Gå til innhold

Syvern til Rune. Nytt SI kort


Rune-K
 Share

Anbefalte innlegg

 Da har jeg lagd meg en holder så jeg slipper og ha GPSen i vinduet. Gjorde det veldig enkelt, tok meg en snau time.

kjøpte 4mm plexiglass på Biltema. Den svarte plastsaken er festet til askebegeret så den ble en grei mal.

IMG_0650.JPG.366ba5688e13610ca6b6894e30adeb1c.JPG

Da jeg har veldig lite greie på plexi så ble første forsøket seende slik ut.

IMG_0651.JPG.e6224665c64cc3d9333d739d76772023.JPG

Men på andre forsøket med mye lavere hastighet på bladet gikk det bra.

IMG_0652.JPG.8aab1bbb2047c48f60d7ea66b455ac25.JPG

Greit å sjekke at den passer før vi går videre.

IMG_0653.JPG.3df5e71e3745badd51a8eb1420589668.JPG

Trengte jo også et hull for å få igjennom ladeledningen. Veldig kjekt å ha noe for å prøve meg litt på først. De første 2 forsøkene gikk ikke bra.

IMG_0654.JPG.4164822df31dbe51059ef51e50cdc7cb.JPG

Men med og ta det veldig pent så gikk det og her sitter den i bilen. Det er også kun 4 skruer så kommer askebegeret på plass igjen.

IMG_0656.JPG.c7773062b41a071fa828bb290a0727cc.JPG

Ferdig med GPSen på plass. Alle syvere har jo skjerm har de ikke? Jeg gidder ikke noe bedre foreløpig, blir å prøve litt om det fungerer med skjermen så lavt før det kanskje blir noe mer permanent. Det hadde sikkert vært fint med litt svart lakk der også. Man trenger jo ikke å se alle ledningene bak der.

IMG_0657.JPG.b7199946e20625485f600582164547dd.JPG

Tenkte også å vise dere denne saken som jeg lagde for endel år siden. Det er en halv lommelykt av den typen som man kunne få i hanskerommet på BMW før, sammen med en kontakt fra Biltema så slipper jeg å bruke sigarettenneren for å koble til lader.

IMG_0655.JPG.3c2d3ea1024134a49dd10354fbb887cb.JPG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rune-K changed the title to Syvern til Rune, rydde litt rundt sikringsboksen.

Det har blitt lite jobb i garasjen i vinter, ble nok kostnader i fjor så i år har den fått lov til og stå i fred. 

Klimaanlegget ble aldri fikset i fjor, det var en slik pandemi som ødela mange planer men nå har jeg fått time i slutten av april så da blir det bra. Har fått tatt av frontfangeren og litt annet småtteri så det skal bli enklere for mekanikeren og komme til. Nå ser den slik ut, klar for en liten kjøretur til Ski.IMG_0745.JPG.f1cd05afc5986158edeb923cd3daaebd.JPG

 

Har samtidig benyttet anledningen til og rydde litt i gammel moro. Har hatt en mistanke en stund at ledningsdragningen til sikringsboksen ikke har vært riktig og etter og ha studert noen gamle brosjyrer og fått tilsendt noen bilder fra @bimmaboyble jeg helt sikkert.

En gang i tiden har noen klippet av ledningene til tåkelysene og dratt de ut av sikringsboksen for så og tre de inn igjen på andre siden. Ikke spør hvorfor. Mulig det har med da det ble montert kjørelys engang på 80 tallet, jeg gjorde uansett ikke noe med det da jeg la om kjørelysene på nytt igjen for snart 20 år siden. Tenkte ikke på det da.

Glemte selvfølgelig og ta et før bilde men her har jeg i vertfall fått av all gammel teip.

IMG_0748.JPG.caa57c8e4bf349fd5683fcba252ee826.JPG

Lokket på sikringsboksen er festet med to skruer, for og komme til den ene så må releet øverst til høyre fjernes.

IMG_0746.JPG.8a76a1fa1792b7a8914f4a15a5409b07.JPG

IMG_0747.JPG.605cb79e7a1233aa0deaa9dd773810c3.JPG

Her ser dere baksiden av sikringsboksen. Legg merke til de to skjøtehylsene ved tommelen min. Det er ledningene til tåkelysene. De må klippes for så og tres inn den riktige åpningen.

