Gå til innhold

hjelp! første vinterlagring


Tjallvard
 Share

Anbefalte innlegg

Har lagret/vinterlagret 6-7 forskjellige biler 3 forskjellige steder, alle med god erfaring. Det går nok helt fint,  ikke vits i å skape et problem der det ikke er noen ;)     

Jeg har aldri hatt problem med lagring av noen av disse bilene, det holder alltid med å hekte av batteripolen. Alle bilene har startet etter lagring som om de skulle vært ute på tur dagen før - ingen vits i å bekymre seg unødvendig her. Pass på å ha bra med luft i dekkene slik at du slipper bryderiet med halvflate dekk når bilen skal ut på veien igjen. 

Har til dags dato ikke hatt problem med musespist interiør/motorrom. Det kryr av mus der bilen(e) står parkert (kald garasje og kald låve), men har aldri opplevd at de har krøpet inn i bilen og forsynt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Rune-K said:

Litt kult og ha E36 touring som drømmebil, det tror jeg du er ganske alene om. Mangfoldet lenge leve.

 

Helt ærlig må jeg innrømme at jeg har veldig sansen for E36 Touring. De er usedvanlig sjeldne her i Norden, du ser dem aldri. Husker en bekjent kjøpte en 1996 E36 323iA (ikke steptronic) Touring i 2009ish, allerede da var den relativt sjelden. E36 Touring over hele fjøla uansett motorisering er sjelden vare, jeg har vært på utkikk i et par år nå, og de dukker aldri opp. 

Det kryr av slitne , rustne og ihjelkjørte E46 Touring, men en E36 320i/323i/328i/325tds Touring manuell er en ordentlig godbit som det er manko på herfra til månen, og det har det vært i årevis. Så jeg skjønner faktisk veldig godt hvorfor trådstarter digger disse bilene :lol:

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, *MrB* skrev:

De 2 første der er nok sikkert grei å ta før de utvikler seg. I hvertfall provisorisk. Den siste der kan du nok stanse med å fyre litt lanolin i hullet.

Sleng gjerne en fuktbolle fra Biltema i bilen også. Ellers er vel det viktigste nevnt.

 

Edit: Ser fuktbolle alt var nevnt.

Høres ut som planen det! Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Har lagret/vinterlagret 6-7 forskjellige biler 3 forskjellige steder, alle med god erfaring. Det går nok helt fint,  ikke vits i å skape et problem der det ikke er noen ;)     

Takk! Ærlig litt redd for at bilen skal stå stille til våren, så dette hjelper på! Gjør nok alt av tips gitt tidligere i tråden i tillegg. 

 

59 minutter siden, Werther skrev:

 

Touring manuell er en ordentlig godbit som det er manko på herfra til månen,

Ja jeg lette lenge etter noe jeg hadde råd til og som ikke var ødelagt. Akkurat denne hadde jeg liggende i en fane jeg aldri turte å lukke i 4mnd. En glemt og inaktiv autodb annonse 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...