen. Kanskje 4 tusen km fra november til april, så den blir ikke kjørt lenge på saltslusha veier vinterstid. Derfor jeg tenker som jeg gjør. Så ved å spyle den godt ukentlig på undersiden, tenker jeg at den ikke vil ruste så veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra den funker greit for deg og ikke minst få senk i vognkortet .

Greit å få det på stell😊😊

Ja de er gnidd med deksler disse og ,og tenker Fluidfilm må være fint under deksler på biler som dette .

Tenker og det samme på x5 og e87en her .

Voldsom krypeemne på dette middelet .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sveigis skrev:

Bra den funker greit for deg og ikke minst få senk i vognkortet .

Greit å få det på stell😊😊

Ja de er gnidd med deksler disse og ,og tenker Fluidfilm må være fint under deksler på biler som dette .

Tenker og det samme på x5 og e87en her .

Voldsom krypeemne på dette middelet .😊

Ja den funker veldig fint og går som ei kule nå 😅 Må si den har et voldsomt skyv etter tuningen 🥳

Veldig greit å få senken i vognkortet mtp eu-kontroller.

Nå var planen min å spraye fluidfilm på alle åpne steder og ikke under dekslene siden den er veldig bra bak der.

Hvor kjøpte du fluidfilm ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ikke mye å skrive om 😅 Bilen går som den skal uten feil eller lyter, bank i bordet 😉

Har nå eid bilen i ett år. Ikke vært mye tull og dermed en god bil å eie ☺️ Nye glødeplugger betalt av firmaet som solgte den, ett stk nytt batteri og sletting av litt feilkoder har vært eneste køddet frem til ene fjøra røk før sommerferien 😅 Da var jeg jo heldig og fikk tak i senkefjører og dempere til en hyggelig pris. Noe som gjorde at jeg like greit ønsket meg litt nytt forebyggende i forstilling. Så en liten tuning og godkjenning av understell.

Dette er det som har skjedd det første året i mitt eie og det er jeg fornøyd med ☺️
 

I dag fikk jeg somlet meg til å skifte over til vinterdekk. Tok i samme slengen en grundig vask i hjulbuer og under bilen samt en skikkelig vask av sommer og vinterfelga. Godt å ha rene hjul å smokke på til våren og generelt bra for dekk og felg å ligge lagret rene og pene ☺️
 

Så nå håper jeg på en problemfri vinter og bare vask og tut og kjør 🤞😅

7EF6C7BB-9D4F-41F7-9B6B-CA92924B0F5C.jpeg

DF597766-8773-4145-B629-C7AE5DBDB005.jpeg

B5805363-C873-483C-B293-0BD7D3A63C8D.jpeg

13990981-15B4-4FB8-B571-D4418056974B.jpeg

6A17259D-DE41-40B4-9FA5-7BCBB621B91A.jpeg

DD8CBF08-E65F-4D35-A135-910090E89586.jpeg

10D7021E-65E4-4F99-B9A8-FF896B48416D.jpeg

919F3B5F-6688-4759-9054-4D35F1FBADE1.jpeg

A086721A-D80A-4551-87BD-41D0CF5141CC.jpeg

941841B9-A33A-4CA2-A3EA-8C14B55D74D8.jpeg

11389CD6-D0AF-4925-8C6D-5DBF29C9ECEF.jpeg

9031F26D-2833-4403-8595-E59795C38CD9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...