Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

Tipper ny pære gjør susen. Jeg var heldig å fant 1 pære til Minien på Finn i nærheten, ubrukt Osram eller Philips eller hva det var, til 300kr, der Bavaria skulle ha 1500-2000kr. Pæra røk ikke med en gang, det var litt av og på mener jeg å huske. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere så er xenonpærer det kjipeste jeg vet å koste på bil .

Men saumfar Finn da det ofte kommer nye pærer ut nye for latterlige priser .

Monterte selv Osram på e53 og ble mye bedre😀.

Slapp skjelving i lys og ikke minst mye bedre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sveigis skrev:

Som nevnt tidligere så er xenonpærer det kjipeste jeg vet å koste på bil .

Men saumfar Finn da det ofte kommer nye pærer ut nye for latterlige priser .

Monterte selv Osram på e53 og ble mye bedre😀.

Slapp skjelving i lys og ikke minst mye bedre .

Ja ja nå er det vel bare sånn at en må regne med dyrere bilhold sålenge man velger å ha nyere type bil. Men finn sier du ? Søke på finn etter nye xenonpærer til anstendig pris ? Er det det du sier ? Får sjekke ut. Hva mener du jeg kan få Osrampærer til ? Hva ga du ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ja ja nå er det vel bare sånn at en må regne med dyrere bilhold sålenge man velger å ha nyere type bil. Men finn sier du ? Søke på finn etter nye xenonpærer til anstendig pris ? Er det det du sier ? Får sjekke ut. Hva mener du jeg kan få Osrampærer til ? Hva ga du ? 

Ja bare søk på xenonpære feks ,så dukker det opp i bøtter og spann .

Nå vet ikke jeg om du har d1 eller d2 på på din bil ,men på e61en var det d1s og kjøpte nye ubrukte på Finn for 500 for to pluss frakt.

Alltid noen som har noe Tore😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sveigis skrev:

Ja bare søk på xenonpære feks ,så dukker det opp i bøtter og spann .

Nå vet ikke jeg om du har d1 eller d2 på på din bil ,men på e61en var det d1s og kjøpte nye ubrukte på Finn for 500 for to pluss frakt.

Alltid noen som har noe Tore😀

Oi, hvordan finner jeg ut hvilke D jeg har ? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Hvis du vil gjøre det kjempebillig, så er det jo bare å hente en xenon-pære hos den lokale bilopphuggeren, koster maks en 100-lapp, tenker jeg.

Jeg har lest litt på nett nå og siden jeg i grunn er litt lei av dårlig nærlys på bmw, så lurer jeg på å legge litt penger i det og kjøpe pærer med 6000 lumen eller hva det nå heter i stedet for 4600 som er orginalt. Og kjøpe to nye sånn at det blir helt likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg har lest litt på nett nå og siden jeg i grunn er litt lei av dårlig nærlys på bmw, så lurer jeg på å legge litt penger i det og kjøpe pærer med 6000 lumen eller hva det nå heter i stedet for 4600 som er orginalt. Og kjøpe to nye sånn at det blir helt likt. 

Ikke lumen men "K" Som i Kelvin, sier ingenting om hvor bra lys du får og en enhet ingen har et realistisk forhold til..
raskt forklart, jo mer Kelvin jo blåere blir lyset. Jo blåere jo dårligere på våte høstveier, men også mer credworthy på vinteren av lokale rånere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kvasi skrev:

Ikke lumen men "K" Som i Kelvin, sier ingenting om hvor bra lys du får og en enhet ingen har et realistisk forhold til..
raskt forklart, jo mer Kelvin jo blåere blir lyset. Jo blåere jo dårligere på våte høstveier, men også mer credworthy på vinteren av lokale rånere :) 

Ahaa !! Skjønner ☺️😅 6000 er rånerfavoritten og 4600 er fra kvalitetsmerke er det jeg heller bør fokusere på ? 😄 Har eldet på meg noe dårligere mørkesyn så jeg trenger lys som funker best på mørke våte vinter/høstveier 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4300K er original fargetemp, den er litt i det gule spekteret som gir best lys på våt asfalt. Mange velger 6000K når pærene skal byttes, som er best på snøføre, samt gir et moderne, hvitt lys.

Her kan du se en sammenligning: https://www.ekstralys.no/kelvinguide/

Men uansett hva du velger, så vil du oppleve et bedre lys enn i dag, fordi lysstyrken i xenon-pærer svekkes over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...