IMG_0749.JPG.ae80cc617a311d2af2405fa809ebce87.JPG

Valgte nå og lodde ledningene og siden jeg fortsatt vil ha kjørelys så måtte jeg jo ha et sted og koble inn de så en ekstra ledning var nødvendig.

IMG_0750.JPG.0d6db638105f0a81f2383d571aff2044.JPG

IMG_0751.JPG.8b91bb7228079ab404d592f889173c9e.JPG

Når det var gjort så passet jeg samtidig på og sette på kontakter så jeg lettere kan koble fra releboksen til kjørelysene.

IMG_0752.JPG.dcfd415d657c08cebb3403cea97476fb.JPG

Her er alt ferdig og jeg slipper en masse ledninger på framsiden av sikringsboksen. Bruker selvfølgelig gammeldags tjæreteip og ikke den moderne plasten jeg tvinnet på for 20 år siden.

IMG_0753.JPG.5118888f5d015a707de232b0daeb20ca.JPG

Før kunne jeg ikke se klistremerket med lakkfargen. Ble også ryddigere på framsiden.

IMG_0754.JPG.2213dbb9a1f293a899565dc1a48d9820.JPG

Også har jeg endelig fått somlet meg til og bestille nye emblem til senterkoppene mine.

IMG_0755.JPG.9100d540d41077dc7031059d102ef247.JPG

Det var alt jeg har gjort i vinter, da kommer jeg tilbake med mer når ACen er i orden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her du oppdatering av 7er tråd altså ?Me like 😊

Ja er rart det med ledninger /koplinger fra tidligere eiere der kan være mye rart som dukker opp ,nesten ekstremt og .

Men desto bedre er det å få fjernet gammel morro og vite det blir som det skal være .

Synes og det er spenstig og gøy at du får klimaanlegg opp og gå igjen Rune ,noe som er ekstremt godt på sommeren og ikke minst en 7er må jo ha sånt på stell .

Nye emblem og til favoritt felgene mine og ?

Ja Rune nå fikk du to stjerner i boken min når det kommer til sånne detaljer .

Neida knall alt sammen og rett og slett godt å få en oppdatering herifra Rune 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Se her du oppdatering av 7er tråd altså ?Me like 😊

Ja er rart det med ledninger /koplinger fra tidligere eiere der kan være mye rart som dukker opp ,nesten ekstremt og .

Men desto bedre er det å få fjernet gammel morro og vite det blir som det skal være .

Synes og det er spenstig og gøy at du får klimaanlegg opp og gå igjen Rune ,noe som er ekstremt godt på sommeren og ikke minst en 7er må jo ha sånt på stell .

Nye emblem og til favoritt felgene mine og ?

Ja Rune nå fikk du to stjerner i boken min når det kommer til sånne detaljer .

Neida knall alt sammen og rett og slett godt å få en oppdatering herifra Rune 😊😊

Det slutter aldri og forbause meg hva enkelte gjør med ledningene i bilene sine men jeg skal antagelig ikke snakke for høyt jeg heller. Var jo amatør en gang jeg også.

På snakk om gammel morro. Hvis du ser på det øverste bildet så ser du en tykk svart ledning som tuppen er teipet på. Den ligger rett nedenfor haugen med gammel teip. Den ledningen er hovedforsyningen til varmeapparat og kostet meg mange timer med feilsøking for en del år siden. Kunne ikke skjønne hvorfor sikringen gikk med ujevne mellomrom. Tok ut masse under dashbordet og fant ingen feil. Rent tilfeldig så lente jeg meg inn i motorrommet og da gnistret det til under ledningskveilen fra sikringsboksen. Det viste seg at en tidligere eier hadde klippet ledningen til varmeapparatet og skjøtet inn den tykke svarte som du ser. Videre hadde han tvinnet sammen de åpne ledningene og lagt de på undersiden mot karosseriet. Der hadde de ligget i en del år og slitt bort litt lakk så de kortsluttet noen ganger. Man kan si jeg var rimelig irritert når jeg fant ut det.

