Gå til innhold

BMW X1 eDrvie25e F48 ladbar hybrid og batterikapasitet.


stimas
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Marius2002 skrev:

@Kvakkster det er vel 38L tank og man kan vel se bensinnåla flytte seg om man småkjører mye på bensin :) Det er heller kanskje ikke den mest økonomiske bilen om det er mye kjøring :) Blir mye fylling :D Men ser man bort fra det, så er det mye bil for pengene og mye kjekt ekstrautstyr. 

Får bare leve med det :) stod mellom denne eller en Passat & Superb. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte fra Trøndelag (litt nord for Trondheim) til Tønsberg i sommer. Endte på 0.55 tur/retur. Det synes jeg ikke er så værst. I Eco pro modus så ble det vel den klarte å få til 37 mil på strøm til slutt. Da hadde jeg ikke med ladekabel. Synes det er innafor. Måtte vel tanke 1 gang hver vei da.

Hadde også en periode i fjor høst hvor det var mye småkjøring på strøm. Når jeg fylte tanken da, så mente gjettometeret at jeg skulle komme meg godt over 100 mil på en 40 liters tank. Så er nok ikke den mest avansert algoritmen som ligger bak.

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 18.12.2020 den 13.13, mslello skrev:

Jeg kjørte fra Trøndelag (litt nord for Trondheim) til Tønsberg i sommer. Endte på 0.55 tur/retur. Det synes jeg ikke er så værst. I Eco pro modus så ble det vel den klarte å få til 37 mil på strøm til slutt. Da hadde jeg ikke med ladekabel. Synes det er innafor. Måtte vel tanke 1 gang hver vei da.

Hadde også en periode i fjor høst hvor det var mye småkjøring på strøm. Når jeg fylte tanken da, så mente gjettometeret at jeg skulle komme meg godt over 100 mil på en 40 liters tank. Så er nok ikke den mest avansert algoritmen som ligger bak.

Hei... var 40 liter bensintank ekstrautstyr? Makser min på ca 32 liter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Kvakkster skrev:

Hei... var 40 liter bensintank ekstrautstyr? Makser min på ca 32 liter. 

Mener 40 er standard på ja. Har aldri kjørt den helt tom, men har fylt mer enn 32 liter iallfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 530e i fra 2017 en sommer. Kom da opp på 35km på strøm under optimale forhold. (20c ute, medvind og nedoverbakker).

Det var første og siste gangen, ellers lå det på alt mellom 15-25km på ren strøm.

X5 45e virker interessant, der får man faktisk litt rekkevidde. Hører at folk får mellom 6-7 mil selv på vinteren. Helt annen prisklasse dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...