Gå til innhold

BMW 1 serie 118i 06 modell tregstartet om vinteren blitt værre hjelp! (Update pga batteri kabel i fra batteri bak ikke festet korrekt)


Bimmernew
 Share

Anbefalte innlegg

Liten update: glem det med vann forresten ingen vann der. Men nå bestemte jeg meg for og ta ut hele batteriet pga hdde ikke nok ledning til og lade foran bilen så det ble sånn og skulle til og lade batteriet og så på 7,v og så på displayet den var blå fulladet med en gang what now?

Skjønner ikke bilen er helt død nå men har et annet batteri jeg lader med da. Nå lader et annet batteri på 62 amper skal montere i morgen hvis ikke stater da kanskje dymano eller starter vi for se.

Dynamo? Starter? pga batteri viste fulladet helt sant. Kan måle spenningen på batteriet så klart men viste fulladet når jeg skulle lade det. legger også ved denne video som er guide til folk.

 Se

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den blir fulladet med det samme så er batteriet ødelagt. Som jeg skrev igår. Jo fortere det lades opp jo dårligere batteri. Jeg ville vel forhørt meg om reklamasjon på det batteriet. Det koster ingenting og prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rune-K skrev:

Hvis den blir fulladet med det samme så er batteriet ødelagt. Som jeg skrev igår. Jo fortere det lades opp jo dårligere batteri. Jeg ville vel forhørt meg om reklamasjon på det batteriet. Det koster ingenting og prøve.

Ja ikke sant takk for den;) Men reklamasjon uten kvittering er vanskelig skjønner snakker med thansen nå på char går ikke runt for og si det sånn kjøpt i 2019 og oppga ikke tlf til dem. Så ser mørkt ut;( nytter ikke kvitto.

 

Men bra og bekrefte det med batteriet da men kan ikke være OB2 som har stjålet strøm av batteriet eller obd2 speeomter display? er vel ikke det pga virker abre når bilen er i drivt.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bimmernew skrev:

Ja ikke sant takk foir den;) Men reklamasjon uten kvittering er vanskelig skjønner snakker med thansen nå på char går ikke runt for og si det sånn kjøpt i 2019 og oppga ikke tlf til dem. Så ser mørkt ut;( Men bra og bekrefte det med batteriet da men kan ikke være OB2 som har stjålet strøm av batteriet eller obd2 speeomter display? er vel ikke det pga virker abre når bilen er i drivt.

Noe strømtrekk får du alltids men det bør klare det uansett. Kjøp deg et nytt batteri også koder du inn det. Etterpå så sjekker du ladespenningen mens motoren går. Har du ca. 14,2 volt da så er det bra. Samtidig så setter du på en lader en gang i uka mens det er kuldegrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rune-K skrev:

Noe strømtrekk får du alltids men det bør klare det uansett. Kjøp deg et nytt batteri også koder du inn det. Etterpå så sjekker du ladespenningen mens motoren går. Har du ca. 14,2 volt da så er det bra. Samtidig så setter du på en lader en gang i uka mens det er kuldegrader.

Ok skjønner bare lurer kjapt her jeg har et gammelt batteri som har stått i min bil over et havlt år og når jeg fikk bilen var batteri dårlig (den som alder nå) er 62amper så kan vel holde en stund den? Er vel ikke slik den streiker med en gang liksom?

Men for ikke tatt batteri lader en gang i uka før jeg har lengre ledning (fikser) men hva tror du har skjedd da med mitt gamle batteri som ble ødelagt? Come on tell me plzz.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan elektronikken i en moderne bil vil reagere på et mindre batteri vet jeg ikke men det vil antagelig kunne brukes en stund.

Hva som har knekt batteriet ditt er vanskelig og si. Hvis ladespenningen er bra kan du rett og slett ha hatt uflaks med produksjonsfeil på batteriet. Det hender det. Det er mulig som andre har skrevet at manglende koding har noe og si, jeg vet for lite om hvordan dette systemet virker til og kunne svare på akkurat det. Jeg har aldri skjønt hvorfor man setter på så mye rart i en moderne bil. Det fungerte jo før også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Hvis jeg forstår deg rett, så har du det gamle batteriet enda, som fungerer greit. I så fall er det lurt å bruke dette en stund i tilfelle det skulle være noe galt med bilen som spiser batteri.

