Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Takk takk og i like måte da 😃👍 Har bare tusla i nærheten med den og ikke fått testet den på langkjøring enda. Men i morra blir ca 30 mils tur, så det gleder jeg meg til 😃 Nei jeg har ikke fått testet det enda. Har pleiet skinnsetene i bilen til faren min i dag, med Biltema sin lærvask og lærbalsam. Det ble i grunn veldig pent 😃👍

D5041BDE-54C1-4736-9251-5316BB6DA704.jpeg

A4A941C3-1678-4324-829D-4E5BBD94D2CD.jpeg

Har selv handlet autoglym sitt leather care set som jeg tenkte jeg skulle prøve på min i løpet av dagen. Kan legge til før og etter bilder hvis det er interresant. Har brune skinnseter i min bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Simenbm skrev:

Har selv handlet autoglym sitt leather care set som jeg tenkte jeg skulle prøve på min i løpet av dagen. Kan legge til før og etter bilder hvis det er interresant. Har brune skinnseter i min bil

Ja legg gjerne ut bilder 😃 Elsker bilder !! 🥳😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Denne bilen er pen og det interiøret er meget oppegående .😀

Misunner deg det .

Sikker på med litt kjærlighet ,så blir interiøret som nytt .👍👍

Takk Jan 🙏 Ja den virker i grunn å være hel og fin 😃 Har ikke sett noen bulker eller sår, annet enn litt steinsprutsår på panser. Har noen hektiske dager på jobb fremover nå, men skal se om jeg klarer å få begynt å rense og behandle setene ☺️ Så må jeg få skiftet olje og filter før kulda setter inn. Lurer litt på dieselfilter også. Kan ikke se at det er skiftet. Vet heller ikke hva som er intervall på dieselfilter 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Takk Jan 🙏 Ja den virker i grunn å være hel og fin 😃 Har ikke sett noen bulker eller sår, annet enn litt steinsprutsår på panser. Har noen hektiske dager på jobb fremover nå, men skal se om jeg klarer å få begynt å rense og behandle setene ☺️ Så må jeg få skiftet olje og filter før kulda setter inn. Lurer litt på dieselfilter også. Kan ikke se at det er skiftet. Vet heller ikke hva som er intervall på dieselfilter 🤷‍♂️

Bytt alt av oljer og filter inkl kupefilter. Bør ikke koste mye over 2k kr inkl gir og diffolje hvis du gjør jobben selv.
Ville ikke vurdert å kjøre mange km med bruktbil, aka det er det første jeg gjør, før jeg føler jeg kan stole på en bil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lurer litt på dieselfilter også. Kan ikke se at det er skiftet. Vet heller ikke hva som er intervall på dieselfilter 🤷‍♂️

Dieselfilter skal byttes med 60k intervall, din har vel akkurat passert 120k, så passer perfekt. Det har vært aksjon på dieselfiltervarmer på denne modellen, så sjekk dette. Har du litt flaks, så kan du lure inn et gratis filterbytte samtidig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Basse Lusk skrev:

Dieselfilter skal byttes med 60k intervall, din har vel akkurat passert 120k, så passer perfekt. Det har vært aksjon på dieselfiltervarmer på denne modellen, så sjekk dette. Har du litt flaks, så kan du lure inn et gratis filterbytte samtidig.

 

Det med dieselfiltervarmer og aksjon skjønte jeg ikke hva du mente med 😅🙈 Tenkte jeg skulle skifte det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Kvasi skrev:

Bytt alt av oljer og filter inkl kupefilter. Bør ikke koste mye over 2k kr inkl gir og diffolje hvis du gjør jobben selv.
Ville ikke vurdert å kjøre mange km med bruktbil, aka det er det første jeg gjør, før jeg føler jeg kan stole på en bil. 

 

Kupéfilter ble byttet for ikke lenge siden, men alt det andre er jo kjekt å få bytta ja 😃👍 Nå er jeg ikke redd for å kjøre med den ang olja, for den ble byttet på Bmw-verksted i våres. Men ja, olje og filterbytte står på agendaen ☺️👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Dæven for en digg farge 😍

Takker. Er veldig fornøyd med bilen. M-sport pakka og shadowline gjør sitt med utseende. 
 

Har du noen fremtidige planer med bilen din? Selv har jeg tenkt til å bytte til Led i alle lykter og foliere det som er sølv innvendig til Carbon eller sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Simenbm skrev:

Takker. Er veldig fornøyd med bilen. M-sport pakka og shadowline gjør sitt med utseende. 
 

Har du noen fremtidige planer med bilen din? Selv har jeg tenkt til å bytte til Led i alle lykter og foliere det som er sølv innvendig til Carbon eller sort.

Foreløpig ikke 😅 Jeg har en E34 535ia 1990-modell som jeg prioriterer og bruker penger på, men jeg får se. Kanskje et senkesett og noen finere felger etterhvert 😅 Men først skal jeg sørge for å holde den i god teknisk stand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det finnes noen triks i kjørekomputeren som viser hvor mye dynamoen lader ? Men såpass avansert er den kanskje ikke ? Jeg sto i vaskehallen i stad og skrudde av motoren, men glemte å trykke ut nøklen. Etter en liten stund kom det en gong og batterisymbolet kom i displayet. Noen som vet om dette kom opp fordi tenningen fremdeles sto på, eller om det er fordi batteriet er svakt ? Jeg hadde lav spenning her om dagen og ladet opp batteriet fullt. Sjekket spenningen i stad og da sto det 12,09 Volt. For sikkerhets skyld satte jeg batteriet på lading igjen, siden jeg skal tidlig ned på verkstedet der jeg kjøpte bilen, for å skifte en glødeplugg. Kjipt dersom bilen ikke starter i morra 🤮😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av bilder du har vist tidligere i tråden, ser jeg at du har originalt batteri. Hvis det ikke er byttet siden bilen var ny i 2009, er nok det årsaken til at batteriet lader seg ut så fort. Dato er stemplet på minuspolen, sjekk der. Nytt batteri fra BMW koster 4-5000 kroner, det trenger du ikke. Et tilsvarende fra Biltema eller Thansen til halve prisen, duger bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Basse Lusk skrev:

Av bilder du har vist tidligere i tråden, ser jeg at du har originalt batteri. Hvis det ikke er byttet siden bilen var ny i 2009, er nok det årsaken til at batteriet lader seg ut så fort. Dato er stemplet på minuspolen, sjekk der. Nytt batteri fra BMW koster 4-5000 kroner, det trenger du ikke. Et tilsvarende fra Biltema eller Thansen til halve prisen, duger bra.

 

Ja her sitter batteriet fra 2009 😅🙈 Så tenker litt på å handle biltema sitt agm-batteri på 80amp. Lik amp som det som sitter i nå. Men vet du om det er et must å registrere batteribytte i bilens hjerne ? Så på en yt-video og der var ikke det noe tema 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...