Jump to content

1980 bmw 320


Baldey
 Share

Recommended Posts

Hmm, hvordan var det igjen.. Har alle 320 6er fom facelift eller har denne firer?
Er den så strøken som det ser ut ville jeg ikke utsatt den for noe som ikke er reverserbart.

Link to comment
Share on other sites

Takk takk, målet er mere effekt, kjøreegenskaper og kjør videre garanti i teknisk kontroll😎har noen lokale karer som driver en del med BMW der jeg bor som vil hjelpe meg litt med å lage en plan etterhvert . Utseendemessig blir den som den er med nå andre hjul , kanskje et alpina tema eller noe lignende;)

Link to comment
Share on other sites

Senk og tidsriktige 15" er innafor men personlig er jeg ikke såå stor fan av Alpina på E21 hvis det ikke er all in og det blir dyrt.
Det er jo din bil og du som bestemmer såklart men jeg syns at frontspoleren til Alpina, og forsåvidt alle andre jeg vet om er mindre pent enn originalt, (E21 er faktisk finest med frontblekk fra preface)  Rattet og girkula fra Alpina er ikke spesielt fint, og det er heller ikke stripene hvis du ikke har interiøret. Men har du interiøret på plass blir plutselig resten selsagt  :) 
Det du virkelig bør gjøre er å se om du får tak i Simons eksos til 323i, finnes neppe nytt lengre men verdt hver krone og du får den fineste lyden i motorhistorien.

Link to comment
Share on other sites

En slik en hadde jeg noen måneder midt på 90 tallet, 80 modell, M20 og forgasser. Det var en artig sommer men jeg solgte den etter en biltur når vi var 5 stk med gjennomsnitthøyde på 185cm. Når jeg selv er 170cm så sier det seg selv at det var trangt. Da ble det og kjøpe E28 etterpå.

Jeg tror ikke jeg ville gjort stort utseendemessig. E21 kler ikke for store hjul og de originale stålhjulene er ganske fine, Spesielt hvis man får tak i cromringer. Da blir det skikkelig retro. Skal man bruke andre felger så synes jeg 14" er maks. Skal man ha noe større så blir det veldig lite gummi igjen og det skal jo være litt behagelig også. Det er det samme med understellet. Om men fortsatt får tak i senkesett aner jeg ikke. Men en ordentlig gjennomgang av dempere og alle foringer så hjelper det mye. Slitte støtdempere ødelegger hele bilen. Når alt er i bra stand så er det jo det nærmeste man kommer en gocart.

Mer effekt er vanskelig hvis det ikke skal bli veldig dyrt men jeg ville vel startet med en ordentlig service. Den store kladden de kaller en forgasser er ikke noe under av holdbarhet så en overhalling av den er sikkert ikke dumt. Jeg tror man fortsatt får overhallingssett fra BMW. Du mister mye effekt hvis den forgasseren ikke fungerer ordentlig samtidig så slurper den bensin. Jeg byttet gearkasse på min til en 5 trinns fra 323i. Da sank bensinforbruket til nesten litern. Den 4 trinns kassen kunne de jo nesten spart seg og sette inn. Det var jo ikke noe problem med og kjøre i gang i 2 gear også byttet vi til 4. når vi nærmet oss 40km/t. Hvis du ikke vet hvor gammel tannremmen er så er det bare og bytte den med det samme. Simons er tøft det men skal du bytte til det fra 323i så må du også bytte bakplaten. 320 har to utblås midt på mens 323i har et utblås på hver side. Det er flott lyd i det originale anlegget også.

Hvordan er interiøret ditt? Fungerer alt? Jeg husker det var noen dårlig printbaner i turtelleren min som gjorde at klokka ikke virket, det var lett og fikse da. Husk at lysene rød digital klokka var utrolig moderne i 1980.

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Kvasi skrev:

Senk og tidsriktige 15" er innafor men personlig er jeg ikke såå stor fan av Alpina på E21 hvis det ikke er all in og det blir dyrt.
Det er jo din bil og du som bestemmer såklart men jeg syns at frontspoleren til Alpina, og forsåvidt alle andre jeg vet om er mindre pent enn originalt, (E21 er faktisk finest med frontblekk fra preface)  Rattet og girkula fra Alpina er ikke spesielt fint, og det er heller ikke stripene hvis du ikke har interiøret. Men har du interiøret på plass blir plutselig resten selsagt  :) 
Det du virkelig bør gjøre er å se om du får tak i Simons eksos til 323i, finnes neppe nytt lengre men verdt hver krone og du får den fineste lyden i motorhistorien.

