Gå til innhold

Noen som har meldt seg inn i Koeds medlemsklubb, erfaringer?


sondre
 Share

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Skulebollen skrev:

På INGEN måte min erfaring. Aldri opplevd bedre kundeservice enn GS. svarer asap, fikser retur uten og mukke. 

 

@Ingvaldsen

Spør av nysgjerrighet..

Har du bmwccn rabatt hos GS? har du evt. Lagt inn samme handlekurv og sett totalpris der? ( Gitt du handler originaldeler ) 

GS har ikke alt i lista som koed har, her er noen av tingene i lista hans med bmw ccn rabatt. GS har moms med på prisen per vare det har ikke koed

bilde.thumb.png.c2bc19ade12f47b176ed64f7dfa2f1ca.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Skulebollen skrev:

Ser ut som noe er litt billigere, og noe litt dyrere? Trekker man fra frakta siden GS har fraktfritt så er det vel mye likt totalpris? 

Og lagerbeholdning er uten tvil bedre hos GS

Kommer nok helt ann på hvilken bil du ska handle til

 

 

virker for at gs og koed er i samme eierskap, ser det begynner å dukke opp brukte deler fra koed i katalogen hos gs. Noe dyrere og uten mulighet for å legge inn bud

det vil vell kanskje si at de tar fra samme lager av nye deler

De har også samme regnskapsfirma

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått samme eier for ikke så lenge siden. 

Jeg kjøper hos begge og har BMWCCN-rabatt hos begge. Fordelen med GS er at det stort sett alltid er gratis frakt. Koed tjener tilsynelatende en del av penga på "frakt". De har ikke en reell avtale der frakten koster 190 spenn per gang. Dermed blir det også slik at hvis jeg har en større ordre så kan jeg bestille en del hos Koed og en del hos GS. Det er alltid noe som er billigere hos GS og når frakten der er gratis så blir det fort en del besparelser på å flytte deler av ordren til GS. 

En del av bruktdelene som er i butikkene har også helt spinnville priser når man ikke lengre kan gi bud. Bruksfradrag basert på alder og km-stand er enkelte ganger helt ute på tur. Jeg har vurdert brukte LCI-lykter til E61en, jeg har halogen. En ny Hella lykt kostet vel rundt 3500kr med rabatt og det er ca. hva de skal ha for brukte lykter som har sittet på en bil i over 10 år og 250k km. Eller en M-ASK til preface til 4500kr. Disse pleier ofte å gå til helvete, så betale noe særlig mer enn 1000-1500kr for noe sånt som ikke er overhalt er egentlig uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker begge selv. Heller mest mot koed, men tar mye små tjafs hos GS pga frakt. Men GS minner meg om bilpeleikongen, er jo en form for salg eller feiring hver uke. Priser seg som regel kun ned til koed priser. Eller så har jeg bedre erfaring angående kundeservice og oppfølging hos koed framfor GS. Geir lar deg ikke sitte igjen med en uoppklart sak, og fikser alltid en løsning!

Veldig gunstig med brukte deler hos koed. Fått endel retrofits til en veldig god pris hos koed, de gangene har jeg kontaktet på mail fremfor bud. E46 dette gjelder, begynner å bli en gammel og utvasket modell det også, sikkert godt for dem å bli kvitt litt gammelt "ræl"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk alltid gitt lavest bud på alt brukt og har alltid blitt godtatt, og aldri kjøpt brukt slitedel såklart

budfunksjon er borte på noen få produkter, mens de nå har gjemt budgivningen sik at du må trykke deg inn på varen for å by
 

er ikke mange steder du kan handle brukte deler med samme kundeservice som koed, der brukte deler blir satt på lik linje som nye med unntak av spesielle tilfeller.