Klimaanlegget har virket mange ganger men aldri lenge av gangen. Skal bli godt og få alt nytt og tett.

Det er vel favorittfelgene til mange det der. Står made in west germany på de så de er ikke akkurat nye. Burde egentlig kostet på meg en oppussing av de men det er stadig vekk andre ting som haster mer. Egentlig har jeg lyst til og sette på de originale 14" bruskork felgene. Det ser veldig riktig ut med de på men den dimensjonen er så dyr så det er ikke artig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir bra! Kult å se du går løs på ting jeg aldri hadde nært meg.. ha ha. Har faktisk også "Made in Western Germany" felger jeg tenker å sette nye dekk på. Da blir det kanskje to E23 med Vest-tyske felger å se rundt ski på en søndag.

image.thumb.png.63f2322a12c110b326de7eba7b801c5b.png

Endret av bimmaboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var endelig klimaanlegget i orden. Det har tatt sin tid men når jeg hentet den i går så blåste det fint og kaldt.

Er ikke mye og ta bilde av men her ser dere slangedragningen og det nye tørkefilteret. Han gjorde en pen jobb med slangene.

31854444_IMG_07571.JPG.cdcf88e2f2edc47b435065f38038eadb.JPG

Jeg skal ta en dag og få ryddet litt i ledningene på den siden også.

Om det var vært pengene kan sikkert diskuteres, kom vel på ca. 20000 med deler og jobb. Om jeg skulle ha gjort det samme en gang til hadde jeg nok latt han polakken hos Svendsen eksos bestille alt sammen. Han var flink og viste hvordan det skulle gjøres på disse gamle bilene og hvilke deler han trengte.

Det som var problemet hos meg var jo at alt i motorrommet måtte spesial lages og da går timene men han hadde kost seg med jobben sa han. Er usikker på om jeg vil anbefale ham til andre for kommunikasjon underveis står til stryk men på den annen side så viste han hva han gjorde og det er antagelig det viktigste når det gjelder slike gamle anlegg. Så alt i alt, Svendsen Eksos på Ski. Flink type men gir dårlig med tilbakemeldinger underveis.

Neste store prosjekt nå tror jeg blir de elektriske vinduene. De går veldig tregt oppover. Tror det er et lager i motorene som trenger litt omtanke. Håper det kan vente til vinteren igjen. Nå nærmer det seg Bimmers treff.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rune-K changed the title to Syvern til Rune, endelig kald bil.
  • 2 weeks later...

Jeg måtte fikse litt mer på klimaautomatikken. Det var helt umulig og få den til å regulere temperaturen riktig. Sjekket først utetemperatur sensoren i motorrommet men den var iorden så da lå feilen et annet sted. Da var det bare og ta ut dette og begynne å feilsøke.

IMG_0758.JPG.9f94c66aae9a61830c5f17699fd8f937.JPG

Baksiden ser slik ut så da var det bare og finne fram multimeteret.

IMG_0759.JPG.b6a5903e68b1107d994238110ff86f6f.JPG

Når jeg sjekket så fant jeg fort feilen. Denne sensoren skulle vise ca. 2,0Kohm ved 20 grader og dere ser hva min viste. Den tror jeg har kuldegrader inne i bilen konstant og da er det ikke rart den blåser varmt.

IMG_0761.JPG.6474902707b57805fa1ca88f0b09dc78.JPG

Tok også en sjekk av temperatur innstillingen. Den saken dere ser mellom de to hjulene er et trimmmepotmeter. Den måtte jeg justere litt på slik at innstilt temperatur stemmer med signalet den gir ut. Når jeg hadde stilt inn 22 grader så ga den ut et signal tilsvarende 24 grader men nå er det riktig.

IMG_0763.JPG.95ffb1701a032fe207d25aca9f6bcd1f.JPG

Da var det bare og ta en telefon til delepusheren min og han fant noe gammelt som så ut som det hadde vært gravd ned på gården hans.

IMG_0764.JPG.a0c124408b0a0db9e1a1ff9d9bbd50d4.JPG

Etter litt graving så fant jeg delen jeg trengte og finn sjekket denne. helt i orden.

