Gå til innhold

Rustfritt stål


02dag
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor i all verden kan man kjøpe dette nå for tiden? Trenger plater, flattjern, rør i forskjellige dimensjoner men trenger ikke byggplatestørrelser (1200x2400)

Biltema har vanlige stålplater opp til 2mm tykkelse men ikke rustfritt. Ingen har dette.

 

De som har handler ikke med private og sier at bestill gjennom et byggevarehus. Hvis du ringer byggbest så skjønner de ingenting og spør om du vil ha børstet eller polert....

Trenger dette for min nye innsugsmanifold for en BMW M10. Har gitt opp alusveising.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til? I konsernet vårt har vi en metallbearbeidingsbedrift som vi bruker på det meste av konstruksjoner. Jeg har også brukt de privat til corten-plantekasser osv. De selger til privatpersoner også og har eller skaffer det meste av rustfrie stålkvaliteter i både plater, tubing og flattstål, alt fra 304L til 6Mo og 25Cr Duplex. Det finnes sikkert en slik type bedrift i nærområdet ditt også?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert innhold er egentlig enklest å kjøpe via verft o.l  Syrefast er derimot mere normalt enn rustfritt, men begge deler er ganske dyrt i innkjøp i ren kilopris. Kjøpte en ø28mm aksling på 80cm til ett vedkløyver prosjekt for noen år siden, tror bare den stubben ble over 800kr når jeg kjøpte på lokalt firma som driver mye med syrefast. Dem tok ganske enkelt kilopris, så det var ikke noe å diskutere på. 

Fikk kjøpe gjennom jobben før, da vi har bra priser på stål. Etter nye skattereglene rundt goder o.l skrinla dem derimot hele greia med privatkjøp med trekk på lønn. Fikk derimot alt fra aksling til plater og h bjelker til innkjøpspris, og det er så billig det nesten er gratis. Biltema er ivertfall veldig dyrt på firkantrør, vinkeljern osv, men klart lettvint å bare dra ut av hylla :) Anbefaler ivertfall å kjøpe inn en god del om du først får noen å handle igjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar.

Jeg har vært innom stålbutikken men prisene deres er jo helt insane.

Billigvvs.no har noen rustfrie plater på 800x400x1mm og disse koster ca 400 kroner. Jeg vurderer disse men skulle hatt noen litt tykkere også

Jeg bor på Ringerike og tar gjerne imot forslag om bedrifter jeg kan handle fra.

0319A662-A655-44A4-9B6B-7648F6C4C5A0.png

F5D256F3-1AFE-4FE0-A725-C82902CC7203.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

@02dag jeg ville sjekka ut om det er noen  bedrifter i nærheten/omegn som driver med metallproduksjon (strukturer, skider, rammer etc), de har som regel mye tilgjengelig. Ellers har du leverandører som Tibnor, Norsk Stål osv, dersom du klarer å få kjøpt som privatperson av de :) sats på det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...