 

koed er også importør for alpina i norge, noe jeg har hatt god bruk for

har du delenr på alpinadel så er det bare å skrive det inn i handlevogna så kommer det nesten alltid opp med priS👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Hedin Automotive, som også eier bl.a. Bavaria og GS har nå også kjøpt KOED. Hva det resulterer i vet jeg ikke, men bruker begge. Begge har kjempe kundeservice det lille jeg har vært i kontakt per e-post, og prisene er nogenlunde de samme. Eneste jeg kunne vært foruten er den dyre frakten hos KOED, men om orden er stor utgjør ikke frakten så mye at det gjør noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, papertiger skrev:

Jepp, Hedin Automotive, som også eier bl.a. Bavaria og GS har nå også kjøpt KOED. Hva det resulterer i vet jeg ikke, men bruker begge. Begge har kjempe kundeservice det lille jeg har vært i kontakt per e-post, og prisene er nogenlunde de samme. Eneste jeg kunne vært foruten er den dyre frakten hos KOED, men om orden er stor utgjør ikke frakten så mye at det gjør noe. 

Om ordren er stor(20k+) så får du faktisk bedre og mer rabatt hos koed, dette vet jeg med sikkerhet.

Har og merket at frakten varierer lite hos koed selv ved bestilling der de måtte sende flere kolli.

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis mye delte meninger her om koed og GS. Og jeg er helt uenig at man får bedre rabatt når det er ordre over 20k. Jeg var faktisk innom Koed med et eksempel på en ordre som jeg har fått levert fra GS, de kom ikke i nærheten av den prisen som GS ga. Så alt kommer an på hvem man snakker med hos begge firma og da hvor mye rabatt man får. 

Hvis dere lurte på hva deler det er snakk om er det M Performance eksos til en G31. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har vi en gledelig nyhet til våre betalende medlemmer. Vi har nå inngått en ny, lukrativ samarbeidsavtale med GS Bildeler som virkelig kommer våre medlemmer til gode! Her kan man tjene inn medlemskontingenten på et enkelt kjøp!

Grunnrabatter hos GS Bildeler til BMW CCN medlemmer:

20 % på ALT av Originale BMW-deler
Inntil 35 % på alternative service- og slitedeler
Inntil 60 % på sommer- og vinterdekk
Inntil 20 % på senkesett fra H&R
Inntil 25 % på hengerfeste fra Westfalia
Inntil 30 % på bilpleieprodukter
Inntil 30 % på Premium poleringsutstyr fra Rupes
Inntil 20 % på Premium bilpleieprodukter fra Swissvax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off topic, men jeg bestilte noen småting fra Koed forrige uke. Det tok 7 dager fra bestilling til leveranse, selv om jeg bor 6 mil/50 minutter unna.  Til sammenligning, for noen år siden bestilte jeg en kalesje til en Mazda MX-5 fra New York torsdag kveld (pakken var type 1m bred/1.8m høy), og hadde den hjemme på døra mandag ettermiddag. 

Det er jo pokker ikke rart Norge er lite konkurransedyktige på det meste, TTT gjelder over hele fjøla (Ting Tar Tid)!!!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Werther: Samme her, bestilte noe fra Amazon som var på lager i USA kl. 14 på en tirsdag, lastet opp på bil i Oslo kl. 10 på torsdag, plukket opp i butikk kl. 17. 

Når det gjelder rabatten så har jeg fått den også. Ser ut som at GS er mer konkurransedyktige mot Koed på originaldeler nå, men det har vært litt hipp som happ før også, noe billigere her og andre der. Koed har mer Meyle/Lemforder som er aktuelt i understell, men skal man ha originale småting så stikker GS av med seieren pga. fri frakt. Ellers er ikke GS helt der på alternative deler. Det høres ut som mye med 35% rabatt, men prisen er fortsatt ute på bærtur. ZF = Sachs. Nå skulle jeg ha dempere. GS skal ha 4887 kr for originale og 4678 kr for ZF. Etter hhv. 20% og 35% rabatt havner jeg på 3909kr for original og 3041kr for ZF. Bestilte nettopp Sachs, altså ZF, et annet sted til ca. 1500kr. Riktignok med rabatter det også, men full pris der er ca. 2000kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...