Jeg synes de tynne stripene fra alpina er passe diskret med rette fargekombinasjone, men enig at det bør være alt eller ingenting, men tidlig i planleggingen enda, kan endre seg mange ganger enda underveis, det står et alpina ratt i bilen allerede, jeg syns det var fint å godt å holde i, har ikke kjørt bilen utenom på og av hengeren enda;)

D0F9D495-3470-4A66-8AF1-6D1AA70EB1CA.jpeg

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Rune-K skrev:

En slik en hadde jeg noen måneder midt på 90 tallet, 80 modell, M20 og forgasser. Det var en artig sommer men jeg solgte den etter en biltur når vi var 5 stk med gjennomsnitthøyde på 185cm. Når jeg selv er 170cm så sier det seg selv at det var trangt. Da ble det og kjøpe E28 etterpå.

Jeg tror ikke jeg ville gjort stort utseendemessig. E21 kler ikke for store hjul og de originale stålhjulene er ganske fine, Spesielt hvis man får tak i cromringer. Da blir det skikkelig retro. Skal man bruke andre felger så synes jeg 14" er maks. Skal man ha noe større så blir det veldig lite gummi igjen og det skal jo være litt behagelig også. Det er det samme med understellet. Om men fortsatt får tak i senkesett aner jeg ikke. Men en ordentlig gjennomgang av dempere og alle foringer så hjelper det mye. Slitte støtdempere ødelegger hele bilen. Når alt er i bra stand så er det jo det nærmeste man kommer en gocart.

Mer effekt er vanskelig hvis det ikke skal bli veldig dyrt men jeg ville vel startet med en ordentlig service. Den store kladden de kaller en forgasser er ikke noe under av holdbarhet så en overhalling av den er sikkert ikke dumt. Jeg tror man fortsatt får overhallingssett fra BMW. Du mister mye effekt hvis den forgasseren ikke fungerer ordentlig samtidig så slurper den bensin. Jeg byttet gearkasse på min til en 5 trinns fra 323i. Da sank bensinforbruket til nesten litern. Den 4 trinns kassen kunne de jo nesten spart seg og sette inn. Det var jo ikke noe problem med og kjøre i gang i 2 gear også byttet vi til 4. når vi nærmet oss 40km/t. Hvis du ikke vet hvor gammel tannremmen er så er det bare og bytte den med det samme. Simons er tøft det men skal du bytte til det fra 323i så må du også bytte bakplaten. 320 har to utblås midt på mens 323i har et utblås på hver side. Det er flott lyd i det originale anlegget også.

Hvordan er interiøret ditt? Fungerer alt? Jeg husker det var noen dårlig printbaner i turtelleren min som gjorde at klokka ikke virket, det var lett og fikse da. Husk at lysene rød digital klokka var utrolig moderne i 1980.

Hehe, ja men d ble gode minner selv om det var trangt;)  hvis det blir motor oppgraderinger på denne bilen, så blir det maks av det biltilsynet tillater på denne bilen , å da regner jeg med bremser må oppgraderes såpass at man må ha litt større felger. Jeg er stor fan av moderne/bedre drivlinjer med et klassisk utseende for min egen del. Interiøret er greit å veldig grønt😂 det er en rift i førerstol på puten på siden da men;);)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen velkommen :) rett bil med rett farge! Her er det mye man kan gjøre om man bare vil, det kan jeg skrive under på etter hvert 😅 Skal du bytte til alpina så kjøper jeg gjerne frontfangeren din da jeg allerede har bil i samme farge 😅

Du må komme med flere bilder, så jo meget strøken ut denne både inni og utpå! :)

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, danskiii skrev:

Velkommen velkommen :) rett bil med rett farge! Her er det mye man kan gjøre om man bare vil, det kan jeg skrive under på etter hvert 😅 Skal du bytte til alpina så kjøper jeg gjerne frontfangeren din da jeg allerede har bil i samme farge 😅

Du må komme med flere bilder, så jo meget strøken ut denne både inni og utpå! :)

Takk takk, ja d kan bli aktuelt med alpina fanger ja etterhvert ;)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Baldey said:

Takk takk, ja d kan bli aktuelt med alpina fanger ja etterhvert ;)

Blir nok bra det :) ta gjerne en titt på min tråd også om du skulle trenge litt triks 😅 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...