IMG_0767.JPG.583042c8b054413b21d7a93d94c826b8.JPG

Litt mer graving så fant jeg selve sensoren. Det er den kulen dere ser hengende over printkortet. Den var for øvrig stinn av sigarrøyk så en liten rengjøring var greit. 

IMG_0769.JPG.5d8a2b351ca8c0f42ca3eec1c3e96338.JPG

Så var det bare og få alt sammen igjen og montere i bilen inn i dette hullet dere ser her. Mye ledninger i gamle biler. Det er når man ser slike bilder at man skjønner hvorfor de begynte med Canbus. Man sparer mye kobber med det.

IMG_0771.JPG.c5aaff7984379f5d6b73f946443cebdb.JPG

Der er alt på plass igjen og alt virket perfekt. fin og sval kupe.

Radioen dere ser er for øvrig en helt nye Blaupunkt DAB radio som ser ut som en fra 80 tallet. Koster det dobbelte av en annen radio men noen ganger må man være litt jålete. Det er også veldig trangt og montere en radio i denne bilen da varmeapparatet er montert rundt radioen bokstavelig talt. Hadde en CD spiller i for mange år siden og den nektet og spytte ut CDen igjen når jeg hadde kjørt en stund da spilleren var blitt for varm.

IMG_0772.JPG.586366973823d0aa1b56ee04a1ca0222.JPG

Da håper jeg det ikke blir mer i sommer men man vet aldri med gamle biler, det er vel litt av sjarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rune-K changed the title to Syvern til Rune, mer jobb på klimautomatikken.

Som vanlig bra arbeid Rune og du finner ut det meste 😊

Men når jeg så på bilen din her på søndag ,så la jeg merke til noe .

Er denne usedvanlig godt utstyrt ?

Jeg vet e23 var jo selve rosinen i pølsen men følte de ikke hadde for mye utstyr foruten 745 .

Og har du bygd om sikringsboksen din i bilen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sveigis skrev:

Som vanlig bra arbeid Rune og du finner ut det meste 😊

Men når jeg så på bilen din her på søndag ,så la jeg merke til noe .

Er denne usedvanlig godt utstyrt ?

Jeg vet e23 var jo selve rosinen i pølsen men følte de ikke hadde for mye utstyr foruten 745 .

Og har du bygd om sikringsboksen din i bilen ?

Jeg pleier og si at jeg har alt av utsyr bortsett fra el-seter bak og flaggholder på framskjermene. Mangler også litt annet småtteri men det er ikke mye. Har bl.a kun grønntoning i glassene og ikke bronse som var litt mer eksklusivt. Man fikk også en annen bakrute som man ikke så varmetrådene i.

Originalt så kom min fra fabrikk kun med el-antenne og cruise controll. Men det hjalp på utstyret etter noen år som høgger.

Jeg har det man kaller Executive innredning som jeg satt inn i år 2000. Alt kom fra en krasjet 745 som vi fikk inn på gamlejobben, inklusiv el-vinduene og el-takluke sammen med felgene. Det er bøffelhud og valnøtt. Alt selvfølgelig elektrisk. Det var høyeste utstyrsnivået man kunne få på 735 og 745 men det var nok ikke mange i Norge som ble levert med dette. Her i landet ble jo til og med 745 levert med sveivevinduer.

Man kunne også få noe man kalte Highline men det var mer populært på andre siden Atlanteren. Der er alt av treverk erstattet med skinn, inkludert taktrekk og dashbord. Personlig så synes jeg det blir litt i overkant da det mangler kontrastene som treverket gir. Executive er nok mer europeisk smak.

Usikker på hva du mener med sikringsboksen, har bare ryddet litt i ledningsdragningen inn til den og litt ny teip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp mangelen på forutsigelighet når det gjelder utstyr jeg synes at er ganske spennende med slike gamle biler. Den gangen hadde man ikke begynt med de såkalte utstyrspakkene (utover f.eks Highline/Execuitive nivåer) og man kunne derfor plukke temmelig fritt fra utstyrslisten (såfremt utstyret ikke var direkte teknisk avhengig av hverandre). 

