Gå til innhold

Min G21 M340ix


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Den kledde de hjula der 👍 Skal ikke mange år tilbake før man synes 20" på en 3-serie var enormt 😅

3 serien har jo blitt en del større, og jeg synes de kler godt litt større hjul. Ble enda litt mere 5er preg på den nå😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Walkabout skrev:

Det blir jo press mellom felgen og navet da, og jo tynnere spaceren er jo mindre belastning tåler den før den knekker. 

Høres ut som dårlig reingjøring og/eller dårlig materialkvalitet. Eventuelt altfor høyt moment på hjulboltene.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2021 den 19.11, papertiger skrev:

De ser definitivt bedre ut, men hvordan er de å kjøre med? Regner med de veier en del mer også, 19" er de smidde? Hvordan er innpress og bredde på disse kontra M792? Synes de G3x Individualfelgene ser utrolig bra ut som felgdesign isolert sett, og de passet egentlig G2x-karosseriet ganske bra!

Da var hjulene veid; org M792 19» med Michelin PS 4S ikke rof 255/35 og 225/40 veier 24,6 og 22,9 kg, er grei vekt det👍 g30 hjul 759 20» med GY rof 275/30 og 245/35 veier 27,6 og 26,9 kg, absolutt en del mer. Blir 14 kg tyngre med 20», som ikke er merkbart, men blir økt massetreghetmoment også, så aks kan bli dårligere. Får slenge inn AC box 50hk/100 Nm hvis det blir for ille 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lars S skrev:

Da var hjulene veid; org M792 19» med Michelin PS 4S ikke rof 255/35 og 225/40 veier 24,6 og 22,9 kg, er grei vekt det👍 g30 hjul 759 20» med GY rof 275/30 og 245/35 veier 27,6 og 26,9 kg, absolutt en del mer. Blir 14 kg tyngre med 20», som ikke er merkbart, men blir økt massetreghetmoment også, så aks kan bli dårligere. Får slenge inn AC box 50hk/100 Nm hvis det blir for ille 😉

Da jeg hadde E87 byttet jeg fra style 208M til 269P. Begge i 18", men 269P var en halv tomme bredere bak. I tillegg økte jeg dekkbredden 2cm foran og 3cm bak. Dette ga merkbart dårligere respons i små dumper. Sannsynligvis i hovedsak på grunn av den økte vekta. Fikk aldri veid hjula, så jeg vet ikke hvor mange kilo det dreide seg om. Jeg levde med "problemet" siden de breie hjula så kulere ut, men altså greit å være klar over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tunge de originale 20" hjula ja, spesielt med tanke på hvor smale de egentlig er, målte mine smidde 20" nå i vinter mens de er av bilen og de var 21,2 og 23,6 kg foran og bak. Og da er de mye breiere også, 9" og 11". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Ganske tunge de originale 20" hjula ja, spesielt med tanke på hvor smale de egentlig er, målte mine smidde 20" nå i vinter mens de er av bilen og de var 21,2 og 23,6 kg foran og bak. Og da er de mye breiere også, 9" og 11". 

Veldig heftige hjul du har, er vel HRE, med Michelin super sport? Hjulene som M3Turbo hadde på F31?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lars S skrev:

Veldig heftige hjul du har, er vel HRE, med Michelin super sport? Hjulene som M3Turbo hadde på F31?

HRE ja, men jeg kjøpte disse nye fra USA. Har Michelin Pilot Sport 4S nå, 255/35 og 295/30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Jeg lufter ett salg, men må ha noe rundt prisantydning for at det blir aktuelt. Jeg har jo en 1 serie også, så i disse korona tider klarer jeg meg med den. Ser jo på km at M340 blir nesten ikke brukt. Skal nok ha en dyr bil igjen, men skal bruke litt tid på å vurdere hvis det blir ett salg. Skal se på M3, el Porsche, Etron GT ++ prøver å holde hode kaldt, så bestemmer meg ikke før ett salg er i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det gikk fort, ikke fornøyd?

Ikke bra med hjemmekontor... blir for mye tid til å tenke. BMWen er knall, ingenting å sette fingeren på, liker den bedre og bedre. Familien er ikke helt enig i salg, som de sier, «når du endelig har fått en bil som alle liker, så skal du selge den med en gang?»  så dette handler kun om bildilla og stadig på jakt etter noe nytt og spennende. Ikke så farlig om den blir solgt heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Superfin bil du har fått deg!! Eneste jeg ikke liker er grillen på M340. Jeg ville kanskje satt inn svarte grillen. (men da ser ingen at du har M340...hehe).

Sitter å leser meg opp litt på M340i. Har fått tilbud om å kjøpe M340i touring x drive av bilia nå til en svært fordelaktig pris.(2021). Ser man får 460-480hk med chip og downpipe. Da burde den være på orginal M3 F80 nivå. Plus litt mer praktisk.

Hadde 545e kommet i Touring hadde det blitt det isteden. Men ser ikke ut som det kommer ever.

M3 touring er også et alternativ de forslår for meg. men 1 års ventetid, og grillen fra helvete gjør det uaktuelt. ikke noe prising på den enda heller.

Setene du har er helt annerledes enn de i vanlig G20/21? Er de gode å sitte i? Elektrisk korsrygg?

Kona har en G20 330e m sport. og vi hater begge de setene. de er knallharde og vonde å sitte i. Kjører ikke lengre turer enn 30min med den bilen.

G30`en med sportseter er veldig gode å sitte i. men bilen er en båt. Har aldri vært fornøyd med bilen dessverre.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...