Ok skjønner installere det og se hvor lenge det holder da en bil forhandler hadde bilen før meg og en dame før det i 2018 så vet ikke hvor gammelt batteriet er da men virker et stund kanskje 3år men kan holde 2 år til kanskje men har bass i bilen og radio og ikke mer som tar strøm. Men hvis tasr inn det gamle batteriet og så treiker det hva kan det være da? Da må det være noe som tar batteriet? Lys er på som kan gjøre det? eks?

Men har hatt på interior lys flere ganger pga montering kanskje det tatt batteri også. Men kjedelig eks tar det gamle batteriet nå i bilen og så streiker igjen kjedelig demontering men velger det kanskje.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rune-K skrev:

Hvordan elektronikken i en moderne bil vil reagere på et mindre batteri vet jeg ikke men det vil antagelig kunne brukes en stund.

Hva som har knekt batteriet ditt er vanskelig og si. Hvis ladespenningen er bra kan du rett og slett ha hatt uflaks med produksjonsfeil på batteriet. Det hender det. Det er mulig som andre har skrevet at manglende koding har noe og si, jeg vet for lite om hvordan dette systemet virker til og kunne svare på akkurat det. Jeg har aldri skjønt hvorfor man setter på så mye rart i en moderne bil. Det fungerte jo før også.

Jeg skjønner mann jeg har bass og radio ikke mer unødvenig i min bil men ja prøver det gamle batteriet først ja og satser det holder en stund ja.

Men hvis det streiker det gamle batteriet etter en stund hva da? Noe som sluker batteriet sant? Men har troa på den gamle batteriet men vet ikke hvor mye det er brukt men bør holde ja som sakt. Er vel ikke snakk om dynamo her? Kan vi utelokke det forløbig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rune-K skrev:

Hvis ladespenningen din er bra kan man utelukke dynamoen. 

Soory skjønner ikke helt du mener ladespennigen på batteriet? Men det gamle batteriet viste 12v hvor mange timer bør det stå og lade da? Men batteri drept pga kulda hørte det nå men skal ikke batteri tåle kulda?

Angående starter da? Utelokke den å forløbig vil bare vite mann.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rune-K skrev:

Sjekk ladespenningen på batteriet mens motoren går. Alt over 14,2 volt er bra. Og skaff deg et multimeter også måler du rett på batteripolene.

Men batteri drept pga kulda hørte det nå men skal ikke batteri tåle kulda?? Må jo spørre. Men det gamle batteriet viste 12v hvor mange timer bør det stå og lade da? Det skal vel litt til at det er jording-kabel her.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fulladet batteri tåler kulde men mye småkjøring på vinteren gjør at det aldri blir fulladet og det kan redusere levetiden på batteriet. Samtidig så bruker du mer strøm på vinteren til varmeseter, varmetråder og slike ting. Det er derfor du bør sette på en batterilader innimellom når det er kaldt.

En moderne lader sier ifra når batteriet er fulladet. Litt avhengig av hvor kraftig laderen din er bør du regne mellom 12 og 24 timer på et friskt batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rune-K skrev:

Et fulladet batteri tåler kulde men mye småkjøring på vinteren gjør at det aldri blir fulladet og det kan redusere levetiden på batteriet. Samtidig så bruker du mer strøm på vinteren til varmeseter, varmetråder og slike ting. Det er derfor du bør sette på en batterilader innimellom når det er kaldt.

En moderne lader sier ifra når batteriet er fulladet. Litt avhengig av hvor kraftig laderen din er bør du regne mellom 12 og 24 timer på et friskt batteri.

Ok BRA;) Men ikke kjørt så mye smått i vinter men tror kulda har drept det pga men det spiller ikke så mye rolle er det dødt så er det dødt uansett men i og med  ikke registerte batteriet før et 1 år etterpå noe innvirking på batteriet? For da snakker vi bare 1 år batteriet holdt her. Synes hørte noe om det på nettet det reduserer batterilevetid enig det?

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to BMW 1 serie 118i 06 modell tregstartet om vinteren blitt værre hjelp! (Update pga batteri kabel i fra batteri bak ikke festet korrekt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...