Jeg kan huske at jeg på midten/slutten av 80-tallet så på en fin W126 280 SE som var til salgs. Den hadde velourseter, sveivevinduer, soltak, manuelt gear og ikke AC - og jeg likte virkelig bilen fordi den var helt standard. Poenget i denne sammenhengen var hvor pent behandlet bilen var. Ofte når man så på slike biler var de temmelig dårlig vedlikeholdt og røft behandlet. Hvorfor vet jeg ikke, men det var åpenbart for meg at jo mer standard slike kostbare biler var jo færre eiere hadde de hatt og de som eide slike biler tok ofte bedre vare på bilene.

Det er flott at du tar vare på din E23 735i. Det er ikke mange igjen av av disse bilene. De er tross alt 35+ år gamle, men stadig (i mine øyne) veldig staselige kjøretøyer.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rune-K skrev:

Usikker på hva du mener med sikringsboksen, har bare ryddet litt i ledningsdragningen inn til den og litt ny teip.

Jeg tenkte på sikringene på denne .

Jeg har sånne gamle runde og på din hadde du sånne som er på nyere biler ,men mulig den din hadde sånne originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sveigis skrev:

Jeg tenkte på sikringene på denne .

Jeg har sånne gamle runde og på din hadde du sånne som er på nyere biler ,men mulig den din hadde sånne originalt.

Skjønner, de byttet sikringstype til 1983 modell. Hvorfor de ikke byttet type på de andre modellene samtidig kan man jo lure på men BMW likte og prøve ut nye ting på 7 serien først. Noe fungerte og noe var mindre heldig, bl.a vakumstyrt varmeapparat.

Samtidig som de byttet sikringstype så lagde de et helt nytt ledningsnett der de nesten doblet antall sikringer og fikk plass til flere releer inne i boksen. Når man ser på 82 modeller som er fullutstyrte så skjønner man hvorfor. Der henger det ekstra releer rundt hele sikringsboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rune-K changed the title to Syvern til Rune, vakumtrøbell

Noen ganger er det greit at man har passasjerer. Når man kun bruker den selv så legger man ikke merke til feil som kommer gradvis. Her om dagen så lurte kameraten min på hvorfor det ikke blåste i senterdysene på varmeapparatet og det kunne jeg jo ikke svare han på. 

Da var det bare og begynne å feilsøke. Mistenke en vakuumlekkasje, som sagt dette er første og siste bil fra BMW med vakuumstyrt varmeapparat og det er det en grunn til. Fantastisk nå det virker men kan være en mare å feilsøke på.

Heldigvis har jeg en hånddrevet vakuumpumpe fra Biltema og den er glimrende til slikt arbeid.

Når jeg koblet til og begynte og pumpe så klarte den ikke og skape undertrykk men jeg hørte tydelig en lekkasje framme i motorrommet. Det var enda bra så slapp jeg å rive ut dashbordet. Det er minimum en dagsjobb og starter med å ta ut baksetet. Helt greit og slippe den jobben.

IMG_0777.JPG.2588d5757b3ad21eb8e310d7bf3bdc74.JPG

Da var det og få opp dekselet foran. En masse skruer.

IMG_0778.JPG.94fc4fce1e290a932c3734dc2f6c32f5.JPG 

Da er dekselet oppe og man ser viften sammen med ventilene til friskluft og diverse sensorer.

IMG_0781.JPG.7a9eee27b4f3ff3f197778ef8c85d170.JPG

Det var enkelt og finne feilen. Dårlig bilde men denne plastikk koblingen var blitt helt sprø etter 40 år. Vi kan vel ikke klage på dårlig kvalitet da.

IMG_0780.JPG.b45a7f3618bd13c1d91d8983063b3ffe.JPG

Lurte på hvor jeg skulle finne en slik kobling en lørdag ettermiddag men så undersøkte jeg litt på Biltema. De hadde et slikt universalsett og der fant jeg riktig kobling. Eneste er at nå har jeg 67 koblingsstykker som jeg sikkert ikke får brukt til noe fornuftig.

IMG_0783.JPG.f08313b9241c163fbbeef542b2427c19.JPG

Da var den ny på plass. Den blå sylinderen dere ser er en enveisventil. Den kan gi mye rare symptomer når den begynner å bli gammel. Da slipper den igjennom vakuumet når den selv føler for det.

