Gå til innhold

Start problemer, video vedlagt, e36, M42


Bmw mann
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, E.C. skrev:

Hvorfor er det noe feil på den? Klikkingen indikerer heller det motsatte, at solenoiden fungerer. 

Det mest vanlige er å sjekke om du får fram drivstoff og om du har gnist. For deg er det lurt å vurdere kondens i tanken også, ettersom bilen har stått lenge.

Den klikker konstant, den stopper ikke. Når jeg feilsøke på motor i 20 min så sto tenning på hakk 1 uten at klikkingen stoppet. Det har aldri vært slik før og det bør vel heller ikke være slik, enig? 

Jeg får ta for meg bensinfilteret og slangene fremover å se om det kommer noe ut der. Kondens kan nok være tilfelle i tanken ja da nivået visstnok er i underkant av halv tank. Hva er fremgangsmåte da? Tømme tank totalt og fylle på ny? Hva er enkleste måte å gjøre det på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke ventilen som bestemmer når den skal klikke, men mekanismes som styrer den. Som nevnt over, kan være noe feil på kablene om mus har spist opp noe. Hvis du kobler ut bensinpumpen og bilen starter på startgass så vet du at problemet er drivstoffet. Hvis den ikke gjør det så problemet et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ehagen5150@gmail.com skrev:

Har bilen stått lagret i fuktige omgivelser? Evnt mus som kan gnagd i stykker noe?

Den har stått under åpen himmel i 2-3 år, men så har den stått inne i snart 1 år i oppvarmet lokale. Ingen skadedyr eller tegn til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, E.C. skrev:

Det er jo ikke ventilen som bestemmer når den skal klikke, men mekanismes som styrer den. Som nevnt over, kan være noe feil på kablene om mus har spist opp noe. Hvis du kobler ut bensinpumpen og bilen starter på startgass så vet du at problemet er drivstoffet. Hvis den ikke gjør det så problemet et annet sted.

Ok, jeg tror jeg har startgass så får prøve det. Hm, merkelig. Men ved å prøve å starte lenge, er det slik at motor kan bli druknet av for mye drivstoff? Eller at den blir sur jo mer enn prøver? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ehagen5150@gmail.com skrev:

Kan være så mangt, men har du gnist og bensin burde du jo ha start. Sjekk kontakter osv. Sjekk hjernen om det har kommet fukt i rommet der. Men igjen høres ut som el trøbbel.

Hater elektriske problemer for det er så vanskelig å lokalisere dem. Men jeg får bare begynne et sted da 😑 Tusen takk for tipsene 🙏😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, E.C. said:

Hvorfor er det noe feil på den? Klikkingen indikerer heller det motsatte, at solenoiden fungerer. 

Det mest vanlige er å sjekke om du får fram drivstoff og om du har gnist. For deg er det lurt å vurdere kondens i tanken også, ettersom bilen har stått lenge.

har du prøvd med startgass? Kan kjøpes på biltema. Du kan ta å skyte litt inn i MAF sensoren og så starte asap. Om ingen ting skjer så er det ikke noe tenning, og husk å ikke sende for mye inn. Bare litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve på nytt imorgen med deres tips, kjøpt meg en gnistsjekker for pluggene samt startgass. Nytt bensin filter er på vei, så kan jeg sjekke ved demontering om det er kondens/vann i systemet. 
 

Ellers rota jeg litt rundt av andre grunner idag å fant denne frakoblet, noen som vet hva det er for noe funksjon som er frakoblet? (Ledninger som går til hjernen). 

E05F4F5D-F19C-4F3F-A581-CA3DAD0C9F86.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...