Gå til innhold

Min G21 M340ix


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, fupsaker skrev:

Gratulerer med råfrekk bil med super motorisering! Få gjerne litt interiørbilder, spent på de setene! 

Takk!

Legger ved ett par litt dårlige bilder av setene. Er jo bra de sportssetene som sitter i M-Sporten også, men er vel hakket frekkere disse. Ellers har interiørlistene piano finish, og så har dashbord kunstskinn med blå sømmer. Har også M-stripene på sikkerhetsbeltene. Skal prøve og få tatt noen flere interiør bilder.

IMG_5709.JPG

IMG_6132.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer så mye med fantastisk M340i! Vi forventer flere bilder, og for mitt vedkommende er jeg ekstra nysgjerrig på M-sportssetene. :) 

Takk!

Skal få tatt flere bilder og spes av interiøret, men bilen er jo ikke i bruk, står ren i garasjen og jeg har hjemmekontor... Du har sikkert sett bildene av setene litt lenger opp i tråden. 

En litt annen morsom ting jeg oppdaget, er at setter man bilen i sport kommer turteller opp i HUD, og setter man girkasse i manuell så kommer det lysindikering i HUD på når man bør gire opp, litt morsomt når man vil gasse litt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2021 den 0.32, Lars S skrev:

hehe, takk😀

Jeg bytter bil ofte, har de ca. 1,5 år, så du får framskynne bilbytte planene dine litt, så har du mulighet til å sikre deg denne bortskjemte vogna.😀

Bruker 340en mest på turer, da jeg har en 1 serie til småkjøring, men legger seg på rundt 0,73 - 0,75 på vanlig Norsk langkjøring så langt. Er veldig stille og fin innvendig, og minner meg mest om den F11 som jeg hadde tidligere.

Ja da bytter du bil ofte, er jo gøy da 😀 Jeg er sedanmann så det blir nok i såfall en sedan på meg, men M340i er nok den BMWen som frister mest om dagen (alternativt Alpina B3 Bi-Turbo eller M850i). 

Synes ikke det forbruket der er så ille, på min diesel så ligger jeg på ca 0,6 på norsk langkjøring. Mye motorvei og hard høyrefot. Under 0,8 på en M340i er slettes ikke galt, jeg ser denne motoren får skryt for å kunne kjøres overraskende billig. Da tenker jeg den legger seg rett mellom 1,0 og 1,5 på aktiv autobahnkjøring, det kan jeg leve med...

Hvordan er sittekomforten i de setene du har? Hadde du komfortseter i F11en , i såfall hvordan er komforten i forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

M340i er en M-bil. :P 

Jeg er både enig og uenig. 🤪 For ///M performance-modellene har aldri vært reinspikka M. (Jeg er ganske sikker på at du vet veldig mye mer om dette enn meg.) Men det har vel aldri vært mer enn andre lakkdetaljer tidligere? Ingen endringer i software og visninger i HUD? Er det jeg synes var gøy. Beklager for øvrig avsporing @Lars S. 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

M340i er en M-bil. :P 

Er nok ikke helt der, men har jo noen morsomheter ved seg. I sport pluss så trekker den 80% bak, så det er jo morsomt. Dahler har jo ett tøft oppsett som gir 442 hk og 630 Nm, men den vil jo ikke matche den nye M3en som kommer.
https://www.daehler.com/produkte/bmw/3er/3er-g21-touring.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja da bytter du bil ofte, er jo gøy da 😀 Jeg er sedanmann så det blir nok i såfall en sedan på meg, men M340i er nok den BMWen som frister mest om dagen (alternativt Alpina B3 Bi-Turbo eller M850i). 

Synes ikke det forbruket der er så ille, på min diesel så ligger jeg på ca 0,6 på norsk langkjøring. Mye motorvei og hard høyrefot. Under 0,8 på en M340i er slettes ikke galt, jeg ser denne motoren får skryt for å kunne kjøres overraskende billig. Da tenker jeg den legger seg rett mellom 1,0 og 1,5 på aktiv autobahnkjøring, det kan jeg leve med...

Hvordan er sittekomforten i de setene du har? Hadde du komfortseter i F11en , i såfall hvordan er komforten i forhold?

M340i har jo mildhybrid 48v system, 11 hk, og den skal jo regenerere strøm, som brukes senere. Min bil har bare gått 200 mil, og vil tro at den går på 0,7 l/mil på en sommerdag i Norge. 
Ang setene så er de fastere enn komfortstolene i 5 serie, men de har gode justeringsmuligheter og er mye romsligere enn tidligere 3/4 serie sportsstoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars S changed the title to Min G21 M340ix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...