IMG_0784.JPG.6c3462eba7d57e2c56d6a16711ac4db4.JPG

Da var det bare og få alt sammen igjen. Skruene som holder dekselet holder også ledningsklemmene. Det er fort gjort å glemme.

IMG_0787.JPG.9a69473029ed54c27337827238c0bb1a.JPG

Etter oppstart blåste alt som det skulle igjen. Heldigvis så fant jeg lekkasjen med det samme. Kunne vært mye værre.

Nå er det klart for treff på Våler til helgen. Håper jeg ser mange av dere der.

 

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rune-K changed the title to Syvern til Rune, vakuumtrøbbel
  • 9 months later...

De siste månedene har vært veldig frustrende. Når man har en feil som man ikke finner ut av blir man veldig lei. Startet i fjor høst når den skulle på EU kontroll og det drøpte olje på gulvet til kontrolløren. Ble litt forbauset da men kunne jo ikke ha de slik. etter litt undersøkelse så oppdaget jeg at det kom fra dette dekselet. Det var et sted jeg aldri har hørt om noe problem med så skjønte egentlig ingenting.

IMG_0399.JPG

Men siden det sitter bak topplokket, 1 cm fra torpedoveggen så er det jo helt umulig og komme til. Jeg prøvde og bytte pakningen likevel med og føle meg fram men det ble helt katastrofe. Pakningen kom helt skjevt og oljen bare rant ut så fort jeg startet motoren. Da ble jeg lei og parkerte bilen for vinteren.

Når våren nærmet seg så var der bare og demontere topplokket for og komme til. Byttet pakning og selve lokket bare for og være på den sikre siden tittet over alt annen bak lokket men det så bra ut. Det er jo ikke mye å titte på bak der. Uansett så skrudde jeg alt sammen igjen og startet opp. Gikk vel et par minutter på tomgang så begynte det å dryppe igjen. Kan vel si at da ble jeg mindre fornøyd og skjønte enda mindre.

Tredje forsøk ble jo og ta av topplokket igjen. Denne gangen byttet jeg de få delene som ikke ble byttet for et par år siden selv om de så fine ut. Tok en grundig sjekk av vippearmaksler og andre ting for og se om det var noen ørsmå sprekker eller andre ting som kunne forårsake lekkasje men fant ingen åpenbare feil men de ble byttet likevel. Sammen med nye topplokksbolter og oljerøret som smører kamakselen. Det kostet jo litt men nå var jeg desperat. Skrudde sammen, ny oppstart og samme resultatet. Da gikk jeg rett i kjelleren.

Nå har jeg gitt opp for en stund men har tenkt en del. Det blir nok og ta ut motoren til vinteren og kjøre den i benk så jeg kommer til og ser hva som foregår. Det er helt håpløst når motoren står i bilen. Har begynt og få en mistanke om at feilen sitter et helt annet sted. Lurer på om trykkventilen på oljepumpen har satt seg fast så oljetrykket blir for høyt og at den derfor trykker ut oljen der det er svakest. Sjekket trykket men så lenge det lekker så forsvinner jo trykket der så da blir det jo feil.

Hvis det er noen som har gode forslag så er jeg åpent for alt, begynner å bli lei nå. Alt hadde vært enklere hadde jeg funnet en åpenbar feil  men så lenge alt ser bra ut så skjønner jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rune-K changed the title to Syvern til Rune. Oljelekkasje, skjønner ingenting.

Må si jeg liker veldig godt denne tråden her! Er veldig på etterskudd og har kommet meg til side 2 nå. Liker at du er så detaljrik og pøser på med bilder. Veldig kjekt å lese alt du gjør og forklarer slik at til og med jeg forstår litt her! xD 

Jeg har faktisk kikket litt på denne modellen i det siste, men spørs om jeg tør å gå til innkjøp av en slik. Tror det er noe dyre deler samt ganske gamle biler så :)

Håper du finner utav desse feilene du har fått nylig. Ønsker deg ellers en strålende helg videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rune-K changed the title to Syvern til Rune. Nytt SI kort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...