Gå til innhold

[space] sin F30 330E


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

På 16.12.2020 den 15.01, [space] skrev:

Will do!
Disse skal jo være tilpasset modellen. Det står de senker like mye forran og bak, men kan ikke helt skjønne det.

Galleribilde

Denne skal være senket med samme sett. Litt mindre dekkstrekk der så hadde det fyllt ut perfekt.

Se der ja, det er jo bilen min 😄 Til info så målte jeg høyde på bilen før og etter senk og fjærene senket 20 mm fremme og 12 mm bak. Bilen hadde msport dempere/fjærer fra før så effektiv senking fra standardhøyde blir da 30/22 mm.

Ja det ble litt mer dekkstrekk på bakdekkene enn jeg likte selv, Conti var mye smalere i størrelsen enn tilsvarende Michelin. Blir nok å skifte til 265/35 eller 275/35 dekk bak hvis ingen kjøper felgene før det er tid for sommerdekk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, staike skrev:

Se der ja, det er jo bilen min 😄 Til info så målte jeg høyde på bilen før og etter senk og fjærene senket 20 mm fremme og 12 mm bak. Bilen hadde msport dempere/fjærer fra før så effektiv senking fra standardhøyde blir da 30/22 mm.

Ja det ble litt mer dekkstrekk på bakdekkene enn jeg likte selv, Conti var mye smalere i størrelsen enn tilsvarende Michelin. Blir nok å skifte til 265/35 eller 275/35 dekk bak hvis ingen kjøper felgene før det er tid for sommerdekk igjen.

 

Dette var ikke en 330e kanskje? I så fall tipper jeg den vil senke enda 5mm bak på en 330e sammenlignet med din, da batteripakken ligger og tynger ned i bakkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, macrorain skrev:

 

Dette var ikke en 330e kanskje? I så fall tipper jeg den vil senke enda 5mm bak på en 330e sammenlignet med din, da batteripakken ligger og tynger ned i bakkant. 

Jo, det er en 330e. Godkjent senket med Eibach sine fjærer til akselvektene på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, staike skrev:

Jo, det er en 330e. Godkjent senket med Eibach sine fjærer til akselvektene på denne bilen.

OK, så bra. Det er de fjærene jeg burde hatt på min også, bedre senkegrad enn H&R sine (som riktignok IKKE er godkjent til 330e), de ga nok noe ala 30mm foran og 35mm bak, så ble 5-10mm for lav bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@staike Jeg plukka bildet fra finnannonsen din :) Lekker bil!

Gleder meg til å få på senk, men det haster ikke akkurat nå :) Tror det settet blir perfekt!

Så får jeg se hva jeg gjør med felger. Akkurat nå heller jeg mot å beholde de jeg har, bare space de ut litt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Tipper det neste blir en 4-hjulskontroll, og så måle til spacere.

Det går lett en cm spacere på med originalfelgene. Sikkert mer også. Må bare måle skikkelig.

Forøvrig synes jeg ikke jeg har mistet noe komfort med Eibachfjørene. (men nå har alle mine (ikke suv) biler vært senket da.

Om alt går som planlgt blir det ny bil neste år. Det står da mellom F80 M3, M4 eller M2. Det "fornuftige" ville jo vært M3, mtp at jeg har barn. Hooliganen vil kanskje ha M2, mens den som ser på kjøremønster og hva jeg egentlig setter pris på kanskje vil ha M4, som en mer GT-bil. Vanskelig, men spennende valg. (Gjerne i sakhir orange...)

Er det noen andrer rødfarger disse M-bilene ar kommet i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dagens oppdatering.

Kan bekrefte at 10mm spacere ikke passer på F30 pga for høy senterring i navet.

080F7C7B-1EE6-41C7-9D97-42539C9D8B2D.thumb.jpeg.956c7de6c494c1c7d3ced615f71670bb.jpeg

2DB21CB2-FC6A-4E75-B464-8565F2C5F5AF.thumb.jpeg.d7bf061c296b94db25a5dc9b4bceba12.jpeg

 

2. Ladeluka har gått i vranglås og nødåpneren røyk når jeg dro i den...

I tillegg fusker bensinlokket da, så må gjerne 3-4 turer rundt bilen hver gang jeg skal fylle...

Får vel bestille time. Mener jeg hørte det går på garanti. Hvertfall bensinlokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er bensinlokk og ladeluke fikset på garantiIMG_1816.thumb.jpg.0517c1d97a2dbd326ac8e84a51b6b637.jpgIMG_1818.thumb.jpg.c5188b330295b1afa54d1ce9464bd85d.jpg

Bilen er litt lavere på høyresiden... Det er litt irriterende kjenner jeg.

Jeg har ikke hatt den på 4-hjulskontroll ennå. Kan det rette opp i litt av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...